Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmenlerin 21.yy Öğrenen Becerileri Kullanımı İle Algılanan Empatik ve Sosyal Öz-yeterlikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Year 2024, Issue: 60, 952 - 974, 28.06.2024
https://doi.org/10.53444/deubefd.1366639

Abstract

Günümüzde 21.yy becerilerinin önemi günden güne artmaktadır. Bu beceriler bireyın topluma uyumunda yardımcı olmaktadır. Kişinin bu becerileri kazanırken kendisini nasıl algıladığı ise becerilerin edinimi noktasında etkili olabilir. Sosyal öz-yeterlik algısının, kişinin ilişkileriyle, akademik başarılarıyla ve toplumla olan ilişkileriyle yakından ilişkili olduğu literatürde belirtilmektedir. Bu noktada öğretmenlerin sosyal öz yeterlik algısının sınıf içerisinde öğretme tutum ve davranışlarını etkilediği, öğrencilerinse öğrenmeye yönelik motivasyonlarını etkilediği vurgulanmaktadır. Dolayısıyla bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmen adaylarının 21.yy öğrenen becerileri kullanımı ile algılanan empatik öz-yeterlik ve sosyal öz-yeterlikleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Google Forms aracılığı ile 179 okul öncesi eğitimi öğretmen adayından Kişisel Bilgi Formu, “21.yy Öğrenen Becerileri Kullanımı Ölçeği” ve “Algılanan Empatik Öz-yeterlik ve Sosyal Öz-yeterlik Ölçeği” verileri toplanmıştır. Çalışma ilişkisel tarama yöntemiyle yürütülmüştür. Elde edilen verilerin analizinde; bağımsız örneklemler için T testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Okul öncesi öğretmen adaylarının algılanan sosyal öz-yeterlik boyutu bakımından tek veya ilk çocuk olma durumuna göre istatistiki olarak anlamlı farklılık görülürken yaş, sınıf, not ortalaması, anne-baba eğitim durumlarına göre istatistiki olarak anlamlı farklılık bulunmamıştır. Okul öncesi öğretmen adaylarının 21.yy Öğrenen Becerileri Kullanımı Ölçeği’nin yenilikçilik becerileri alt boyutu bakımından yaş, tek veya ilk çocuk olma durumu, sınıf, not ortalaması, anne-baba eğitim durumlarına göre farklılık bulunmamıştır. Yenilikçilik becerileri ve algılanan sosyal öz-yeterlik alt boyutları hariç diğer tüm alt boyutlarda zayıf, düşük ve orta düzeyli istatistiksel olarak anlamlı ilişki olduğu bulunmuştur.

Ethical Statement

Çalışma verileri 2020 yılından önce toplandığı için etik kurul raporuna ihtiyaç yoktur.

