BibTex RIS Cite

Science Teachers' Understanding of Practical Work

Year 2005, Issue: 18, - , 01.12.2005

Abstract

This study identifıes science teachers' ideas of practical work. The data were collected by interviewing teachers and also conducting some classroom observation involving practical work to see teachers' actual practices. With the analysis of the data, it is hoped that findings would be utilised in informing a new science curriculum and teacher education programme in Turkey. The findings show that they have not got adequate knowledge of the role of practical work, especially in terms of procedural understanding.

Fen Öğretmenlerinin Laboratuar Çalışmaları ile İlgili Görüşleri

Year 2005, Issue: 18, - , 01.12.2005

Abstract

Bu çalışma fen öğretmenlerinin laboratuvar çalışmaları ile ilgili düşüncelerini belirlemiştir. Veriler öğretmenlerle yapılan görüşmeler ve öğretmenlerin derslerinde nasıl deneysel çalışmalar yaptığını anlamak amacıyla yapılan sınıf içi gözlemler ile toplanmıştır. Veri analizleri sonucunda elde edilen bulguların yeni fen öğretim programının uygulanmaya başlama sürecinde ve öğretmen yetiştirmede faydalı olacağı düşünülmektedir. Sonuçlar, fen öğretmenlerinin, deneysel çalışmaların fen eğitiminde rolü konusunda, özellikle de bilimsel süreç becerileri açısından yetersiz olduklarını göstermiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA45UA48EY
Journal Section Articles
Authors

Esin Şahin Pekmez This is me

Publication Date December 1, 2005
Published in Issue Year 2005 Issue: 18

Cite

APA Pekmez, E. Ş. (2005). Fen Öğretmenlerinin Laboratuar Çalışmaları ile İlgili Görüşleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(18).