Avrupa Birliği Dijital İçerik Direktifi, dijital alanda üye devletlerin sözleşme hukukunu yeknesaklaştırmayı amaçlayan önemli bir düzenlemedir. Bu direktif ile amaçlanan bir diğer husus, tüketici ile girişimci arasında akdedilen dijital içerik veya dijital hizmet sözleşmelerinde tüketicinin korunmasıdır. Alman Kanun Koyucusu, Dijital İçerik Direktifi’nin iç hukuka uyarlanması çerçevesinde Alman Medeni Kanunu’nda değişikliğe gitmiştir. 1 Ocak 2022 tarihinden itibaren yürürlüğe giren düzenleme, sözleşme hukukuna dair klasik anlayışları tartışmaya açacak yenilikler içermektedir. Bunun yanında, Alman Medeni Kanunu’nda önceden yer almayan fakat Dijital İçerik Direktifi tarafından öngörülen yeni kavramlar da Kanuna aktarılmış bulunmaktadır. Çalışmada, Alman Medeni Kanunu’nda yapılan bu düzenlemelerin genel hatlarıyla ele alınması amaçlanmıştır.
Dijital ürün Dijital içerik ve hizmet Tüketici Girişimci Alman Medeni Kanunu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hukuk |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 24 Sayı: 1 |
Dokuz Eylül Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi
TR-DİZİN, HeinOnline, GoogleScholar, Academindex, Sherpa Romeo, Ulrich’s Periodicals Directory ve Asos Index veri tabanlarında taranmaktadır.
Dergimiz 2024 Mayıs sayısından itibaren yalnızca elektronik ortamda yayınlanacaktır.
Dokuz Eylul University Publishing Web-Page
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
İletişim sayfamız
https://dergipark.org.tr/tr/pub/deuhfd/contacts