BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelik Öğrencileri Gözüyle Mesleki Beceri Eğitimi

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 4, 291 - 294, 01.11.2014

Öz

Giriş: Temel hemşirelik becerilerinin kazandırılmasında hasta ile karşılaşmadan önce öğrencinin kendine güveninin sağlanacağı, uygulamaları maketler üzerinde yapabileceği mesleki beceri laboratuarlarının (MBL) önemi gittikçe artmaktadır. Amaç: Bu çalışmanın amacı hemşirelik birinci sınıf öğrencilerin gözü ile mesleki beceri laboratuarındaki uygulamaların değerlendirilmesidir. Yöntem: Çalışma hemşirelik bölümü birinci sınıf öğrencilerinin mesleki beceri laboratuarı ile geribildirimleri alınarak tanımlayıcı olarak planlanmıştır. Öğrencilere mesleki beceri laboratuarı eğitiminin sonunda MBL eğitimini değerlendirmeleri istenmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde yüzde kullanılmıştır. Bulgular:Geri bildirim formlarında eğitimin gerekliliğine ilişkin ifadelerden ilk sırada %95.2 oranında “Uygulamayı bizzat kendim yapmam, daha iyi öğrenmemi sağladı” ifadesi, son sırada ise laboratuar ortamına ilişkin ifadelerden %57.1 oranında “Bu beceri eğitimi için fiziksel mekan ve süre uygundu” ifadesi yer almaktadır. Sonuç: Mesleki beceri laboratuarı hemşirelik öğrencilerinin eğitimlerine büyük katkı sağlamaktadır.

Kaynakça

  • Alper, Z., Özdemir, H. (2005). Tıp fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin mesleki beceri laboratuarı hakkındaki görüşleri. Türkiye Aile Hekimliği Dergisi, 9 (2), 65- 70.
  • Freeth, D., Fry, H. (2005). Nursing students’ and tutors’ perceptions of learning and teaching in a clinical skills centre. Nurse Education Today, 25, 272-282.
  • Göriş, S., Bilgi, N., Bayındır Korkut, S. (2014).
  • Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(2), 25-29.
  • Gürpınar, E., Mamaklı, S., Alimoğlu, K. M., Şenol, Y., Türkay, M., Aktekin, A. (2006). Akdeniz üniversitesi tıp fakültesi mesleksel beceri uygulamaları hakkında öğrencilerin geri bildirimleri. Tıp Eğitimi Dünyası, Ekim, 23, 58-64.
  • Karabilgin, S.O., Şahin, H. (2006). Eğitim etkinliğini değerlendirmede öğrenci geri bildiriminin kullanımı. Tıp Eğitimi Dünyası, Ocak, 21, 27-33.
  • Karaoğlu, N., Şeker, M. (2009). İlaç uygulama becerilerinin önemi ve bu konuda öğrenci geri bildirimleri üzerine Selçuk Üniversitesi’nde bir analiz. Genel Tıp Dergisi, 19 (3), 121-127.
  • McAdams, C., Jean Rankin, E., Love, B., Patton, D. (1989). Psychomotor skills laboratories as selfdirected learning: a study of nursing students' perceptions. Journal of Advanced Nursing, September, 14 (9), 788–796.
  • Mete, S., Uysal, N. (2009). Hemşirelik mesleksel beceri eğitiminde bir model uygulaması. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi, 2 (3), 115-123.
  • Morgan, R. (2006). Using clinical skills laboratories to promote theory–practice integration during first practice placement: an Irish perspective. Journal of Clinical Nursing, 15, 155–161.
  • Tel, H., Tel, H., Sabancıoğulları, S. (2004). Hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin laboratuar uygulamasında birbirlerine IM enjeksiyon uygularken ve klinik uygulamanın ilk gününde anksiyete durumları. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 7, 1- 10.
  • Terzioğlu, F., Kapucu, S., Özdemir, L., Boztepe, H., Duygulu S., Tuna, Z., ve ark. (2012). Simülasyon yöntemine ilişkin hemşirelik öğrencilerinin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi, 19 (1),16-23.
  • Yazar, F. (2003). Tıp Eğitiminde beceri laboratuarları ve simülatörlerin

