Türkiye’de yaygın din eğitimi
faaliyetleri resmi olarak Diyanet İşleri Başkanlığı’nda çalışan din görevlileri
vasıtasıyla yürütülmektedir. Diyanet İşleri Başkanlığı’nın yaygın din eğitimi
görevi toplumu din konusunda aydınlatmak ve din hizmetlerini yönetmek şeklinde
özetlenebilir. Dini vecibeleri yerine getirmede rehberlik etmek ve toplumu
iman, ibadet ve ahlak alanlarında bilgilendirmekle sorumlu olan din görevlileri
ise yaygın din eğitiminin önemli bir aktörüdür. Din görevliliği farklı
boyutları olan ve pek çok konuda uzmanlık isteyen zor bir meslektir. Din
görevlilerinin yerine getirmesi gereken pek çok görev vardır. Din hizmetlerini
yürütenlerin görevlerinden biri de muhtelif ortamlarda insanlarla iletişime
geçerek hitabet ve irşat faaliyetlerinde bulunmak durumundadır. Bunun için din
görevlilerinin belirli yeterliliklere sahip olmaları gerekmektedir. Din
görevlilerin belirli temel yeterliliklere sahip olması hitabet ve irşat
faaliyetlerinin niteliği ve kalitesi açısından son derece önemlidir. Hitabet ve
irşat faaliyetlerinin yürütülmesinde önemli görevler üstlenen din
görevlilerinin bu açıdan iyi yetişmiş olmaları gerekmektedir. Bu çalışmada
hitabet ve irşat faaliyetlerini yürütecek din görevlilerinin bir hatip olarak sahip
olmaları gereken temel yeterliliklerin neler olabileceği ortaya konulmuştur.
Religious Educaiton Public Religious Education Religious Officials Preachers Basic Qualifications
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: 12 |
Dergiabant is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).