BibTex RIS Cite

Türkçe Dil Bilgisi Öğretiminde Söz Dizimi ile İlgili Kabuller Üzerine I ( Kelime Grupları)

Year 2006, Issue: 20, - , 01.12.2006

Abstract

Türkçe dil bilgisi öğretimi ile ilgili bu çalışmada kelime grubu kavramının farklı eğitim aşamalarına yönelik yayınlardaki işleniş biçimleri üzerinde durulmuştur. İlköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim şeklinde üç bölüme ayrılan eğitim aşamalarında konunun ne şekilde ele alındığı, eğitim sistemindeki devamlılık ilkesi de dikkate alınarak, karşılaştırmalı bir şekilde incelenmiştir. Kelime gruplarıyla ilgili değerlendirmeler incelenirken eğitim sistemindeki farklı kabullerin, kopuklukların bu alana da yansıyıp yansımadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Son bölümde ortaya çıkan sonuçlar değerlendirilmiş ve önerilerde bulunulmuştur.

Year 2006, Issue: 20, - , 01.12.2006

Abstract

The kinds of the functions of the phrase concept in the publications, which are intended for different stages of education are emphasized in this study that is about Turkish grammar education. The ways of discussing the subject are examined comparatively at three education stages which are primary, secondary and university education, in deference to the continuity principle in the education system. While the examinations of the evaluations on phrases, are tried to be determined that whether the different acceptations and disunities in the education system are reflected to this area or not. Consequently, emergent conclusions are evaluated and suggestions are presented in the last part of the study.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA45RT69DN
Journal Section Articles
Authors

Caner Kerimoğlu This is me

Publication Date December 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Issue: 20

Cite

APA Kerimoğlu, C. (2006). Türkçe Dil Bilgisi Öğretiminde Söz Dizimi ile İlgili Kabuller Üzerine I ( Kelime Grupları). Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(20).