Gelişen teknolojilerin etkili kullanımı, programların
istendik yönde gerçekleştirilmesi, yeni nesille daha etkili bir iletişim
kurabilme adına öğretmenlerin sürekli olarak hizmetiçi eğitim almaları zorunlu
hale gelmiştir. Bu çalışma, tasarlanacak uzaktan hizmetiçi eğitim
seminerlerinde, öğretmenlerin ön bilgilerini dikkate alarak içeriği düzenleyen
uyarlanabilir bir uzaktan hizmetiçi eğitim uygulaması sunmaktadır. Yapılan
çalışmada hem nicel hem de nitel veriler elde edilmiştir. Nicel olarak deneysel
modelde son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Bu kapsamda deney ve
kontrol gruplarında toplam 40 öğretmen yer almıştır. Nitel veriler ise uygulama
sonrasında deney grubunda yer alan katılımcılar ile bireysel görüşmeler
yapılarak elde edilmiştir. Elde edilen verilerin değerlendirilmesi neticesinde grupların
değerlendirme testinden aldıkları puanlar arasında anlamlı bir farklılık
görülmezken eğitimi tamamlama süreleri arasında anlamlı bir farklılık
görülmüştür. Buradan yola çıkarak uyarlanabilir uzaktan hizmetiçi eğitim
uygulamalarında semineri tamamlayan öğretmenlerin seminerlerindeki öğretim
verimliliğinin daha yüksek olduğu söylenebilir. Bununla birlikte yapılan
görüşmeler sonucunda, zamanlarını daha etkili kullanabilmeleri açısından
öğretmenlerin uzaktan hizmetiçi eğitim seminerlerine ilişkin görüşlerinde
olumlu yönde bir değişim olduğu söylenebilir.
It
has become a necessity for teachers to continuously receive in-service training
(INSET) for effective use of developing technologies, expected realization of programs
and more effective communication with the new generation. This study offers a
feasible distance INSET application that regulates the content considering
prior knowledge of teachers in distance INSET seminars to be designed. Both
qualitative and quantitative data were obtained in the study. For qualitative
data, posttest design with control group was used in experimental model. In
this scope, a total of 40 teachers were included in experimental and control groups.
Quantitative data were obtained through interviews with participants. As a
result of analysis of data, no significant difference was seen between the
scores of groups from the evaluation test, but a significant difference was
found between their times for completion of training. Accordingly, it can be
suggested that teachers who complete the seminar in adaptive distance INSET
applications have higher level of training efficiency in the seminars.
Furthermore, based on the interviews, it can be argued that there is a positive
change in the opinions of teachers regarding the distance INSET seminars in terms
of effective use of their times.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 27, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 45 |