References

  • Ahmetoğlu, E. & Acar, İ.H. (2016). Okul öncesi öğretmen adaylarının sosyal yeterlilik, empati ve iletişim becerileri ilişkisi. Avrupa Çağdaş Eğitim Dergisi, (2), 188-197.
  • Akbaş, A., & Çelikkaleli, Ö. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi özyeterlik inançlarının cinsiyet, öğrenim türü ve üniversitelerine göre incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 98-110.
  • Akın, A., & Başören, M. (2015). Algılanan empatik öz-yeterlik ve sosyal öz-yeterlik ölçeğinin türkçe formunun geçerlik ve güvenirligi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 603.
  • Apaydın Demirci, Z. & İkiz, S. (2017). Çocuk gelişimi öğrencilerinin iletişim becerileri ve empatik eğilim düzeyleri arasındaki ilişki: bilecik şeyh edebali üniversitesi örneği. Journal of International Social Research, 10(54).
  • Aslan, N. (2023). Classroom Climate in Early Childhood Education: A Conceptual Framework for Effective Classroom Management. Universitepark Bulletin, 12(2).
  • Ata, A. (2015). Factors effecting teacher-child communication skills & self efficacy beliefs: an investigation on preschool teachers (Master's thesis), Middle East Technical University, Ankara.
  • Aydın, B. 2003. Bilgi toplumu oluşumunda bireylerin yetiştirilmesi ve matematik öğretimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 183-190.
  • Pehlivan, K. B. (2005). Öğretmen adaylarının iletişim becerisi algıları üzerine bir çalışma. İlköğretim Online, 4(2), 17-23.
  • Bingöl, T. Y. (2018). Okul psikolojik danışman adaylarının genel öz-yeterlik ve özel eğitimde rehberlik ve psikolojik danışmanlığa ilişkin öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(15), 1474-1493.
  • Brownell, M. T., & Pajares, F. (1999). Teacher efficacy and perceived success in mainstreaming students with learning and behavior problems. Teacher Education and Special Education, 22(3) s. 154-64.
  • Caprara, G. V., Alessandri, G., Di Giunta, L., Panerai, L., & Eisenberg, N. (2010). The contribution of agreeableness and self‐efficacy beliefs to prosociality. European Journal of Personality, 24(1), 36-55.
  • Çelik, E. & Çağdaş, A. (2010). Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin empatik eğilimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23, 23-38.
  • Dağhan, G., Kibar, P. N., Çetin, N. M., Telli, E., & Akkoyunlu, B. (2015). Öğretmen adaylarının sosyal medya destekli bilimsel iletişimi kullanmaları üzerine nitel bir çalışma. Türk Kütüphaneciliği, 29(2), 258-274.
  • Demir, T., Aydın, S. and Kılıçoğlu, G. (2009). Türkçe - sosyal bilgiler ve biyoloji öğretmen adaylarının empati eğilimleri ve bunların çeşitli değişkenlerle ilişkisi. Sözlü Bildiri, Eğitim Bilimleri Kurultayı, İstanbul.
  • Dereli, E., & Aybay, A. (2012). Ortaöğretim öğrencilerinin empatik eğilimleri ve işbirliği yapma karakterlerinin insani değerlerini yordaması ve bu özelliklerinin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(2), 1249-1270.
  • Dev, N. (2010). İlköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin empatik beceriler açısından karşılaştırılması. (Master Thesis) Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Di Giunta, L., Eisenberg, N., Kupfer, A., Steca, P., Tramontano, C., & Caprara, G. V. (2010). Assessing perceived empathic and social self-efficacy across countries. European Journal of Psychological Assessment, 26(2), 77-86.
  • Dinçer, B. (2021). The predictors of senior pre-service teachers’ teacher self-efficacy: achievement goal orientations, and communication skills: The predictors of senior pre-service teachers’ teacher self-efficacy. International Journal of Curriculum and Instruction, 13(3), 3273-3294.
