Research Article
BibTex RIS Cite

Examining Teachers' Views on the Changing Examination System in Secondary Schools

Year 2025, Issue: 63, 847 - 862, 27.03.2025
https://doi.org/10.53444/deubefd.1573441

Abstract

The aim of this study is to determine teachers' views on the changing examination system in secondary schools. In the study, case study, one of the qualitative research designs, was used to examine the changing examination system in secondary schools. The study group consists of teachers of Mathematics, Science, Religious Culture and Moral Knowledge, Social Studies and English from a secondary school in the western part of Turkey who wish to participate in the research. Deductive method, one of the qualitative data analysis methods, was used to examine the views of the teachers participating in the study. In this study, sub-problem questions were asked to the teachers using a semi-structured observation form and answers were obtained. In order to ensure validity and reliability, the problem questions were organized by taking expert opinion and a pilot study was conducted with one participant to test the comprehensibility of the questions and their suitability for the research. Teachers were asked open-ended questions to obtain detailed information. The themes were formed from the answers given by the participants and the data were itemized without interpretation. It was found that teachers found the changing written exam system in secondary schools beneficial for student development, but they thought that the rapid implementation of this change without prior preparation caused some problems.

References

  • Akar, H. (2019). Durum çalışması. A. Saban ve A. Ersoy (Ed.), Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (s. 139-178). Anı Yayıncılık.
  • Akınoğlu, O. (2022). Öğretim kuram ve modelleri. Ş. Tan (Ed.), Öğretim ilke ve yöntemleri içinde (s. 107-144). Pegem Akademi.
  • Başar, F. B. (2022). E-twinning faaliyetleri ve 21. yüzyıl eğitim ve öğretim becerileri ilişkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Uludağ Üniversitesi.
  • Başar, M. (2022). 21. yüzyıl eğitim becerileri ve öğretmenlerin rolü. Eğitim Yayınları.
  • Başol, G. (2019). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Pegem Akademi.
  • Battelle for Kids. (2023). Framework for 21st century learning. 28 Ekim 2023 tarihinde www.p21.org adresinden edinilmiştir.
  • Dilekçi, A., Karatay, H., Koçyiğit, S. (2023). Türkçe dersi proje görevlerinin değerlendirilmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (BAİBÜEFD), 23(1), 142–158. https://dx.doi.org/ 10.17240/aibuefd.2023..-1165461
  • Ekiz, D. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri. Anı Yayıncılık.
  • Erbaşı, H., Erdoğan, S. A., Koçer, Ö., Sarıaslan, E. ve Jachimovič, A. T. (2022). 21. yüzyıl becerileri ve kapsayıcı eğitim. F. Lea ve S. T. Maria (Ed.), Eğitsel sanatla kapsayıcı yaratıcılık içinde (s. 22-32). Metodolojik Materyal. https://increaplus.eu/moodle/pluginfile.php/918/mod_resource/content/2/INCREA%2B_Chapter%203.pdf Erişim tarihi: 02.09.2024.
  • Göçer, A. (2024). Öğrencilerin dinleme ve konuşma becerilerinin uygulamalı sınavlarla ölçülüp değerlendirilmesine yönelik Türkçe öğretmenlerinin görüşleri. International Journal of Language Academy, 12 (3), 120-144
  • Gökenç, G., S. (2023). Ming dönemi Çin memurluk sınav sistemi ve edebi makale türü: Baguwen (八股文). Akademik Sosyal Araştırmalar, 7(24), 191-202. https://doi.org/10.31455/asya.1284741
  • Günay, G. (2020). Eğitimde 21. yüzyıl becerileri ve teknoloji entegrasyonu. Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(3), 45-60. Hamarat, E. (2019). 21. yüzyıl becerileri odağında Türkiye’nin eğitim politikaları. Seta Yayınları.
  • Korkmaz, İ. (2020). Nicel araştırmalarda evren, örneklem, örnekleme teknikleri, Oral, B. ve Çoban A. (Ed.), Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri içinde (s. 147-159). Pegem Akademi.
  • Korkmaz, Ö., & Duman, B. (2021). Sınav kaygısı ve performans ilişkisi: Yeni sınav formatlarının etkisi. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 6(1), 45-60.
  • Lazarus, R. S., & Folkman, S. (1984). Stress, appraisal, and coping. Springer.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2019). Türkçe dersi öğretim programı. 28 Ekim 2023 tarihinde http://mufredat.meb.gov.tr adresinden edinilmiştir.
  • Ocak, G. (2019). Bilimsel araştırmalarda kullanılan veri toplama yolları. Ocak, G. (Ed.), Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri içinde (s.218-268). Pegem Akademi.
  • Öztürk, A., & Uslu, H. (2022). Öğretmenlerin yeni sınav sistemine adaptasyonu: Uygulama sorunları ve çözüm önerileri. Eğitim Yönetimi ve Politikaları Dergisi, 9(2), 78-95.
  • Schunk, D. H. (2012). Learning theories: An educational perspective (6th ed.). Pearson.
  • Stake, R. E. (1995). The art of case study research. Sage Publications.
  • Trilling, B., & Fadel, C. (2009). 21st century skills: Learning for life in our times. Jossey-Bass.
  • Turgut, M. F. ve Baykul, F. (2019). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Pegem Akademi.
  • URL 1 - https://www.battelleforkids.org/insights/p21-resources/ Erişim tarihi: 22.09.2024
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. K. (2014). Case study research: Design and methods (5th ed.). Sage Publications.

