Bu araştırmada Tahmin Et-Gözle-Açıkla stratejisi ile desteklenmiş yansıtıcı düşünmeye dayalı etkinliklerin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkisi incelenmiştir. Bu amaca uygun olarak, araştırma ön test-son test kontrol gruplu deneysel desene göre yürütülmüştür. Araştırma ön tutum ölçeğinden aldıkları puanları birbirine denk olan iki 7. sınıf üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada deney grubunda TGA stratejisi ile desteklenmiş yansıtıcı düşünme etkinliklerine göre öğretim yapılırken, kontrol grubunda Milli Eğitim Bakanlığı tarafından önerilen etkinlikler uygulanmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında Kaya (2002) tarafından geliştirilen “Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, deney grubundaki öğrencilerin ön tutum-son tutum ölçeğinden aldıkları puanlar arasında son tutum puanları lehine anlamlı fark tespit edilmiştir. Kontrol grubundaki öğrencilerin ön tutum-son tutum ölçeğinden aldığı puanlar arasında son tutum puanları lehine bir fark olduğu belirlenmiş, ancak bu fark istatistiksel açıdan anlamlı bulunmamıştır. Araştırmada ayrıca deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin deney öncesi ölçümlere göre düzeltilmiş son tutum ölçeğinden aldıkları puanlar arasında deney grubu lehine anlamlı farkın olduğu saptanmıştır
In this study, the effect of POE Strategy assisted reflective thinking based activities on the science and technology course attitudes of students has been investigated. For this purpose, this study was carried out according to pretest-posttest controlled group model. The research conducted with two groups. Groups are selected as two 7th grade classes that have equal scores from pre-attitude scale. In gathering research data, attitude scale developed by Kaya (2002) has been employed. In the research POE assisted reflective thinking activities were conducted in test group while in control group activities proposed by Ministry of National Education were executed. As a result of this research, it has been determined that there is a significant difference between experimental group students’ pre and post attitude scale points A difference between control group students’ pre and post attitude scale points was found in favor of the students’ post attitude scale. But this difference is not significant statistically. Moreover, in this research, a significant difference between experimental and control group students’ post attitude points revised according to pre-test measures was found in favor of the experimental group.
prediction-observation-explanation reflective thinking attitude science education chemistry education
Other ID | JA44UN64EF |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 36 |