Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin matematik dersi kapsamında performanslarının ölçülmesi ve değerlendirilmesi için geçerli ve güvenilir genel başarı testlerini sınıf seviyesi bazında geliştirmektir. Matematikte geliştirilen ölçekler incelendiğinde konu temelli ölçeklerin bulunduğu ancak yeterli olmamasının yanı sıra, genel müfredatı içeren ölçeklerin geliştirilmediği dikkati çekmektedir. Bunun için, MEB 2018-2019 eğitim öğretim yılı müfredatı göz önünde bulundurularak konu temelli sorular belirlenmiştir. Belirlenen sorular önce açık uçlu olarak ortaokul öğrencilerine Nisan ve Mayıs ayları içerisinde uygulanmış, içerik analizi sonrası çoktan seçmeli hale getirilmiş ve pilot uygulaması Ekim ayının ikinci haftası yapılarak maddeler analiz edilmiştir. Madde analizi sonucu çıkarılan maddeler sonrası Matematik Genel Başarı Testinin (MGBT) son hali 503 altıncı sınıf, 404 yedinci sınıf ve 428 sekizinci sınıf öğrencisine Kasım ayının ilk haftası içerisinde uygulanmıştır. TAP ile yapılan madde analizleri sonunda testlerin orta zorlukta ve ortalama ayırt edicilik indekslerinin 0,40’ın üzerinde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, MGBT’lerin KR20 alfa değerleri sırasıyla, 0,688; 0,713; ve 0,717 olarak hesaplanmıştır. Böylelikle, ortaokul 5, 6 ve 7.sınıf seviyesindeki matematik konularının genel olarak değerlendirilmesine imkan veren birbiri ile bağlantılı geçerli ve güvenilir üç başarı testi sunulmuştur. Bu bağlamda, çalışma kapsamında geliştirilen başarı testlerinde sınıf seviyesine göre konular katlanarak ele alınmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 51 |