Öğretmenler öncelikle kendi mesleklerinde gelişebilmek adına alanlarında yapılan bilimsel araştırmaları ne derecede takip etmektedirler? Öğrencilerini eğitim araştırmaları ile ilgili olarak bilinçlendirmekte midirler? Bu ve benzeri sorulara yanıt aramak amacıyla tasarlanan bu araştırma, Konya ili merkezde bulunan 338 ortaöğretim öğrencisi, ortaöğretim okullarında görev yapan 43 öğretmen ve 10 eğitim araştırmacısı ile gerçekleştirilmiştir. Ortaöğretim öğrencilerinin ve ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin eğitim araştırmalarına yönelik duygu, düşünce ve tavırlarını, ayrıca eğitim araştırmacılarının bu konudaki sıkıntılarını ortaya koymak amacıyla öğretmen, öğrenci ve araştırmacı olmak üzere üç anket hazırlanmış ve uygulanmıştır. Tarama modeline dayanan bu araştırmada veriler, frekans, yüzde ve ki kare analizi yardımıyla incelenmiştir. Araştırma sonuçları, gerek öğrencilerin gerekse öğretmenlerin araştırma kültüründen uzak olduklarını, öğretmenlerin eğitim araştırmalarına karşı ilgisiz olduklarını ve araştırmacıların bu durumdan şikâyetçi olduklarını ortaya koymuştur.
To what extent do teachers follow scientific researches to improve themselves in their professions? Do they heighten awareness of their students about education researches? This study designed to seek answers to those questions were conducted with 338 secondary-education students, 43 teachers working in those schools and 10 education-researchers. Three surveys; teacher, student and researchers, were conducted to propound emotions, thoughts and attitudes for education researches of teachers working in secondary schools and problems of education researchers in that. Data in the study based on screening model, were examined via frequency, percentage and chi-square analysis. Research results have asserted both students and teachers are far apart from research culture, unbothered against education researches; and that researchers complain about that situation.
Education researches research culture secondary-education students secondary-education teachers
Other ID | JA44UP57YB |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 36 |