  • Doğan, N., Beyaztaş, D. İ., & Koçak, Z. (2012). Sosyal bilgiler dersine ilişkin özyeterlik düzeyinin başarıya etkisinin sınıf ve cinsiyete göre incelenmesi: Erzurum ili örneği. Eğitim ve Bilim, 37(165).
  • Dong, Y., Xu, C., Chai, C. S., & Zhai, X. (2020). Exploring the structural relationship among teachers’ technostress, technological pedagogical content knowledge (TPACK), computer self-efficacy and school support. The Asia-Pacific Education Researcher, 29, 147-157.
  • Durakoğlu, A. & Gökçearslan, Ş. (2010). Lise öğrencilerinin empatik eğilim düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. E-Journal of New World Sciences Academy Humanities, 5(3), 354-364.
  • Ekinci, Ö & Aybek, B. (2010). Öğretmen adaylarının empatik ve eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 9(2), 816-827.
  • Erözkan, A. (2005). Üniversite öğrencilerinin iletişim becerilerini etkileyen faktörler. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 22(22), 135-149.
  • Gökbayrak, S. & Karışan, D. (2017). Altıncı sınıf öğrencilerinin FETEMM temelli etkinlikler hakkındaki görüşlerinin incelenmesi, Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-40.
  • Gresham, F. M., Sugai, G., & Horner, R. H. (2001). Interpreting outcomes of social skills training for students with high-incidence disabilities. Exceptional Children, 67, 331-344.
  • Günindi, N. (2008). Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden altı yaş çocuklarının sosyal uyum becerileri ile anne-babalarının empatik becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Master Thesis). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Gürgen, F. (2019). Okul öncesi eğitimi öğretmenlerin çocuklarla kurdukları ilişki ile çocukların sosyal becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Master Thesis) Aksaray Üniversitesi, Aksaray.
  • Karakuş, F., & Tümkaya, S. (2015). Sınıf öğretmenlerinin empatik beceri düzeylerinin sosyo-demografik değişkenlere ve tercih ettikleri disiplin türlerine göre incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5(4), 397-418.
  • Karaman, N. N., Tatlı, S., & Yavuzekinci, M. (2017). İletişim derslerinin empatik eğilim ve prososyal davranışlar üzerine etkisinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(2), 91-104.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları. Kasapoğlu, K., & Didin, M. (2019). Life skills as a predictor of psychological well-being of pre-service pre-school teachers in Turkey. International Journal of Contemporary Educational Research, 6(1), 70-85.
  • Kiraz, C. (2011). Eğitim fakültesi öğrencilerinin empatik eğilimleri ile narsistik kişilik özellikleri. (Master Thesis) Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Klassen, R. M., & Tze, V. M. (2014). Teachers’ self-efficacy, personality, and teaching effectiveness: A meta-analysis. Educational research review, 12, 59-76.
  • Konakll, T. (2015). Effects of self-efficacy on social entrepreneurship in education: a correlational research. Research in Education, 94(1), 30-43.
  • Koştur, H. İ.. 2017. "FeTeMM eğitiminde bilim tarihi uygulamaları: El-Cezeri örneği." Başkent University Journal of Education, 4(1), 61-73.
  • Kurt, A. A., Günüç, S., & Ersoy, M. (2013). Dijitalleşmede son durum: Dijital yerli, dijital göçmen ve dijital göçebe. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 46(1), 1-22.
  • Liu, X., Gu, J., & Xu, J. (2024). The impact of the design thinking model on pre-service teachers’ creativity self-efficacy, inventive problem-solving skills, and technology-related motivation. International Journal of Technology and Design Education, 34(1), 167-190.
  • Locke, E.A. ve Latham, G.P. (1990). A theory of goal setting and task performance. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
  • Maden, S. ve Durukan, E. (2011). Türkçe öğretmeni adaylarının empatik eğilim düzeyleri üzerine bir araştırma. Cukurova University Faculty of Education Journal, 40(3).
