Bu çalışmanın amacı, 6. sınıf öğrencilerinin bilişsel modelleme yeterliliklerini incelemek ve bu süreçte bilişsel modelleme döngüsünde (Borremeo-Ferri, 2007) nasıl ilerledikleri hangi aşamalarda zorluk yaşadıklarını belirlemektir. Çalışmada öğrencilerin bilişsel modelleme yeterliliklerini ortaya çıkarabilmek için durum çalışması deseninden ve nitel araştırma yönteminden yararlanılmıştır. Bir altıncı sınıfta bulunan 24 öğrencinin tamamıyla grup çalışması şeklinde gerçekleştirilen bu araştırmada veriler, öğrenci çözüm kağıtları, çözüm sürecinde öğrenciler arasında gerçekleşen konuşmalarının ses kayıtları, bir grubun video kaydı ve öğretmenin (araştırmacının) gözlem notlarından oluşmaktadır. Çalışmanın kuramsal çerçevesi olan bilişsel modelleme döngüsü, hem öğrencilerin çözüm sürecine rehberlik etmesi için hem de araştırmacının verileri analiz etmesi için kullanılmıştır. Elde edilen veriler bilişsel modelleme döngüsünün basamakları olan problemi anlama, sadeleştirme, matematikselleştirme, matematiksel olarak çalışma, yorumlama ve doğrulama basamakları altında incelenmiştir. Çalışmanın bulgularına bakıldığında öğrencilerin genel olarak problemi anlama ve sadeleştirme basamaklarında zorlandıkları ve rehberliğe ihtiyaç duydukları ayrıca yorumlama ve doğrulama basamaklarıyla ilgili hiçbir çalışma yapmadıkları görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 52 |