Research Article
BibTex RIS Cite

Survey on Academic Papers between 2000-2022 on Pedal Technique in Piano Education in Turkey

Year 2022, Issue: 54, 1246 - 1267, 28.12.2022
https://doi.org/10.53444/deubefd.1148416

Abstract

References

  • Akkuzu, O. (2012). Piyano Eğitiminde Pedal Kullanmada Oluşan Sorunlar Ve Müzik Dönemlerinde Kullanılan Farklı Stillerdeki Pedal Teknikleri. (Tez no. 328731). [Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Annagiyeva, G. , Bulut, D. (2019). Büyük Bestecilerin Piyano Eserlerinde Pedal Kullanım Teknikleri Üzerine Bir İnceleme. İdil Sanat ve Dil Dergisi. 62, 1287-1294. doi: 10.7816/idil-08-62-04 Avcı, A. (2019). Müzik Eğitiminde Yapılan Lisansüstü Tezlerin Değerlendirilmesi. Babır International Journal for Human Sciences. 1(2), 9-23.
  • Ağayeva, M. (2017). Piyano Eğitiminde Pedal Kullanma Problemleri. TURAN-SAM Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergisi. 9 (35). http://dx.doi.org/10.15189/1308-8041
  • Banowetz, J. (1992). The Pianist Guide To Pedalling. Indiana Univercity Press. https://www.scribd.com/document/491172831/The-pianists-guide-to-pedaling
  • Babacan, E. (2021). Türkiye’de Piyano İle İlgili Yapılan Lisansüstü Araştırmaların İçerik Analizi: (1995-2017). Afyon Kocatepe Sosyal Bilimler Dergisi. 22(3), 1159-1191. https://doi.org/10.32709/akusosbil.869110
  • Bernstein, L. (1963). The Art of Pedaling. Dover Publications. https://www.scribd.com/read/271583485/The-Art-of-Piano-Pedaling-Two-Classic-Guides
  • Bobat, A., Çakılcı, E. (2017). Performans Aracı Olarak Akademik Teşvik Yönetmeliği: Sorun İçinde Sorular. Çalışma ve Toplum Ekonomi Dergisi. 55(4), 1931-1951.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2014). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri.(27. bs.) Pegem Akademi. https://doi.org/10.14527/ 9789944919289
  • Çimen, G. (2001). Piyano Eğitiminde Pedal Tekniği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, 21(3), 157-171. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/77466
  • Dinçer, S. (2018). Eğitim Bilimleri Araştırmalarında İçerik Analizi: Meta-Analiz, Meta-Sentez, Betimsel İçerik Analizi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 7(1), 176-190. https://doi.org/10.14686/buefad.363159
  • Ertem, Ş. (2006). Piyanoda Pedal Kullanmanın Temel Prensipleri. Kastamonu Eğitim Dergisi. 14(2), 687- 696. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/819153
  • Ekinci, H. ,Özdemir, Y. U. (2013). Müzik Öğretmeni Adaylarının Piyano Pedallarına İlişkin Bilgi Düzeyleri ile Pedal Kullanma Becerilerine Ait Algılarının Değerlendirilmesi. New World Science Academy. 8(1), 56 - 72. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/186508
  • Göher, F. (2002). Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Piyano Eğitiminde Pedal Kullanımı. (Tez No. 137546) [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Göher, F. (2010). Piyano Eğitiminde Pedal Kullanımı. e-Journal Of New World Sciences Academy. 5(4), 245-254. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/186594
  • Gül, İ. , Arabacı, İ, B. (2018). Öğretim Elemanlarına Akademik Teşvik Ödeneğine İlişkin Görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 17(66), 675-687. https://doi.org/10.17755/esosder.349216
  • Hamurcu, M. , Eren, T. (2019). Akademik Teşvik Tabanlı Yeni Bir Performans Değerlendirme Önerisi ve Uygulama. Üniversite Araştırmaları Dergisi. 2(2), 82-100. https:// doi.org/10.32329/uad.596163
  • Kalkanoğlu, E., (2019), Piyanoda Sostenuto Pedal Kullanımı. Sanat ve Tasarım Dergisi. 9 (2), 250 - 261. https://doi.org/10.20488/sanattasarim.691100
  • Kapp, C. A. , Albertyn, R. M. , Frick, B. L. (2011). Writing for Publication: An Intervention to Overcome Barriers to Scholarly Writing. South African Journal of Higher Education. 25(4), 741-759. https://eric.ed.gov/?id=EJ967442
  • Karakaya, İ. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. A. Tanrıöğen (Ed.) içinde, Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (3. bs.) Anı Yayıncılık.
  • Karakaya, Y. Ö. (2018). Bir Kültürel Sermaye Birikim Aracı Olarak Piyano. (Tez No. 519871) (Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi). YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Mamaç, E. K. (2019). Piyanoda Sostenuto Pedal Kullanımı. Anadolu Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. 9(2), 250-261. https://doi.org/10.20488/sanattasarim.691100
  • Muharremova, H. (2008). Piyano Ve Öncüllerinin (Klavikord, Klavsen) İcra Sanatı Tarihindeki Rolleri. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi. 0(21), 143-155. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/28455
  • Özdemir, Y. U. (2012). Müzik Öğretmeni Adaylarının Piyano Pedallarına İlişkin Bilgi Düzeyleri ile Pedal Kullanma Becerilerine Ait Algılarının Değerlendirilmesi. (Tez No. 322253) [Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi
  • Sandor, G. (1995). On Piano Playing: Motion, Sound and Expression. Schirmer Books. https://pdfcookie.com/documents/gyorgy-sandor-on-piano-playing-motionsound-and-expression-k2p8wwn7ykl9
  • Sonsel, Ö. B. (2018). Türkiye'de Viyola Alanında Yazılmış Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (47), https:// doi.org/10.21764/maeuefd.403244
  • Tarkum, G. (2011). Piyano İçin Yazılmış Eserlerin Seslendirilmesinde Pedal Kullanımının İncelenmesi. (Tez No. 321015) [Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Taşkın, P. Kuru Çetin, S. (2021) Pandemide Eğitimle İlgili Makalelerin Tematik Analizi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 20(80), 1970-1981. https://doi.org/10.17755/esosder.919955
  • Turan, E. (2009). Piyanoda Pedal Kullanma Teknikleri. (Tez No. 257037) (Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi). YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Turgut, Ş. , Dalkıran E. (2017) Müzik Öğretmeni Adaylarının Piyanoda Pedal Kullanımına Yönelik Bilgi Düzeylerinin Ve Karşılaştıkları Sorunların Belirlenmesi. İdil Sanat ve Dil Dergisi. 6(38), Doi: 10.7816/idil-06-38-14
  • Tomakin, E. (2009). Bilimsel Çalışmalarda Yaklaşım, Yöntem ve Teknik Problemi: Alternatif Bir Yorum. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 42(1), 105-128.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.