  • McFall, R. M. (1982). A review and reformulation of the concept of social skills. Behavioral assessment. Orhan Göksün, D. (2016). Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri ve 21. yy. öğreten becerileri arasındaki ilişki. (PhD Thesis) Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Özata, H. (2007). Öğretmenlerin öz-yeterlik algılarının ve örgütsel yenileşmeye ilişkin görüşlerinin araştırılması. (Master Thesis), Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • Polat, Ö., Aslan, N., & Aydın, E. (2022). Okul öncesi öğretmenlerin sanata yönelik tutumları ile yaratıcı düşünme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 2836-2868. https://doi.org/10.29299/kefad.857172
  • Senemoğlu, N. (2005). Gelişim öğrenme ve öğretim kuramdan uygulamaya, Ankara:Gazi Kitapevi.
  • Şahin, H. & Ünüvar, P. (2010). Eğitim fakültesi öğrencilerinin empatik becerileri ve kişilik özelliklerinin incelenmesi. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İstanbul.
  • Şenol, F. B., & Ergün, M. (2015). Okul öncesi öğretmen adayları ile okul öncesi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik inançlarının karşılaştırılması. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 8(3), 297-315.
  • Tican, C., & Deniz, S. (2019). Pre-service teachers’ opinions about the use of 21st century learner and 21st century teacher skills. European Journal of Educational Research, 8(1), 181-197.
  • Trilling, B. ve Fadel, C. (2009). 21st century skills: Learning for life in our times: learning for life in our times. John Wiley & Sons.
  • Tschannen-Moran, M., & Hoy, A. W. (2001). Teacher efficacy: Capturing an elusive construct. Teaching and Teacher Education, 17(7), 783-805.
  • Tutuk, A., Al, D., & Doğan, S. (2002). Hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerisi ve empati düzeylerinin belirlenmesi. CÜ Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 6(2), 36-41.
  • Uygun, N., & Kozikoğlu, İ. (2019). Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocukların sosyal yetkinlik davranışlarının incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 20(1), 305-321.
  • Valtonen, T., Hoang, N., Sointu, E., Näykki, P., Virtanen, A., Pöysä-Tarhonen, J., Häkkinen P., Järvelä S., Mäkitalo K., & Kukkonen, J. (2021). How pre-service teachers perceive their 21st-century skills and dispositions: A longitudinal perspective. Computers in Human Behavior, 116, 106643.
  • Yadav, A., Chris, M., Ninger, Z., Susanne, H., & John T. K. (2014). Computational thinking in elementary and secondary teacher education. ACM Transactions on Computing Education.1-16.
  • Yadav, A., Hai H., & Chris, S., (2016). Computational thinking for all: pedagogical approaches to embedding 21st century problem solvingın k-12 classrooms. TechTrends, 60(6) 565-568.
  • Yaşar, M., & Erol A. (2015). Determination of relationship between the empathic tendency levels and thinking styles of preschool teacher candidates. International Journal of Assessment Tools in Education, 2(2).
  • Yıldırım Keskin, A., & Berk Özcan, Ç. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin özgecilik, empatik ve sosyal öz yeterlilik eğilim düzeylerinin incelenmesi. Turkiye Klinikleri Hemsirelik Bilimleri, 10(2).
  • Yılmaz, İ. & Akyel, Y. (2008). Beden eğitimi öğretmen adaylarının empatik eğilim düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(3), 27-33.
  • Yılmaz, N. (2011). Okul öncesi öğretmenlerinin iletişim becerileri, problem çözme becerileri ve empatik eğilim düzeyleri. (Master’s Thesis). Muğla Üniversitesi, Muğla.
  • Zimmerman, B. J. (2000). Self-efficacy: An essential motive to learn. Contemporary educational psychology, 25(1), 82-91.

