BibTex RIS Cite

İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Psikolojik Sağlamlığının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Year 2008, Issue: 23, - , 01.12.2008

Abstract

Psikolojik sağlamlık, bir olumsuzluk durumu ile karşı karşıya kalındığında koruyucu faktörler ile risk faktörlerinin etkileşimi sonucu ortaya çıkan dinamik süreç içerisinde, kişinin hayatındaki değişikliğe uyum göstermesini içermektedir [1]. Koruyucu faktörler, risk ya da zorluğun etkisini azaltan ya da ortadan kaldıran, sağlıklı uyumu ve bireyin yeterliliklerini geliştiren durumları ifade etmektedir [2]. Koruyucu faktörler, bireysel niteliklerle, aile ve çevre ile ilgili çeşitli faktörleri içermektedir.
Buradan hareketle çalışmanın amacı, ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin psikolojik sağlamlığının çeşitli değişkenler (kendilik kavramı, cinsiyet) açısından incelenmesidir.
Araştırmaya, İstanbul ilinde yaşayan ilköğretim 8, sınıfa devam eden 98 öğrenci katil maktadır.
Araştırmada veri toplama araçları olarak, Psikolojik Sağlamlık ve Ergen Gelişimi Ölçeği, Piers-Harris Öz Kavramı Ölçeği ve kişisel bilgi form kullanılmıştır.
Araştırmanın bulgular! SPSS 10.0 paket programında analiz edilmiştir.
Araştırmanın sonuçları, cinsiyet ile kendilik kavramının psikolojik sağlamlık üzerinde etkili olabileceğini göstermektedir.

Resilience of 8 Grade Students in Relation to Various Variables

Year 2008, Issue: 23, - , 01.12.2008

Abstract

Resilience is a person's adapting herself to life situations in a dynamic process consists of the interaction between protective and risk factors when the person faces with a negative condition. The protective factors deseribe the deminishing or terminating the effects of risks or the difficulties and developing individual's healthy adaptation and competencies. Those protective factors include individual qualities, familial and environmental variables.
The main goal of this study was to investigate resilience of 8 grade students in relation to various variables such as self-concept, gender,.education level of mother, education level of father.
Ninethy-eight pupıls who were attending to primary schools in Istanbul took part in the study.
The measurement tools of the study were; The scale of Resilience and Adelescent Development, Piers-Harris Scale of Self-Concept and the form of personal information.
The results of the study revealed that the gender and the self concept of the child had effects on resilience.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA45KY36NR
Journal Section Articles
Authors

Alev Önder This is me

Hülya Gülay This is me

Publication Date December 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Issue: 23

Cite

APA Önder, A., & Gülay, H. (2008). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Psikolojik Sağlamlığının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(23).