Yeryüzünde yaşamı sürdürülebilir kılacak dönüşümün önüne açabilmek, her şeyden önce eğitimi sürdürülebilirlik perspektifi doğrultusunda yeniden düşünmeyi ve hayata geçirmeyi kaçınılmaz hale getirmektedir. Ancak, Dünya’da olduğu gibi ülkemizde de sürdürülebilirlik eğitimi konusunda yaygın bir kavram kargaşası ve belirsizlik göze çarpmaktadır. Çalışmada, buradan hareketle yeni bir eğitim alanı olarak öne çıkmakta olan sürdürülebilirlik eğitimini geniş bir açıdan açıklanmakta ve uygulamaya yönelik öneriler getirilmektedir. Bu açıdan, çalışmanın gelecekte eğitim politikalarının sürdürülebilirlik eğitimi yönünde oluşturulmasına, buna uygun programların geliştirilmesine ve eğitim pratiklerinin etkili şekilde hayata geçirilmesine; nihayetinde ilgili alan yazının bu yönde gelişmesine katkı getirmesi beklenmektedir.
Etik beyana ihtiyaç duyulmamıştır.
Ensuring the transformation that will make life on earth sustainable makes it inevitable to rethink and realise education in line with the sustainability perspective. However, it is noticeable that there is a widespread confusion and uncertainty about sustainability education in our country as in the world. In this study, sustainability education, which is emerging as a new field of education, is explained from a broad perspective and suggestions are made for implementation. In this respect, it is expected that this study will contribute to the development of educational policies in the direction of sustainability education, the development of appropriate programmes and the effective implementation of educational practices, and the development of the related literature in this direction.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Other Fields of Education (Other) |
| Journal Section | Articles |
| Authors | |
| Publication Date | June 30, 2025 |
| Submission Date | February 21, 2025 |
| Acceptance Date | June 20, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Issue: 64 |