Occupational Skill Training through the Eyes of Nursing Students

Yıl 2014, Cilt: 7 Sayı: 4, 291 - 294, 01.11.2014

Öz

Introduction: The importance of occupational skill laboratories (OSL) where students’ confidence is restored prior to confronting the
patients and they can practice on mock-ups with the aim of gaining basic nursery skills is gradually increasing. Objective: The aim of the
study is to evaluate the practices in occupational skill laboratories through the eyes of freshman nursing students. Method: It is a descriptive
study planned by gathering feedback from freshman nursing students through occupational skill laboratories. They were asked to evaluate
OSL training at the end of this training. Percentage was used in data evaluation process. Results: Of all the feedback forms, the statement
“Doing the practice by myself helped me to learn better”comes first by 95.2 % whereas the statement “This skills training was appropriate
for the physical space and time ” is the last one by 57.1 %. Conclusion: Occupational skill laboratories greatly contribute to nursing
students’ training

Kaynakça

  • Alper, Z., Özdemir, H. (2005). Tıp fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin mesleki beceri laboratuarı hakkındaki görüşleri. Türkiye Aile Hekimliği Dergisi, 9 (2), 65- 70.
  • Freeth, D., Fry, H. (2005). Nursing students’ and tutors’ perceptions of learning and teaching in a clinical skills centre. Nurse Education Today, 25, 272-282.
  • Göriş, S., Bilgi, N., Bayındır Korkut, S. (2014).
  • Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(2), 25-29.
  • Gürpınar, E., Mamaklı, S., Alimoğlu, K. M., Şenol, Y., Türkay, M., Aktekin, A. (2006). Akdeniz üniversitesi tıp fakültesi mesleksel beceri uygulamaları hakkında öğrencilerin geri bildirimleri. Tıp Eğitimi Dünyası, Ekim, 23, 58-64.
  • Karabilgin, S.O., Şahin, H. (2006). Eğitim etkinliğini değerlendirmede öğrenci geri bildiriminin kullanımı. Tıp Eğitimi Dünyası, Ocak, 21, 27-33.
  • Karaoğlu, N., Şeker, M. (2009). İlaç uygulama becerilerinin önemi ve bu konuda öğrenci geri bildirimleri üzerine Selçuk Üniversitesi’nde bir analiz. Genel Tıp Dergisi, 19 (3), 121-127.
  • McAdams, C., Jean Rankin, E., Love, B., Patton, D. (1989). Psychomotor skills laboratories as selfdirected learning: a study of nursing students' perceptions. Journal of Advanced Nursing, September, 14 (9), 788–796.
  • Mete, S., Uysal, N. (2009). Hemşirelik mesleksel beceri eğitiminde bir model uygulaması. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi, 2 (3), 115-123.
  • Morgan, R. (2006). Using clinical skills laboratories to promote theory–practice integration during first practice placement: an Irish perspective. Journal of Clinical Nursing, 15, 155–161.
  • Tel, H., Tel, H., Sabancıoğulları, S. (2004). Hemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin laboratuar uygulamasında birbirlerine IM enjeksiyon uygularken ve klinik uygulamanın ilk gününde anksiyete durumları. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 7, 1- 10.
  • Terzioğlu, F., Kapucu, S., Özdemir, L., Boztepe, H., Duygulu S., Tuna, Z., ve ark. (2012). Simülasyon yöntemine ilişkin hemşirelik öğrencilerinin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi, 19 (1),16-23.
  • Yazar, F. (2003). Tıp Eğitiminde beceri laboratuarları ve simülatörlerin
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Fatma Eker Bu kişi benim

Ferhan Açıkgöz Bu kişi benim

Aysel Karaca Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 7 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Eker, F., Açıkgöz, F., & Karaca, A. (2014). Hemşirelik Öğrencileri Gözüyle Mesleki Beceri Eğitimi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 7(4), 291-294.

Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus tarafından indekslenmektedir.

349202.svg        14839           wp-logo.png          ici2.png           Scopus_logo.svg 

       

      

Creative Commons License
Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.