Examination of 21st Century Learning Skills and Perceived Empathetic and Social Self Efficacy Skills of Preservice Teachers

Year 2024, Issue: 60, 952 - 974, 28.06.2024
https://doi.org/10.53444/deubefd.1366639

Abstract

The importance of 21st century skills have been increasing. These skills are effective in adaptation of an individual to society. Self efficacy of an individual could influence gaining of these skills. Perceived social self efficacy of teachers effects teaching attitudes and behaviors. It also has an affect on students’ learning motivations. The aim of this study is to investigate the relationship between 21st century skills of and perceived empathetic and social self efficacy of preservice teachers. The research is conducted in correlational survey model. 179 preservice preschool teachers were participated in the research. The data obtained from Personal Information Form, 21st Century Learning Skills and Perceived Empathetic and Social Self Efficacy scales by means of Google Form. Independent t-test, one-way ANOVA analysis and Pearson correlation were used to analyze. While there was a statistically significant difference according to being only or first child in perceived social self efficacy dimension, there was not statistically significant difference according to age, class, GPA and education level of parents. There was not statistically significant difference in innovativeness skills according to age, class, being first or only child, GPA and education level of parents. Except innovativeness and perceived social self-efficacy skills sub-dimensions, there is positive correlation between all dimensions.

References

  • Ahmetoğlu, E. & Acar, İ.H. (2016). Okul öncesi öğretmen adaylarının sosyal yeterlilik, empati ve iletişim becerileri ilişkisi. Avrupa Çağdaş Eğitim Dergisi, (2), 188-197.
  • Akbaş, A., & Çelikkaleli, Ö. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi özyeterlik inançlarının cinsiyet, öğrenim türü ve üniversitelerine göre incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 98-110.
  • Akın, A., & Başören, M. (2015). Algılanan empatik öz-yeterlik ve sosyal öz-yeterlik ölçeğinin türkçe formunun geçerlik ve güvenirligi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 603.
  • Apaydın Demirci, Z. & İkiz, S. (2017). Çocuk gelişimi öğrencilerinin iletişim becerileri ve empatik eğilim düzeyleri arasındaki ilişki: bilecik şeyh edebali üniversitesi örneği. Journal of International Social Research, 10(54).
  • Aslan, N. (2023). Classroom Climate in Early Childhood Education: A Conceptual Framework for Effective Classroom Management. Universitepark Bulletin, 12(2).
  • Ata, A. (2015). Factors effecting teacher-child communication skills & self efficacy beliefs: an investigation on preschool teachers (Master's thesis), Middle East Technical University, Ankara.
  • Aydın, B. 2003. Bilgi toplumu oluşumunda bireylerin yetiştirilmesi ve matematik öğretimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 183-190.
  • Pehlivan, K. B. (2005). Öğretmen adaylarının iletişim becerisi algıları üzerine bir çalışma. İlköğretim Online, 4(2), 17-23.
  • Bingöl, T. Y. (2018). Okul psikolojik danışman adaylarının genel öz-yeterlik ve özel eğitimde rehberlik ve psikolojik danışmanlığa ilişkin öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(15), 1474-1493.
  • Brownell, M. T., & Pajares, F. (1999). Teacher efficacy and perceived success in mainstreaming students with learning and behavior problems. Teacher Education and Special Education, 22(3) s. 154-64.
  • Caprara, G. V., Alessandri, G., Di Giunta, L., Panerai, L., & Eisenberg, N. (2010). The contribution of agreeableness and self‐efficacy beliefs to prosociality. European Journal of Personality, 24(1), 36-55.
  • Çelik, E. & Çağdaş, A. (2010). Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin empatik eğilimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23, 23-38.
  • Dağhan, G., Kibar, P. N., Çetin, N. M., Telli, E., & Akkoyunlu, B. (2015). Öğretmen adaylarının sosyal medya destekli bilimsel iletişimi kullanmaları üzerine nitel bir çalışma. Türk Kütüphaneciliği, 29(2), 258-274.
  • Demir, T., Aydın, S. and Kılıçoğlu, G. (2009). Türkçe - sosyal bilgiler ve biyoloji öğretmen adaylarının empati eğilimleri ve bunların çeşitli değişkenlerle ilişkisi. Sözlü Bildiri, Eğitim Bilimleri Kurultayı, İstanbul.
  • Dereli, E., & Aybay, A. (2012). Ortaöğretim öğrencilerinin empatik eğilimleri ve işbirliği yapma karakterlerinin insani değerlerini yordaması ve bu özelliklerinin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(2), 1249-1270.
