Bu çalışmada amaç uluslararası sertifikalı müzik eğitimi programları arasında yer alan Londra Müzik Koleji (London College of Music-LCM) programının özengen müzik eğitimi veren piyano eğitimcilerinin görüşleri doğrultusunda incelenmesidir.
Bu araştırmada nitel araştırma veri toplama yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma gurubunu İzmir ili içerisinde LCM uluslararası sertifika programına öğrencilerini dâhil ederek LCM uluslararası sertifikalı müzik eğitimi programı piyano kitaplarını kullanan 20 piyano eğitimcisi oluşturmaktadır.
Piyano eğitimcileriyle yapılan görüşmeler sonucu elde edilen verilere içerik analizi yapılmıştır. Buradan elde edilen bulgulara göre; görüşmeye katılan eğitimcilerin LCM uluslararası sertifika programı ve sertifikaların geçerlilikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olmadığı görülmektedir. LCM sertifikalarının uluslararası geçerliliği olması nedeniyle bu programın tercih edildiği fakat sınav ücretlerinin yüksek olması nedeniyle başarılı olabilecek her öğrencinin bu programlara yönlendirilemediği de ifade edilmektedir. Ancak, LCM piyano kitaplarının yalnızca sertifika programlarına dâhil olan öğrenciler için değil, programlara dâhil olmayan öğrencilerin de piyano eğitimi için kullanıldığı ifade edilmektedir. Ayrıca LCM piyano kitaplarının içerisinde yer alan açıklamaların Türkçe olmaması nedeniyle kitapların anlaşılması açısından sıkıntı yaşandığı ve programların özengen piyano eğitimi alan bireylerde sınav kaygısına neden olarak çalgıdan uzaklaştırdığı da ifade edilmektedir.
Özengen (amatör) müzik eğitimi piyano eğitimi uluslararası sertifikalı müzik eğitimi programı.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 52 |