Ortaokullarda Değişen Sınav Sistemiyle İlgili Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

Year 2025, Issue: 63, 847 - 862, 27.03.2025
https://doi.org/10.53444/deubefd.1573441

Abstract

Bu araştırmanın amacı ortaokullarda değişen sınav sistemiyle ilgili öğretmen görüşlerini tespit etmektir. Araştırmada ortaokullardaki değişen sınav sistemini incelemek amacıyla nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubunu Türkiye’nin batısındaki bir ortaokuldan araştırmaya katılmak isteyen Matematik, Fen Bilimleri, Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi, Sosyal Bilgiler ve İngilizce öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesi için nitel veri analiz yöntemlerinden tümdengelimci yöntem kullanılmıştır. Bu araştırmada yarı yapılandırılmış gözlem formu kullanılarak öğretmenlere alt problem soruları sorulmuş ve yanıtlar alınmıştır. Geçerlik ve güvenirliği sağlamak amacıyla belirlenen problem soruları uzman görüşü alınarak düzenlenmiştir ve bir katılımcıyla pilot uygulama yapılarak soruların anlaşılırlığı ve araştırmaya uygunluğu sınanmıştır. Ayrıntılı bilgiler elde etmek için öğretmenlere açık uçlu sorular sorulmuştur. Katılımcıların verdiği yanıtlardan temalar oluşturularak veriler yorumlanmadan maddeleştirilmiştir. Öğretmenlerin ortaokullarda değişen yazılı sınav sistemini öğrenci gelişimi için faydalı buldukları ancak bu değişimin ön hazırlık yapılmadan çok hızlı bir şekilde gerçekleştirilmesinin birtakım sorunlara neden olduğunu düşündükleri tespit edilmiştir.

