Bu araştırmada, Güneş Sistemi ve Uzay konularına yönelik kavram yanılgılarının günlük yaşama etkisi üzerine Fen Bilimleri öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Veriler, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle toplanmıştır. İzmir ili Buca ilçesinde çalışan 5 Fen Bilimleri öğretmeni gönüllü olarak çalışmaya katılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi tekniği kullanılmış ve elde edilen veriler sayısallaştırılarak yorumlanmıştır. Meteor ile gök taşı arasındaki farkı ayırt edememe, güneş tutulması ve ay tutulması olaylarının karıştırılması gibi tespit edilen kavram yanılgıları günlük yaşama etki ettiğinden düzeltilememesi durumunda öğrencinin ileriki günlük yaşantısında kendini ifade edememe, özgüven eksikliği gibi durumlara yol açabileceği öğretmenler tarafından ifade edilmiştir. Sonuç olarak, öğretmen görüşlerinden öğrencilerin astronomi kavramlarına yönelik kavram yanılgılarına sahip olduğu, öğrencilerde bu kavram yanılgılarının devam etmesi durumunda öğrencilerin günlük yaşantısında karşılaşacağı olumsuz durumlar hakkında olumlu ya da olumsuz bir anlayışa sahip olmadıkları, bu nedenle öğretmenlerde bu farkındalığın oluşturulması için eğitim ortamlarının oluşturulmasına yönelik uygulamalarının geliştirilmesi yönünde öneriler getirilmiştir.
Other ID | JA44TP67KB |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 37 |