Günümüzde 21.yy becerilerinin önemi günden güne artmaktadır. Bu beceriler bireyın topluma uyumunda yardımcı olmaktadır. Kişinin bu becerileri kazanırken kendisini nasıl algıladığı ise becerilerin edinimi noktasında etkili olabilir. Sosyal öz-yeterlik algısının, kişinin ilişkileriyle, akademik başarılarıyla ve toplumla olan ilişkileriyle yakından ilişkili olduğu literatürde belirtilmektedir. Bu noktada öğretmenlerin sosyal öz yeterlik algısının sınıf içerisinde öğretme tutum ve davranışlarını etkilediği, öğrencilerinse öğrenmeye yönelik motivasyonlarını etkilediği vurgulanmaktadır. Dolayısıyla bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmen adaylarının 21.yy öğrenen becerileri kullanımı ile algılanan empatik öz-yeterlik ve sosyal öz-yeterlikleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Google Forms aracılığı ile 179 okul öncesi eğitimi öğretmen adayından Kişisel Bilgi Formu, “21.yy Öğrenen Becerileri Kullanımı Ölçeği” ve “Algılanan Empatik Öz-yeterlik ve Sosyal Öz-yeterlik Ölçeği” verileri toplanmıştır. Çalışma ilişkisel tarama yöntemiyle yürütülmüştür. Elde edilen verilerin analizinde; bağımsız örneklemler için T testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Okul öncesi öğretmen adaylarının algılanan sosyal öz-yeterlik boyutu bakımından tek veya ilk çocuk olma durumuna göre istatistiki olarak anlamlı farklılık görülürken yaş, sınıf, not ortalaması, anne-baba eğitim durumlarına göre istatistiki olarak anlamlı farklılık bulunmamıştır. Okul öncesi öğretmen adaylarının 21.yy Öğrenen Becerileri Kullanımı Ölçeği’nin yenilikçilik becerileri alt boyutu bakımından yaş, tek veya ilk çocuk olma durumu, sınıf, not ortalaması, anne-baba eğitim durumlarına göre farklılık bulunmamıştır. Yenilikçilik becerileri ve algılanan sosyal öz-yeterlik alt boyutları hariç diğer tüm alt boyutlarda zayıf, düşük ve orta düzeyli istatistiksel olarak anlamlı ilişki olduğu bulunmuştur.
Çalışma verileri 2020 yılından önce toplandığı için etik kurul raporuna ihtiyaç yoktur.
The importance of 21st century skills have been increasing. These skills are effective in adaptation of an individual to society. Self efficacy of an individual could influence gaining of these skills. Perceived social self efficacy of teachers effects teaching attitudes and behaviors. It also has an affect on students’ learning motivations. The aim of this study is to investigate the relationship between 21st century skills of and perceived empathetic and social self efficacy of preservice teachers. The research is conducted in correlational survey model. 179 preservice preschool teachers were participated in the research. The data obtained from Personal Information Form, 21st Century Learning Skills and Perceived Empathetic and Social Self Efficacy scales by means of Google Form. Independent t-test, one-way ANOVA analysis and Pearson correlation were used to analyze. While there was a statistically significant difference according to being only or first child in perceived social self efficacy dimension, there was not statistically significant difference according to age, class, GPA and education level of parents. There was not statistically significant difference in innovativeness skills according to age, class, being first or only child, GPA and education level of parents. Except innovativeness and perceived social self-efficacy skills sub-dimensions, there is positive correlation between all dimensions.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Early Childhood Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 60 |