Bu araştırmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet okullarında öğrenim gören 7. ve 8.sınıf ortaokul öğrencilerinin psikolojik sağlamlık düzeylerinin sosyal ilişkiler, okula aidiyet ve özyeterlik açısından incelenmesidir. Sosyal ilişkilerin alt boyutları (aile desteği, akran desteği) ve okula aidiyetin alt boyutları (okulda kabul, okulda dışlanmışlık) ile psikolojik sağlamlık arasındaki ilişkiyi incelemek araştırmanın bir diğer amacıdır. Araştırmanın evrenini ve örneklemini 2021- 2022 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı ortaokullarda öğrenim gören ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Seçilen okullarda 7. ve 8.sınıflarda öğrenim gören 643 ortaokul öğrenciden veri toplanmıştır. Araştırmanın veri toplama aracı olarak Çocuk ve Genç Sağlamlık Ölçeği, Sosyal İlişki Unsurları Ölçeği, Okula Aidiyet Ölçeği, Genel Özyeterlik Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22 Paket programından yararlanılarak, Pearson korelasyon analizi, aşamalı çoklu regresyon analizi, t-testi ve tek yönlü varyans analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda sosyal ilişkiler, okula aidiyet ve özyeterlik değişkenlerinin psikolojik sağlamlığa ait toplam varyansını %62.9’unu açıkladığı bulunmuştur. Ayrıca sosyal ilişkiler alt boyutları, okula aidiyet alt boyutları ve özyeterliğin psikolojik sağlamlığa ait toplam varyansını %65.2 açıkladığı tespit edilmiştir. Elde edilen bu bulgular alan yazınındaki diğer araştırma sonuçları ışığında tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 57 |