  • Dev, N. (2010). İlköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin empatik beceriler açısından karşılaştırılması. (Master Thesis) Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Di Giunta, L., Eisenberg, N., Kupfer, A., Steca, P., Tramontano, C., & Caprara, G. V. (2010). Assessing perceived empathic and social self-efficacy across countries. European Journal of Psychological Assessment, 26(2), 77-86.
  • Dinçer, B. (2021). The predictors of senior pre-service teachers’ teacher self-efficacy: achievement goal orientations, and communication skills: The predictors of senior pre-service teachers’ teacher self-efficacy. International Journal of Curriculum and Instruction, 13(3), 3273-3294.
  • Doğan, N., Beyaztaş, D. İ., & Koçak, Z. (2012). Sosyal bilgiler dersine ilişkin özyeterlik düzeyinin başarıya etkisinin sınıf ve cinsiyete göre incelenmesi: Erzurum ili örneği. Eğitim ve Bilim, 37(165).
  • Dong, Y., Xu, C., Chai, C. S., & Zhai, X. (2020). Exploring the structural relationship among teachers’ technostress, technological pedagogical content knowledge (TPACK), computer self-efficacy and school support. The Asia-Pacific Education Researcher, 29, 147-157.
  • Durakoğlu, A. & Gökçearslan, Ş. (2010). Lise öğrencilerinin empatik eğilim düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. E-Journal of New World Sciences Academy Humanities, 5(3), 354-364.
  • Ekinci, Ö & Aybek, B. (2010). Öğretmen adaylarının empatik ve eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 9(2), 816-827.
  • Erözkan, A. (2005). Üniversite öğrencilerinin iletişim becerilerini etkileyen faktörler. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 22(22), 135-149.
  • Gökbayrak, S. & Karışan, D. (2017). Altıncı sınıf öğrencilerinin FETEMM temelli etkinlikler hakkındaki görüşlerinin incelenmesi, Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-40.
  • Gresham, F. M., Sugai, G., & Horner, R. H. (2001). Interpreting outcomes of social skills training for students with high-incidence disabilities. Exceptional Children, 67, 331-344.
  • Günindi, N. (2008). Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden altı yaş çocuklarının sosyal uyum becerileri ile anne-babalarının empatik becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Master Thesis). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Gürgen, F. (2019). Okul öncesi eğitimi öğretmenlerin çocuklarla kurdukları ilişki ile çocukların sosyal becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Master Thesis) Aksaray Üniversitesi, Aksaray.
  • Karakuş, F., & Tümkaya, S. (2015). Sınıf öğretmenlerinin empatik beceri düzeylerinin sosyo-demografik değişkenlere ve tercih ettikleri disiplin türlerine göre incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5(4), 397-418.
  • Karaman, N. N., Tatlı, S., & Yavuzekinci, M. (2017). İletişim derslerinin empatik eğilim ve prososyal davranışlar üzerine etkisinin incelenmesi. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(2), 91-104.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları. Kasapoğlu, K., & Didin, M. (2019). Life skills as a predictor of psychological well-being of pre-service pre-school teachers in Turkey. International Journal of Contemporary Educational Research, 6(1), 70-85.
  • Kiraz, C. (2011). Eğitim fakültesi öğrencilerinin empatik eğilimleri ile narsistik kişilik özellikleri. (Master Thesis) Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Klassen, R. M., & Tze, V. M. (2014). Teachers’ self-efficacy, personality, and teaching effectiveness: A meta-analysis. Educational research review, 12, 59-76.
  • Konakll, T. (2015). Effects of self-efficacy on social entrepreneurship in education: a correlational research. Research in Education, 94(1), 30-43.
  • Koştur, H. İ.. 2017. "FeTeMM eğitiminde bilim tarihi uygulamaları: El-Cezeri örneği." Başkent University Journal of Education, 4(1), 61-73.
  • Kurt, A. A., Günüç, S., & Ersoy, M. (2013). Dijitalleşmede son durum: Dijital yerli, dijital göçmen ve dijital göçebe. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 46(1), 1-22.
  • Liu, X., Gu, J., & Xu, J. (2024). The impact of the design thinking model on pre-service teachers’ creativity self-efficacy, inventive problem-solving skills, and technology-related motivation. International Journal of Technology and Design Education, 34(1), 167-190.
  • Locke, E.A. ve Latham, G.P. (1990). A theory of goal setting and task performance. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