Türkiye’de Piyano Eğitiminde Pedal Tekniğine Yönelik 2000-2022 Yılları Arasında Yapılan Akademik Çalışmaların İncelenmesi

Year 2022, Issue: 54, 1246 - 1267, 28.12.2022
https://doi.org/10.53444/deubefd.1148416

Abstract

Bu araştırma, doküman incelemesine dayalı nitel bir çalışmadır. Türkiye’de piyano eğitiminde pedal tekniğine ilişkin ve piyano eğitiminde kullanılabilecek, piyanoda pedal kullanımını odak almış 2000-2022 yılları arasında yapılan tez ve makaleleri ortaya koymayı amaçlamıştır. Bu doğrultuda “Türkiye’ de 2000-2022 yılları arasında piyano eğitiminde pedal tekniğine yönelik yapılan tez ve makale çalışmaları nelerdir?” sorusuna yanıt aranmış, Araştırmada doküman incelemesi ile elde edilen veriler “betimsel analiz” yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma kapsamında Türkiye’de 2000-2022 yılları arasında 13 tez ve makale çalışması tespit edilmiştir. Bu kaynakların 4 yüksek lisans tezi, 1 sanatta yeterlik tezi ve 8 makale olduğu saptanmıştır. Yüksek lisans tezlerinin 5 ayrı üniversitede çalışıldığı, makalelerin daha çok uluslararası dergilerde yayımlandığı, ulusal dergide yayımlanan sadece bir dergi olduğu tespit edilmiştir. Çalışmaların “piyanoda pedal kullanımı” kapsamında “piyano eğitimi” ve “piyano icrası” açısından ele alındığı tespit edilmiştir. Kaynakların yöntemlerinin nitel, nicel ve karma yöntem olduğu, kaynaklarda en fazla doküman analizi yöntemi, onu takiben anket, ölçek ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanıldığı görülmektedir. Bazı çalışmalarda yöntem bölümlerinin yer almadığı, bazılarında ise yöntem bölümünün ayrıntılı ve net ele alınmadığı görülmüştür. Doküman analizi yapan çalışmalarda veri analiz tekniklerinin belirtilmediği, diğer çalışmalarda en fazla betimsel analiz tekniği, en az içerik analizi tekniğinin kullanıldığı tespit edilmiştir.

References

  • Akkuzu, O. (2012). Piyano Eğitiminde Pedal Kullanmada Oluşan Sorunlar Ve Müzik Dönemlerinde Kullanılan Farklı Stillerdeki Pedal Teknikleri. (Tez no. 328731). [Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Annagiyeva, G. , Bulut, D. (2019). Büyük Bestecilerin Piyano Eserlerinde Pedal Kullanım Teknikleri Üzerine Bir İnceleme. İdil Sanat ve Dil Dergisi. 62, 1287-1294. doi: 10.7816/idil-08-62-04 Avcı, A. (2019). Müzik Eğitiminde Yapılan Lisansüstü Tezlerin Değerlendirilmesi. Babır International Journal for Human Sciences. 1(2), 9-23.
  • Ağayeva, M. (2017). Piyano Eğitiminde Pedal Kullanma Problemleri. TURAN-SAM Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergisi. 9 (35). http://dx.doi.org/10.15189/1308-8041
  • Banowetz, J. (1992). The Pianist Guide To Pedalling. Indiana Univercity Press. https://www.scribd.com/document/491172831/The-pianists-guide-to-pedaling
  • Babacan, E. (2021). Türkiye’de Piyano İle İlgili Yapılan Lisansüstü Araştırmaların İçerik Analizi: (1995-2017). Afyon Kocatepe Sosyal Bilimler Dergisi. 22(3), 1159-1191. https://doi.org/10.32709/akusosbil.869110
  • Bernstein, L. (1963). The Art of Pedaling. Dover Publications. https://www.scribd.com/read/271583485/The-Art-of-Piano-Pedaling-Two-Classic-Guides
  • Bobat, A., Çakılcı, E. (2017). Performans Aracı Olarak Akademik Teşvik Yönetmeliği: Sorun İçinde Sorular. Çalışma ve Toplum Ekonomi Dergisi. 55(4), 1931-1951.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2014). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri.(27. bs.) Pegem Akademi. https://doi.org/10.14527/ 9789944919289
  • Çimen, G. (2001). Piyano Eğitiminde Pedal Tekniği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, 21(3), 157-171. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/77466
  • Dinçer, S. (2018). Eğitim Bilimleri Araştırmalarında İçerik Analizi: Meta-Analiz, Meta-Sentez, Betimsel İçerik Analizi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 7(1), 176-190. https://doi.org/10.14686/buefad.363159
  • Ertem, Ş. (2006). Piyanoda Pedal Kullanmanın Temel Prensipleri. Kastamonu Eğitim Dergisi. 14(2), 687- 696. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/819153
  • Ekinci, H. ,Özdemir, Y. U. (2013). Müzik Öğretmeni Adaylarının Piyano Pedallarına İlişkin Bilgi Düzeyleri ile Pedal Kullanma Becerilerine Ait Algılarının Değerlendirilmesi. New World Science Academy. 8(1), 56 - 72. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/186508
  • Göher, F. (2002). Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Piyano Eğitiminde Pedal Kullanımı. (Tez No. 137546) [Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Göher, F. (2010). Piyano Eğitiminde Pedal Kullanımı. e-Journal Of New World Sciences Academy. 5(4), 245-254. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/186594
  • Gül, İ. , Arabacı, İ, B. (2018). Öğretim Elemanlarına Akademik Teşvik Ödeneğine İlişkin Görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 17(66), 675-687. https://doi.org/10.17755/esosder.349216
  • Hamurcu, M. , Eren, T. (2019). Akademik Teşvik Tabanlı Yeni Bir Performans Değerlendirme Önerisi ve Uygulama. Üniversite Araştırmaları Dergisi. 2(2), 82-100. https:// doi.org/10.32329/uad.596163
