Öğretim
materyalleri, öğrenme-öğretme sürecinin en önemli unsurlarından birisidir. Bu
süreçte temel amaç, bireyin daha yakınından daha somut olandan başka bir ifade
ile daha iyi bilinenden hareket ederek öğrenmeyi daha kolay ve daha verimli
hale getirmektir. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (DKAB) öğretiminde bu amacı
sağlayacak birçok öğretim materyali bulunmaktadır. Bu materyallerden birisi de
zihin haritalardır.
İlgili
literatür tarandığında Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında zihin haritaları
tekniği ile yapılan çalışmaların sayısının sınırlı olduğu görülmektedir. Onun için bu çalışmada, Din Kültürü
ve Ahlak Bilgisi öğretimi için uygun bir materyal olduğu düşünülen zihin
haritalarının tanıtımı yapılmış, eğitim-öğretimde hangi amaç ve işlevleri
yerine getirdiği, avantaj ve sınırlılıkları tartışılmıştır. Bunun yanında konu
ile ilgili diğer alanlarda yapılmış çalışmalar ele alınmış ve DKAB dersinde
kullanımının örnekleri verilmiştir. Sonuçta Din kültürü ve Ahlak Bilgisi
öğretimi için etkili bir materyal olduğu düşüncesine ulaşılmıştır.
Instructional
materials are one of the most important elements of the learning-teaching
process. The main aim is to facilitate the learning process and make it easier
by starting from the immediate environment and from the more concrete, in other
words from the better known towards the unknown. There are many teaching materials that will
serve this purpose while teaching of Religion Culture and Moral Education
Courses (DKAB). One of these materials are mind maps.
When the
relevant literature is researched, it has been seen that the number of studies
done by the technique of mind maps in the field of Religion Culture and Moral
Knowledge is limited. Hence, the present study introduces mind maps, as a
suitable material for teaching religion culture and moral information, and
discusses the education purpose and functions they serve as well as the
advantages and limitations. Moreover, the use of mind maps in other relevant
studies along their sample for religious culture and moral education are also
presented. Consequently, mind maps are considered to be effective materials in
religious culture and moral education courses.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2017 |
Submission Date | April 26, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |