Suyollarında, kıyı tesislerinde ve açık deniz yapılarında deniz
araçlarının manevra emniyeti ve verimliliği için kılavuzluk, römorkörcülük ve
palamar hizmetlerine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu hizmetler genel olarak “teknik
seyir hizmetleri” (technical-nautical services) olarak isimlendirilmektedir.
Teknik seyir hizmetleri kapsamında gemi ve deniz araçları için sunulan
römorkörcülük hizmetlerinin verimliliği, teşkilatların işletme maliyeti ve hizmet
kalitesi açısından son derece önemli bir konudur. Römorkör hizmetinin sunulma
biçimi, hizmet talebini yerine getirme zamanı, hizmet sahasının büyüklüğü,
çekme kuvveti yeterliliği, römorkör sayısı ve manevra kabiliyeti bu hizmetin
başlıca kalite ölçütleri arasındadır.
Bu araştırma, 2011 yılında Gemport Kılavuzluk ve Römorkörcülük
Hizmetleri Teşkilatında Emniyet Kültürünü Güçlendirme Çalışmaları sırasında
teşkilatın ihtiyacına yönelik olarak geliştirilmiştir. Araştırma, teşkilatın Gemlik
Körfezi’nde sunmuş olduğu teknik seyir hizmetleri kapsamında kullanmış olduğu
iki adet römorkörün “park” yerlerinin belirlenmesi amacıyla geliştirilmiştir.
Araştırmada gemi trafiği varış zamanı verileri, gemi ölçülerinin dağılımı,
limanlardaki yük elleçleme zamanlarına ait veriler ve hizmetin verilme şekli
konusunda yapılan görüşmelerden elde edilen bilgiler kullanılarak bir algoritma
geliştirilmiştir. Bu algoritma Promodel simülasyon programında test edilerek
optimum römorkör park yerleri belirlenmiştir. Römorkörcülük hizmetinin
verildiği sahada belirlenen bu en uygun park yeri noktaları, römorkörlerin park
yerinden hizmet verme noktasına gidiş süresi ile hizmet verdikten sonra da park
yerine dönecekleri süre toplamının optimizasyonuyla sağlamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 2, 2015 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 5 Issue: 2 |