Bu nitel araştırmada; ortaokul öğrencilerinin ebeveynlerinin sosyal bilgiler dersinde hangi konuların öğretilmesini istedikleri ve hangi konuları önemli buldukları belirlenmiştir. Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’na ilişkin birçok çalışmanın yapıldığı fakat ebeveynlerin sosyal bilgiler dersinde öğretilmesini istedikleri konularla ilgili böyle bir nitel çalışmanın yapılmadığı tespit edilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yönteminden yararlanılmış ve katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örneklem türlerinden kritik durum örneklemesi kullanılmıştır. Bu nedenle araştırma; alt, orta ve üst düzey ekonomik düzeydeki ortaokulların 5., 6. ve 7. sınıfta öğrenimine devam eden 14 öğrencinin ebeveynleri ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplamak için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler tema, kategoriler ve kodlar şeklinde verilmiştir. Ayrıca ebeveynlerin görüşlerini ayrıntılı bir biçimde göstermek için doğrudan alıntılara da yer verilmiştir. Görüşme sonuçlarına göre; ebeveynlerin sosyal bilgiler dersinde öğretilmesini istedikleri konular sosyal bilgiler öğretim programında yer alan öğrenme alanlarına göre düzenlenmiştir. Ebeveynlerin en yüksek Birey ve Toplum”, “Etkin Vatandaşlık” ve “en düşük ise “Küresel Bağlantılar” öğrenme alanlarındaki kazanımlara ilişkin görüş bildirdikleri tespit edilmektedir. Bununla birlikte “Kültür ve Miras” ve “İnsanlar Yerler ve Çevreler” öğrenme alanlarıyla ilgili olarak görüş bildirmedikleri görülmektedir. Ebeveynlerin Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında yer alan öğrenme alanları ve bu alanlara ilişkin kazanımlara ilişkin detaylı bilgilendirilmeye ihtiyaçları olduğu tespit edilmiştir.
In this qualitative research; It was determined that which subjects the parents of secondary school students wanted to be taught in the social studies course and which subjects they found important. It has been determined that many studies have been conducted on the Social Studies Curriculum, but no such qualitative study has been conducted on the subjects that parents want to be taught in the social studies course. Qualitative research method was used in the research and critical case sampling, which is one of the purposeful sampling types, was used to determine the participants. A semi-structured interview form was used to collect data. The data obtained from the interviews were given in the form of themes, categories and codes. In addition, direct quotations are included to show the views of the parents in detail. According to the results of the meeting; The subjects that parents want to be taught in the social studies course are arranged according to the learning areas in the social studies curriculum. It is determined that the parents expressed their opinions on the achievements in the learning areas of "Active Citizenship" and "Individual and Society" the highest and "Global Connections" the lowest. However, it is seen that they do not express their opinions about the learning areas of "Culture and Heritage" and "People, Places and Environments". It has been determined that parents need detailed information about the learning areas in the Social Studies Curriculum and the acquisitions related to these areas.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Social Studies Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 58 |