Bu makale, Marie Phillips’in antik Yunan mitolojisini günümüz Londra’sında yeniden canlandıran Gods Behaving Badly romanındaki postmodern parodiyi tartışmaktadır. Ayrıca, romanın klasik mitolojinin, kahramanlığın ve ilahi gücün yapı sökümü olarak nasıl işlev gördüğünü göstermek için postmodern parodi ve hiciv özelliklerini araştırmaktadır. Roman, Zeus, Artemis ve Apollo gibi tanrıların kapitalizm ve tüketimcilik gibi gerçek hayat sorunlarıyla mücadele etmek zorunda kalışlarında yeni bir anlam ve hiciv bularak eski mitlere meydan okumaktadır Çağdaş, inançsız bir dünyada klasik mitolojinin azalan etkisi için bir metafor, yani tanrının her şeye kadir olmaktan tamamen ilgisizliğe inişini betimlemektedir. Beceriksizliği ve geleneksel kahramanlık özelliklerinden yoksunluğu, kabul görmüş cesaret fikirlerine meydan okuyan sıradan bir adamın hikayesi aracılığıyla, modern kahramanlığın eleştirisini incelemektedir. Phillips’in günümüzde çok yaygın olan materyalist düşünceyi eleştirmek için hicvi nasıl kullandığı, postmodern kültürü eleştirmenin bir örneği olarak görülebilir. Romanda tasvir edildiği şekliyle öbür dünya bile kapitalist kontrol altında bir yerdir. Bu makale, Hutcheon’un postmodern parodi teorisini Gods Behaving Badly romanına uygulayarak, romanın antik mitleri postmodern bir bağlamda yeniden yorumlamak için mizahı sosyal hicivle nasıl harmanladığını göstermektedir. Romanın geleneksel mitolojik anlatılarla ve çağdaş kültürel eleştiriyle ilişkisini analiz eden bu çalışma, Phillips’in eserinin hem edebi dönüşüm hem de sosyal yorum alanı olarak nasıl işlev gördüğünü vurgulamaktadır.
This paper discusses the postmodern parody in Marie Phillips’ Gods Behaving Badly which reimagines ancient Greek mythology in contemporary London. It also explores postmodern parody and satire to show how the novel functions as a deconstruction of classical mythology, heroism, and divine power. The novel challenges ancient myths finding new relevance and satire in the gods of Zeus, Artemis, and Apollo forced to contend with real-life issues like capitalism and consumerism. It is a metaphor for the waning influence of classical mythology in a contemporary, nonbeliever world: the god’s complete descent from omnipotence into irrelevancy. Through the story of an ordinary man whose awkwardness and lack of traditional heroic also traits challenge received ideas of bravery, it examines the critique of modern heroism. How Phillips uses satire to critique the materialistic thinking that is so widespread today can be seen as an example of criticising postmodern culture. Even the afterlife, as depicted in the novel, is an arena under capitalist control. This paper applies Hutcheon’s theory of postmodern parody to Gods Behaving Badly which demonstrates how the novel blends humour with social satire to reinterpret ancient myths in a postmodern context. By analysing the novel’s engagement with traditional mythological narratives and contemporary cultural criticism, this study highlights how Phillips’ work functions as a site of literary transformation and social commentary.
| Primary Language | English |
|---|---|
| Subjects | British and Irish Language, Literature and Culture |
| Journal Section | Articles |
| Authors | |
| Early Pub Date | October 23, 2025 |
| Publication Date | October 25, 2025 |
| Submission Date | December 22, 2024 |
| Acceptance Date | April 9, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 12 Issue: 2 |