Bu araştırmanın amacı, iki farklı
şekilde sunulan fizik öğretiminin (Örnek Olaya Dayalı Öğrenme ve Geleneksel
Öğretim) ortaöğretim 9. sınıf düzeyinde öğrenim gören ve fizik dersi alan
öğrencilerin fizik dersi özyeterlik inançları üzerindeki etkilerini
incelemektir. Araştırma, İzmir ilinde bulunan bir Anadolu Meslek Lisesinin 9.
sınıf düzeyinde öğrenim gören ve fizik dersi alan iki farklı sınıf üzerinde
yürütülmüştür. Araştırmada, eşitlenmemiş kontrol gruplu ön test-son test yarı
deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma, bir deney (n=30) ve bir
kontrol (n=30) olmak üzere iki grup üzerinden yürütülmüştür. Deney grubunda
(Örnek Olay Grubu - ÖOG) enerji ile
ilgili konuların öğretimi örnek olaya dayalı öğrenme yöntemi kullanılarak,
kontrol grubunda ise (Geleneksel Öğretim Grubu geleneksel öğretim yöntemleri
kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri “Lise Düzeyi Fizik
Özyeterlik Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler, SPSS 15.0
istatistik programı ile frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart
sapma ve Tekrarlı Ölçümler için Çok Değişkenli Varyans Analizi (MANOVA)
testleri kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda iki grubun fizik
özyeterlik inançlarına göre gruplar arasında anlamlı farklılıklar ortaya
çıkmamıştır.
The
purpose of this research was to examine the effects of two different methods of
physics instruction (Case-Based Learning and Traditional Instruction) on the
physics self-efficacy beliefs of 9th-grade physics students. The research was
conducted in two different 9th-grade classes in a vocational high school in İzmir.
The research used a pretest/post-test quasi-experimental method with a nonequivalent
control group. The research was carried out with two groups--an experimental
group (n=30) and a control group (n=30). The experimental group were instructed
in Energy topics using the method of Case-Based Learning while the control
group were approached with traditional teaching methods. Data for the research
were collected using the "High School Level Physics Self-Efficacy
Scale". The data collected were analyzed by using SPSS 15.0 statistics
program in terms of frequency, percentages, arithmetic means, standard
deviation, and Multiple Variance Analysis (MANOVA) for repeated measurses. At
the end of the research, there were no statistically significant differences
found between the two groups.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 27, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 45 |