Bu araştırma, doküman incelemesine dayalı nitel bir çalışmadır. Türkiye’de piyano eğitiminde pedal tekniğine ilişkin ve piyano eğitiminde kullanılabilecek, piyanoda pedal kullanımını odak almış 2000-2022 yılları arasında yapılan tez ve makaleleri ortaya koymayı amaçlamıştır. Bu doğrultuda “Türkiye’ de 2000-2022 yılları arasında piyano eğitiminde pedal tekniğine yönelik yapılan tez ve makale çalışmaları nelerdir?” sorusuna yanıt aranmış, Araştırmada doküman incelemesi ile elde edilen veriler “betimsel analiz” yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma kapsamında Türkiye’de 2000-2022 yılları arasında 13 tez ve makale çalışması tespit edilmiştir. Bu kaynakların 4 yüksek lisans tezi, 1 sanatta yeterlik tezi ve 8 makale olduğu saptanmıştır. Yüksek lisans tezlerinin 5 ayrı üniversitede çalışıldığı, makalelerin daha çok uluslararası dergilerde yayımlandığı, ulusal dergide yayımlanan sadece bir dergi olduğu tespit edilmiştir. Çalışmaların “piyanoda pedal kullanımı” kapsamında “piyano eğitimi” ve “piyano icrası” açısından ele alındığı tespit edilmiştir. Kaynakların yöntemlerinin nitel, nicel ve karma yöntem olduğu, kaynaklarda en fazla doküman analizi yöntemi, onu takiben anket, ölçek ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanıldığı görülmektedir. Bazı çalışmalarda yöntem bölümlerinin yer almadığı, bazılarında ise yöntem bölümünün ayrıntılı ve net ele alınmadığı görülmüştür. Doküman analizi yapan çalışmalarda veri analiz tekniklerinin belirtilmediği, diğer çalışmalarda en fazla betimsel analiz tekniği, en az içerik analizi tekniğinin kullanıldığı tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 54 |