  • Maden, S. ve Durukan, E. (2011). Türkçe öğretmeni adaylarının empatik eğilim düzeyleri üzerine bir araştırma. Cukurova University Faculty of Education Journal, 40(3).
  • McFall, R. M. (1982). A review and reformulation of the concept of social skills. Behavioral assessment. Orhan Göksün, D. (2016). Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri ve 21. yy. öğreten becerileri arasındaki ilişki. (PhD Thesis) Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Özata, H. (2007). Öğretmenlerin öz-yeterlik algılarının ve örgütsel yenileşmeye ilişkin görüşlerinin araştırılması. (Master Thesis), Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • Polat, Ö., Aslan, N., & Aydın, E. (2022). Okul öncesi öğretmenlerin sanata yönelik tutumları ile yaratıcı düşünme eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3), 2836-2868. https://doi.org/10.29299/kefad.857172
  • Senemoğlu, N. (2005). Gelişim öğrenme ve öğretim kuramdan uygulamaya, Ankara:Gazi Kitapevi.
  • Şahin, H. & Ünüvar, P. (2010). Eğitim fakültesi öğrencilerinin empatik becerileri ve kişilik özelliklerinin incelenmesi. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İstanbul.
  • Şenol, F. B., & Ergün, M. (2015). Okul öncesi öğretmen adayları ile okul öncesi öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik inançlarının karşılaştırılması. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 8(3), 297-315.
  • Tican, C., & Deniz, S. (2019). Pre-service teachers’ opinions about the use of 21st century learner and 21st century teacher skills. European Journal of Educational Research, 8(1), 181-197.
  • Trilling, B. ve Fadel, C. (2009). 21st century skills: Learning for life in our times: learning for life in our times. John Wiley & Sons.
  • Tschannen-Moran, M., & Hoy, A. W. (2001). Teacher efficacy: Capturing an elusive construct. Teaching and Teacher Education, 17(7), 783-805.
  • Tutuk, A., Al, D., & Doğan, S. (2002). Hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerisi ve empati düzeylerinin belirlenmesi. CÜ Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi, 6(2), 36-41.
  • Uygun, N., & Kozikoğlu, İ. (2019). Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocukların sosyal yetkinlik davranışlarının incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 20(1), 305-321.
  • Valtonen, T., Hoang, N., Sointu, E., Näykki, P., Virtanen, A., Pöysä-Tarhonen, J., Häkkinen P., Järvelä S., Mäkitalo K., & Kukkonen, J. (2021). How pre-service teachers perceive their 21st-century skills and dispositions: A longitudinal perspective. Computers in Human Behavior, 116, 106643.
  • Yadav, A., Chris, M., Ninger, Z., Susanne, H., & John T. K. (2014). Computational thinking in elementary and secondary teacher education. ACM Transactions on Computing Education.1-16.
  • Yadav, A., Hai H., & Chris, S., (2016). Computational thinking for all: pedagogical approaches to embedding 21st century problem solvingın k-12 classrooms. TechTrends, 60(6) 565-568.
  • Yaşar, M., & Erol A. (2015). Determination of relationship between the empathic tendency levels and thinking styles of preschool teacher candidates. International Journal of Assessment Tools in Education, 2(2).
  • Yıldırım Keskin, A., & Berk Özcan, Ç. (2018). Hemşirelik öğrencilerinin özgecilik, empatik ve sosyal öz yeterlilik eğilim düzeylerinin incelenmesi. Turkiye Klinikleri Hemsirelik Bilimleri, 10(2).
  • Yılmaz, İ. & Akyel, Y. (2008). Beden eğitimi öğretmen adaylarının empatik eğilim düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(3), 27-33.
  • Yılmaz, N. (2011). Okul öncesi öğretmenlerinin iletişim becerileri, problem çözme becerileri ve empatik eğilim düzeyleri. (Master’s Thesis). Muğla Üniversitesi, Muğla.
  • Zimmerman, B. J. (2000). Self-efficacy: An essential motive to learn. Contemporary educational psychology, 25(1), 82-91.
There are 57 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Early Childhood Education
Journal Section Articles
Authors

Necla Tuzcuoğlu 0000-0002-2864-2422

Sümeyye Öcal Dörterler 0000-0001-5351-4820

Nurcihan Aslan 0000-0002-3597-3385

Publication Date June 28, 2024
Published in Issue Year 2024 Issue: 60

Cite

APA Tuzcuoğlu, N., Öcal Dörterler, S., & Aslan, N. (2024). Examination of 21st Century Learning Skills and Perceived Empathetic and Social Self Efficacy Skills of Preservice Teachers. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(60), 952-974. https://doi.org/10.53444/deubefd.1366639