References

  • Akar, H. (2019). Durum çalışması. A. Saban ve A. Ersoy (Ed.), Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (s. 139-178). Anı Yayıncılık.
  • Akınoğlu, O. (2022). Öğretim kuram ve modelleri. Ş. Tan (Ed.), Öğretim ilke ve yöntemleri içinde (s. 107-144). Pegem Akademi.
  • Başar, F. B. (2022). E-twinning faaliyetleri ve 21. yüzyıl eğitim ve öğretim becerileri ilişkisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Uludağ Üniversitesi.
  • Başar, M. (2022). 21. yüzyıl eğitim becerileri ve öğretmenlerin rolü. Eğitim Yayınları.
  • Başol, G. (2019). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Pegem Akademi.
  • Battelle for Kids. (2023). Framework for 21st century learning. 28 Ekim 2023 tarihinde www.p21.org adresinden edinilmiştir.
  • Dilekçi, A., Karatay, H., Koçyiğit, S. (2023). Türkçe dersi proje görevlerinin değerlendirilmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (BAİBÜEFD), 23(1), 142–158. https://dx.doi.org/ 10.17240/aibuefd.2023..-1165461
  • Ekiz, D. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri. Anı Yayıncılık.
  • Erbaşı, H., Erdoğan, S. A., Koçer, Ö., Sarıaslan, E. ve Jachimovič, A. T. (2022). 21. yüzyıl becerileri ve kapsayıcı eğitim. F. Lea ve S. T. Maria (Ed.), Eğitsel sanatla kapsayıcı yaratıcılık içinde (s. 22-32). Metodolojik Materyal. https://increaplus.eu/moodle/pluginfile.php/918/mod_resource/content/2/INCREA%2B_Chapter%203.pdf Erişim tarihi: 02.09.2024.
  • Göçer, A. (2024). Öğrencilerin dinleme ve konuşma becerilerinin uygulamalı sınavlarla ölçülüp değerlendirilmesine yönelik Türkçe öğretmenlerinin görüşleri. International Journal of Language Academy, 12 (3), 120-144
  • Gökenç, G., S. (2023). Ming dönemi Çin memurluk sınav sistemi ve edebi makale türü: Baguwen (八股文). Akademik Sosyal Araştırmalar, 7(24), 191-202. https://doi.org/10.31455/asya.1284741
  • Günay, G. (2020). Eğitimde 21. yüzyıl becerileri ve teknoloji entegrasyonu. Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(3), 45-60. Hamarat, E. (2019). 21. yüzyıl becerileri odağında Türkiye’nin eğitim politikaları. Seta Yayınları.
  • Korkmaz, İ. (2020). Nicel araştırmalarda evren, örneklem, örnekleme teknikleri, Oral, B. ve Çoban A. (Ed.), Kuramdan uygulamaya eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri içinde (s. 147-159). Pegem Akademi.
  • Korkmaz, Ö., & Duman, B. (2021). Sınav kaygısı ve performans ilişkisi: Yeni sınav formatlarının etkisi. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 6(1), 45-60.
  • Lazarus, R. S., & Folkman, S. (1984). Stress, appraisal, and coping. Springer.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2019). Türkçe dersi öğretim programı. 28 Ekim 2023 tarihinde http://mufredat.meb.gov.tr adresinden edinilmiştir.
  • Ocak, G. (2019). Bilimsel araştırmalarda kullanılan veri toplama yolları. Ocak, G. (Ed.), Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri içinde (s.218-268). Pegem Akademi.
  • Öztürk, A., & Uslu, H. (2022). Öğretmenlerin yeni sınav sistemine adaptasyonu: Uygulama sorunları ve çözüm önerileri. Eğitim Yönetimi ve Politikaları Dergisi, 9(2), 78-95.
  • Schunk, D. H. (2012). Learning theories: An educational perspective (6th ed.). Pearson.
  • Stake, R. E. (1995). The art of case study research. Sage Publications.
  • Trilling, B., & Fadel, C. (2009). 21st century skills: Learning for life in our times. Jossey-Bass.
  • Turgut, M. F. ve Baykul, F. (2019). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Pegem Akademi.
  • URL 1 - https://www.battelleforkids.org/insights/p21-resources/ Erişim tarihi: 22.09.2024
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. K. (2014). Case study research: Design and methods (5th ed.). Sage Publications.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Turkish Education
Journal Section Articles
Authors

Fatih Kana 0000-0002-1087-4081

Hulusi Geçgel 0000-0002-9277-6417

Furkan Yavşan 0009-0007-9277-9136

Publication Date March 27, 2025
Submission Date October 25, 2024
Acceptance Date February 3, 2025
Published in Issue Year 2025 Issue: 63

Cite

APA Kana, F., Geçgel, H., & Yavşan, F. (2025). Ortaokullarda Değişen Sınav Sistemiyle İlgili Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(63), 847-862. https://doi.org/10.53444/deubefd.1573441