  • Kalkanoğlu, E., (2019), Piyanoda Sostenuto Pedal Kullanımı. Sanat ve Tasarım Dergisi. 9 (2), 250 - 261. https://doi.org/10.20488/sanattasarim.691100
  • Kapp, C. A. , Albertyn, R. M. , Frick, B. L. (2011). Writing for Publication: An Intervention to Overcome Barriers to Scholarly Writing. South African Journal of Higher Education. 25(4), 741-759. https://eric.ed.gov/?id=EJ967442
  • Karakaya, İ. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. A. Tanrıöğen (Ed.) içinde, Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (3. bs.) Anı Yayıncılık.
  • Karakaya, Y. Ö. (2018). Bir Kültürel Sermaye Birikim Aracı Olarak Piyano. (Tez No. 519871) (Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi). YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Mamaç, E. K. (2019). Piyanoda Sostenuto Pedal Kullanımı. Anadolu Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. 9(2), 250-261. https://doi.org/10.20488/sanattasarim.691100
  • Muharremova, H. (2008). Piyano Ve Öncüllerinin (Klavikord, Klavsen) İcra Sanatı Tarihindeki Rolleri. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi. 0(21), 143-155. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/28455
  • Özdemir, Y. U. (2012). Müzik Öğretmeni Adaylarının Piyano Pedallarına İlişkin Bilgi Düzeyleri ile Pedal Kullanma Becerilerine Ait Algılarının Değerlendirilmesi. (Tez No. 322253) [Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi
  • Sandor, G. (1995). On Piano Playing: Motion, Sound and Expression. Schirmer Books. https://pdfcookie.com/documents/gyorgy-sandor-on-piano-playing-motionsound-and-expression-k2p8wwn7ykl9
  • Sonsel, Ö. B. (2018). Türkiye'de Viyola Alanında Yazılmış Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (47), https:// doi.org/10.21764/maeuefd.403244
  • Tarkum, G. (2011). Piyano İçin Yazılmış Eserlerin Seslendirilmesinde Pedal Kullanımının İncelenmesi. (Tez No. 321015) [Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Taşkın, P. Kuru Çetin, S. (2021) Pandemide Eğitimle İlgili Makalelerin Tematik Analizi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. 20(80), 1970-1981. https://doi.org/10.17755/esosder.919955
  • Turan, E. (2009). Piyanoda Pedal Kullanma Teknikleri. (Tez No. 257037) (Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi). YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Turgut, Ş. , Dalkıran E. (2017) Müzik Öğretmeni Adaylarının Piyanoda Pedal Kullanımına Yönelik Bilgi Düzeylerinin Ve Karşılaştıkları Sorunların Belirlenmesi. İdil Sanat ve Dil Dergisi. 6(38), Doi: 10.7816/idil-06-38-14
  • Tomakin, E. (2009). Bilimsel Çalışmalarda Yaklaşım, Yöntem ve Teknik Problemi: Alternatif Bir Yorum. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 42(1), 105-128.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
There are 31 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Yağmur Arslan 0000-0003-2785-1043

Beyzagül Kapçak Işıksungur 0000-0001-9373-9397

Publication Date December 28, 2022
Published in Issue Year 2022 Issue: 54

Cite

APA Arslan, Y., & Kapçak Işıksungur, B. (2022). Türkiye’de Piyano Eğitiminde Pedal Tekniğine Yönelik 2000-2022 Yılları Arasında Yapılan Akademik Çalışmaların İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(54), 1246-1267. https://doi.org/10.53444/deubefd.1148416