Teknolojinin hızla gelişmesiyle birlikte, eğitim ortamlarında Bedenlenmiş Bilişin (EC) potansiyeli giderek daha fazla araştırılmaktadır. Özel gereksinimli bireyler için Bedenlenmiş Öğrenme (EL) temelli çeşitli çalışmalar yürütülmektedir. Bu çalışmada, 2013-2023 yılları arasında özel gereksinimli bireyler için teknolojiyle zenginleştirilmiş EL uygulamalarının kullanımına ilişkin sistematik bir inceleme yapılmıştır. Sistematik inceleme sonucunda, son yıllarda bu alana yönelik çalışmalarda bir artış olduğu görülmüştür. Çalışmalar çoğunlukla ilkokul ve üniversite düzeylerinde ve Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan bireylerle yürütülmüştür. Veri toplama araçları olarak genellikle başarı ve standart testler, gözlemler, ölçekler, video kayıtları, görüşmeler ve sistem günlükleri kullanılmıştır. Çalışmalarda, EL uygulamalarının özel gereksinimli bireylerin bilişsel, motor ve sosyal-duygusal gelişimleri üzerine etkisine odaklanıldığı görülmüştür. En yaygın kullanılan teknoloji Kinect teknolojisi olmuştur. Bununla birlikte, karmaşık hareket verilerini daha geniş bir alanda işlemek için kamera sistemlerinin ve görüntü işleme teknolojilerinin potansiyelinin araştırıldığı çalışmalara doğru bir eğilim olduğu ortaya çıkmıştır. İncelenen çalışmalar değerlendirme yöntemleri açısından zengindi. Özellikle otomatik değerlendirme sistemlerinin önemini vurgulayan çalışmaların da mevcut olduğu görülmüştür.
Sistematik inceleme olduğu ve insan katılımcı içermediği için etik kurul izni alınmamıştır.
With the rapid development of technology, the potential of Embodied Cognition (EC) in educational environments is increasingly being explored. Various studies have been conducted based on Embodied Learning (EL) for individuals with special needs. In this study, a systematic review was made of the use of technology enhanced EL applications for individuals with special needs between 2013 and 2023. As a result of the systematic review, it was seen that there has been an increase in study in recent years. Studies have mostly been conducted at primary school and university levels and with individuals with Autism Spectrum Disorder (ASD). Achievement and standardized tests, observations, scales, video recordings, interviews, and system logs have generally been used as data collection tools. The focus has been on the cognitive, motor and social-emotional development of individuals with special needs that can be achieved through EL applications. Kinect technology was the most widely used. However, there was also a trend towards studies that take into account the potential of camera systems and image processing technologies to process complex motion data in a wider area. The studies examined were rich in terms of evaluation methods. There are also studies emphasizing the importance of automatic evaluation systems.
Sistematik inceleme olduğu ve insan katılımcı içermediği için etik kurul izni alınmamıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Social and Humanities Education (Excluding Economics, Business and Management) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 27, 2025 |
Submission Date | October 30, 2024 |
Acceptance Date | February 6, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 63 |