The aim of this research is to determine the opinions of the
Social Studies teachers about digital timelines that are thought to contribute
to enriching the learning environment. In the research, to prepared a digital
timeline which is UK licensed and web based. In this research, preparing for
the digital timeline was introduced to 13 Social Studies teachers who are
working at middle schools in Nigde. After this presentation, researchers asked
them for their views on the this material. The opinions of the Social Studies
teachers were gathered by the interview technique which is a qualitative
research method. A semi-structured interview form was used to gather data.
According to findings of the research Social Studies teachers thought that
digital timelines enhance student motivation and ensure permanent learning.
Also Social Studies teachers indicated that this material is remarkable and it
appeal to multiple senses. According to Social Studies teachers, the most
important skills that digital timelines will develop in the students are
technology perceptions of time and chronology and research. The research was
ended suggestions that they increased to perform it with some activities.
Bu araştırmanın amacı, tarihsel düşünme becerilerini
gerektiren konularda, öğrenme-öğretme sürecini zenginleştirmeye katkıda
bulunacağı düşünülen dijital zaman çizelgeleri hakkında, Sosyal Bilgiler
öğretmenlerinin görüşlerini tespit etmektir. Araştırma kapsamında, İngiltere
lisanslı, web tabanlı interaktif bir yazılım kullanılarak, Sosyal Bilgiler
dersi 7. Sınıf konusu olan 17., 18. ve 19. Yüzyılda Osmanlı Devletinde ve
Avrupa’da yaşanan siyasi, sosyal ve kültürel gelişmelerin ele alındığı bir
dijital zaman çizelgesi hazırlanmıştır. Araştırmada, hazırlanan bu dijital
zaman çizelgesi, Niğde İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ortaokullarda görev
yapan 13 Sosyal Bilgiler öğretmenine tanıtılmış ve Sosyal Bilgiler
öğretmenlerinin bu öğretim materyali ile ilgili görüşleri alınmıştır.
Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden olan görüşme tekniği
kullanılmıştır. Bu veri toplama tekniğinde kullanılmak üzere açık uçlu
sorulardan oluşan, yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmıştır.
Araştırmadan elde edilen en önemli bulgular, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin,
dijital zaman çizelgelerinin öğrencilerin motivasyonunu ve bilgilerindeki
kalıcılığı artırdığını düşünmeleridir. Sosyal Bilgiler öğretmenleri, bu
materyalin dikkat çekici olduğunu ve farklı duyu organlarına hitap ettiğini de
belirtmişler, bu öğretim materyalini kullanan öğrencilerin teknolojiyi
kullanma, zaman ve kronolojiyi algılama ve araştırma becerilerinin gelişeceğini
ifade etmişlerdir. Araştırma, bu öğretim materyalinin etkililiğini artırmak
üzere yapılabilecek çalışmalarla ilgili öneriler sunularak sonlandırılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 44 |