Research Article
BibTex RIS Cite

Uluslararası Sertifikalı Londra Müzik Koleji (London College of Music-LCM) Müzik Eğitim Programının Özengen Piyano Eğitimindeki Yeri

Year 2021, Issue: 52, 764 - 779, 31.12.2021
https://doi.org/10.53444/deubefd.1030900

Abstract

Bu çalışmada amaç uluslararası sertifikalı müzik eğitimi programları arasında yer alan Londra Müzik Koleji (London College of Music-LCM) programının özengen müzik eğitimi veren piyano eğitimcilerinin görüşleri doğrultusunda incelenmesidir.
Bu araştırmada nitel araştırma veri toplama yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu İzmir ili içerisinde LCM uluslararası sertifika programına öğrencilerini dâhil ederek LCM uluslararası sertifikalı müzik eğitimi programı piyano kitaplarını kullanan 20 piyano eğitimcisi oluşturmaktadır.
Piyano eğitimcileriyle yapılan görüşmeler sonucu elde edilen verilere içerik analizi yapılmıştır. Buradan elde edilen bulgulara göre; görüşmeye katılan eğitimcilerin LCM uluslararası sertifika programı ve sertifikaların geçerlilikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olmadığı görülmektedir. LCM sertifikalarının uluslararası geçerliliği olması nedeniyle bu programın tercih edildiği fakat sınav ücretlerinin yüksek olması nedeniyle başarılı olabilecek her öğrencinin bu programlara yönlendirilemediği de ifade edilmektedir. Ancak, LCM piyano kitaplarının yalnızca sertifika programlarına dâhil olan öğrenciler için değil, programlara dâhil olmayan öğrencilerin de piyano eğitimi için kullanıldığı ifade edilmektedir. Ayrıca LCM piyano kitaplarının içerisinde yer alan açıklamaların Türkçe olmaması nedeniyle kitapların anlaşılması açısından sıkıntı yaşandığı ve programların özengen piyano eğitimi alan bireylerde sınav kaygısına neden olarak çalgıdan uzaklaştırdığı da ifade edilmektedir.

References

  • Basut, F. (2013). Türkiye’de uygulanan kraliyet müzik okulu sınavlarının etki ve sonuçlarına yönelik bir değerlendirme. (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Edirne (No: 358315).
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Cemalcılar, A. (1985). İletişim sanatı olarak müziğin öğretim ve eğitim ortamlarındaki kurumsal yapısı ve yaygın eğitimde bir model önerisi. (Yayımlanmamış doktora tezi), Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Eskişehir (No: 2526).
  • Dumlavwalla, D., Teresa (2011). Approaching the examiner's chair: Chronicling the experiences of piano examiner apprentices for the royal conservatory of music. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). University of Toronto: Toronto.
  • Hellman, D. ve Mcdowell, C. (2011). Backgrounds, teaching responsibilities and motivations of music education candidates enrolled in alternative certification music education programs. Research and Issues in Music Education, 9 (1), (1-11).
  • Karan, M. (2011). Özengen müzik eğitimi veren kurumlarda çalgı eğitimi alan öğrencilerin mesleki yönelimlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Ankara (No: 290600).
  • Oktay, C. (2017). Türkiye’de özengen müzik eğitiminde uluslararası sertifikalı müzik eğitimi programlarının işlevinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: İstanbul (No: 469597).
  • Rauscher, H. F, Shaw, G. L. ve Katherine N. K. (1995). (1995). Listening to Mozart enhances spatial-temporal reasoning: Towards a neurophysiological basis. Neuroscience Letters, 185, (44-47).
  • Saraç, S. ve Saraç, M. (2018). Piyano Eğitimi ve Kısa Tarihi. Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
  • Tarman, S. (2006). Müzik Eğitiminin Temelleri. Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
  • Türkmen, E., F. (2017). Müzik Eğitiminde Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Türkmen, U. (2010). Çocuğun bireysel toplumsal ve kültürel gelişiminde amatör müzik eğitiminin yeri problemleri ve çözüm önerileri. İlköğretim Online Dergisi, 9 (3), (960-970).
  • Uçan, A. (2005). Müzik Eğitimi, Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum. 3. Basım, Ankara: Evrensel Müzikevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • İnternet Kaynakçası LCM. Program hakkında. <https://www.uwl.ac.uk/academic-schools/music/about-school> (14 Kasım 2021).
  • LCM. Sınavlar. <https://lcme.uwl.ac.uk/exams/grades> (14 Kasım 2021).
Year 2021, Issue: 52, 764 - 779, 31.12.2021
https://doi.org/10.53444/deubefd.1030900

Abstract

References

  • Basut, F. (2013). Türkiye’de uygulanan kraliyet müzik okulu sınavlarının etki ve sonuçlarına yönelik bir değerlendirme. (Yayımlanmış yüksek lisans tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Edirne (No: 358315).
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Cemalcılar, A. (1985). İletişim sanatı olarak müziğin öğretim ve eğitim ortamlarındaki kurumsal yapısı ve yaygın eğitimde bir model önerisi. (Yayımlanmamış doktora tezi), Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Eskişehir (No: 2526).
  • Dumlavwalla, D., Teresa (2011). Approaching the examiner's chair: Chronicling the experiences of piano examiner apprentices for the royal conservatory of music. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). University of Toronto: Toronto.
  • Hellman, D. ve Mcdowell, C. (2011). Backgrounds, teaching responsibilities and motivations of music education candidates enrolled in alternative certification music education programs. Research and Issues in Music Education, 9 (1), (1-11).
  • Karan, M. (2011). Özengen müzik eğitimi veren kurumlarda çalgı eğitimi alan öğrencilerin mesleki yönelimlerinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Ankara (No: 290600).
  • Oktay, C. (2017). Türkiye’de özengen müzik eğitiminde uluslararası sertifikalı müzik eğitimi programlarının işlevinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: İstanbul (No: 469597).
  • Rauscher, H. F, Shaw, G. L. ve Katherine N. K. (1995). (1995). Listening to Mozart enhances spatial-temporal reasoning: Towards a neurophysiological basis. Neuroscience Letters, 185, (44-47).
  • Saraç, S. ve Saraç, M. (2018). Piyano Eğitimi ve Kısa Tarihi. Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
  • Tarman, S. (2006). Müzik Eğitiminin Temelleri. Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
  • Türkmen, E., F. (2017). Müzik Eğitiminde Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Türkmen, U. (2010). Çocuğun bireysel toplumsal ve kültürel gelişiminde amatör müzik eğitiminin yeri problemleri ve çözüm önerileri. İlköğretim Online Dergisi, 9 (3), (960-970).
  • Uçan, A. (2005). Müzik Eğitimi, Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar ve Türkiye’deki Durum. 3. Basım, Ankara: Evrensel Müzikevi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • İnternet Kaynakçası LCM. Program hakkında. <https://www.uwl.ac.uk/academic-schools/music/about-school> (14 Kasım 2021).
  • LCM. Sınavlar. <https://lcme.uwl.ac.uk/exams/grades> (14 Kasım 2021).
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Onur Akınönder This is me 0000-0001-6701-3509

Esin Uçal Canakay 0000-0003-2476-8287

Publication Date December 31, 2021
Published in Issue Year 2021 Issue: 52

Cite

APA Akınönder, O., & Uçal Canakay, E. (2021). Uluslararası Sertifikalı Londra Müzik Koleji (London College of Music-LCM) Müzik Eğitim Programının Özengen Piyano Eğitimindeki Yeri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(52), 764-779. https://doi.org/10.53444/deubefd.1030900