Orman okulu ormana yabancılaşmayı azaltmayı ve ormana yakınlığı artırmayı amaçlayan disiplinlerarası bir felsefedir. Bu disiplinlerden biri sosyal bilgilerdir. İlgili literatürde sosyal bilgiler öğretimi ile orman okulu arasındaki ilişkiyi ele alan az sayıda çalışma bulunmaktadır. İlgili çalışmalarda bu alanın önemli paydaşları olan öğretmenlerin deneyimlerini ele alan çalışma yoktur. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı; sosyal bilgiler öğretiminde orman okulunun rolü üzerine öğretmen deneyimlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılar amaçlı örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Araştırmada yarı-yapılandırılmış görüşme formu ve ilgili dokümanlar (etkinlik planı ve fotoğraflar) ile veri toplanmıştır. Veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmacıların rolü ve etik durumdan bahsedilmiştir. Geçerlilik ve güvenirlilik sağlanmıştır. Öğretmen görüşlerine göre araştırmanın sonuçları şu şekildedir: Sosyal bilgiler öğretiminde orman okulu deneyimi anlamlıdır. Bu deneyim için en uygun öğrenme alanı insanlar, yerler ve çevreler öğrenme alanıdır. Bu deneyimden hem öğretmenler hem öğrenciler kazanım elde etmektedirler. Bu deneyim öncesinde gerekli hazırlıklar yapılır ve önlemler alınır ise problem yaşanma ihtimali azdır. Deneyimlerde daha riskli oyunlara ve görevlere yer verilmelidir. Doğa ve fen okulu kavramsallaştırmasında doğa kavramı uygundur ama fen kavramı değiştirilebilir.
Forest school is an interdisciplinary philosophy that aims to reduce alienation and increase proximity to the forest. One of these disciplines is social studies. In the related literature, few studies deal with the relationship between social studies teaching and forest school. In related studies, no study deals with teachers' experiences, who are important stakeholders in this field. The aim of this study is to examine the experiences of teachers on the role of forest school in teaching social studies. In the context of this purpose, the case study method, one of the qualitative research methods, was used in the research. In the research, data were collected with a semi-structured interview form and related documents. The results of the research are as follows: Forest school experience is meaningful in teaching social studies. The most suitable learning space for this experience is people, places, and environments. Both teachers and students gain from this experience. If necessary preparations are made, and precautions are taken before this experience, the probability of problems is low. More risky games and missions should be included in the experiences. In the nature and science school conceptualization, the concept of nature is appropriate, but the concept of science can be changed.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social Studies Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 57 |