Çalışanlar ve yöneticileri arasında diğer çalışanlara sağlanmayan standart dışı, kişiselleştirilmiş düzenlemeler alanyazında "kişiye özel anlaşmalar" olarak adlandırılmaktadır. Bu anlaşmaların gerçekleşmesini etkileyen faktörler çeşitli sektörlerde araştırılmış olsa da bunların okul ortamında henüz ortaya çıkarılmadığı açıktır. Literatürdeki bu eksiklik nedeniyle gerçekleştirilen bu çoklu durum çalışmasının amacı, özel sektörde ve kamuda çalışan on altı okul müdürünün algılarına dayalı olarak müdürler ve öğretmenler arasında kişiye özel anlaşmalar yapılmasını kolaylaştıran faktörleri belirlemektir. Yarı yapılandırılmış görüşme soruları araştırmacı tarafından geliştirilen altı boyutlu bir çerçeve kapsamında geliştirilmiş ve bulgular bu çerçeveye göre raporlanmıştır. Söz konusu alt boyutlar şunlardır: (1) mesleki gelişim, (2) işin içeriğinde esneklik, (3) çalışma programında esneklik, (4) çalışma mahallinde esneklik, (5) azaltılmış iş yükü ve (6) ücretlendirme konulu kişiye özel anlaşmalar. Bulgulara dayalı olarak, araştırma ve uygulamaya yönelik doğurgular da tartışılmıştır.
Non-standard, personalized arrangements between employees and their managers that are not granted to other subordinates are referred to in the literature as "idiosyncratic deals" (i-deals for short). Although the factors that influence the realization of these agreements have been researched in various sectors, it is apparent that these factors have not yet been uncovered in the school setting. Because of this deficiency in the literature, the purpose of this multiple case study was to identify the factors that facilitate making i-deals between principals and teachers based on the perceptions of sixteen principals working in public and private schools. Semi-structured interview questions were developed, and findings were reported based on the researcher-developed framework of six dimensions of (1) professional development i-deals, (2) task flexibility i-deals, (3) schedule flexibility i-deals, (4) location flexibility i-deals, (5) reduced workload i-deals, and (6) pay-related i-deals. Implications for research and application were also discussed based on the results.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 58 |