BibTex RIS Cite

PDR LİSANS ve LİSANS ÜSTÜ PROGRAMINDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN DÜŞÜNME STİLLERİ ve BENLİK SAYGILARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Year 2005, Issue: 17, - , 01.12.2005

Abstract

Lisans üstü eğitimi, bireyin mesleğinde uzmanlaşmasını sağlayan bir süreçtir. PDR alanında uzmanlaşmayı tercih edenlerin davranış, düşünce ve duygularının bu programdan etkilenip etkilenmediği, eğer etkilendiyse ne kadar etkilendiğinin belirlenip kıyaslanması amacıyla bu çalışma yapılmıştır. Bu çalışmada, öğrencilerin düşünme stilleri ve benlik saygıları araştırılmış ve farklı değişkenler açısından ele alınmıştır.
Araştırmanın örneklemini DEÜ Buca Eğitim Fakültesi PDR lisans 4. sınıf ve lisans üstü öğrencileri oluşturmuş¬tur. Veri toplama aracı olarak Düşünme Stilleri Ölçeği, Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır.
PDR lisans ve lisans üstü programlarında öğrenim gören öğrencilerden elde edilen verilerin yukarıda anılan değişkenler açısından istatistiksel anlamda benzerlik ve farklılıkları belirlenmiştir.

Year 2005, Issue: 17, - , 01.12.2005

Abstract

The aim of this study is to determine the relationship between self-esteem and thinking styles of the students in the Guidance and Counseling Department of DEU, Faculty of Education. The sample of this study includes 4th grade and M. A students of Guidance and Counseling Department. The total number of students is 71. The Rational-Experiencial Thinking Styles Inventory, Rosenberg's Self-Esteem Inventory and a personal data form are used in this study.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA45YH54UV
Journal Section Articles
Authors

Rengin Akboy This is me

Yasemin Argun This is me

Ebru İkiz This is me

Publication Date December 1, 2005
Published in Issue Year 2005 Issue: 17

Cite

APA Akboy, R., Argun, Y., & İkiz, E. (2005). PDR LİSANS ve LİSANS ÜSTÜ PROGRAMINDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN DÜŞÜNME STİLLERİ ve BENLİK SAYGILARININ FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(17).