BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRK MOBİL TELEKOMÜNİKASYON PİYASALARINDA FİRMALARIN TALEP ÖZELLİKLERİNİN BELİRLEYİCİLERİ

Yıl 2009, Cilt: 24 Sayı: 1 - Cilt: 24 Sayı: 1, 1 - 13, 25.07.2016

Öz

Arz yönünden ölçek ekonomileri, talep yönünden ise şebeke etkileri telekomünikasyon piyasalarında tam rekabet koşullarının oluşmasını ve optimal refah düzeyine ulaşılmasını engelleyebilmektedir. Çalışmamızda elde edilen bulgular, Türk mobil telekomünikasyon piyasalarında rekabetin henüz arzu edilen seviyede olmadığını göstermektedir. Elde ettiğimiz ampirik sonuçlara göre tarifeler rekabet sürecini açıklamakta kısmen yetersiz sayılabilir. Bu durumun temel nedeni ise piyasadaki yüksek değiştirme maliyetleri olarak değerlendirilmektedir. Ayrıca ampirik sonuçlara göre şebeke etkilerinin önemi belirgin bir şekilde ortaya çıkmaktadır. Bu etkiler analizlerden de anlaşılacağı gibi firma bazında önemli olmakla birlikte piyasa bazında önem derecesi azalmakta ve piyasalarının birbirleri ile uyumsuz (incompatible) şebekelerden oluştuğu görülmektedir.

Kaynakça

  • Cabral, L.M.B. (1990), “On the adoption of innovations with ‘network’ externalities”, Mathematical Social Sciences 19, 299-308.
  • Doganoglu, T. ve L. Grzybowskı (2007), “Estimating Network Effects in Mobile Telephony in Germany”, Information Economics and Policy, 19 (1), 65-79.
  • Doganoglu, T. ve J. Wrıght (2006), “Multihoming and Compatibility”, International Journal of Industrial Organization, 24 (1), 45-67
  • Gagnepaın, P. ve P. Pereıra (2005), “Entry, Cost Reduction and Competition in The Portuguese Mobile Telephone Industry”, C.E.P.R. Discussion Papers No. 4993.
  • Grajek, M. (2002), “Identification of Network Externalities in Markets for Non-Durables”, Wissenschaftszentrum Berlin, Discussion Paper FS IV 02-32.
  • Grajek, M. (2003), Estimating Network Effects and Compatibility in Mobile Telecommunications, CIC Working Papers SP II 2003-26, Wissenschaftszentrum Berlin (WZB).
  • Gruber, H. ve F. Verboven (2001), "The diffusion of mobile telecommunications services in the European Union", European Economic Review, 45 (3) 577–588.
  • Koskı, H. ve T. Kretschmer (2004), "Entry, Standards and Competition: Firm Strategies and the Diffusion of Mobile Telephony," Review of Industrial Organization, 26 (1) 89-113.
  • Lee, J., Y. Kim, J. D. Lee ve Y. Park (2006) “Estimating the Extent of Potential Competition in the Korean Mobile Telecommunications Market: Switching Costs and Number Portability”, International Journal of Industrial Organization, 24 (2), 107-124.
  • Mıravete, E. ve J. L. Röller (2004), Competitive Nonlinear Pricing in Duopoly Equilibrium:The Early U.S. Cellular Telephone Industry, Mimeo, University of Pennsylvania and Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung (WZB).
  • Parker P.M. ve L. Röller (1997), “Collusive conduct in duopolies: multimarket contact and cross- ownership in the mobile telephone industry”, RAND Journal of Economics 28(2), 304-322.
  • Shepherd, W..G. (1997), The Economics of Industrial Organization: Analysis, Markets, Policies. 4th ed. Upper Saddle River, N.J.: Prentice-Hall.
  • Shy, O. (2001), The Economics of Network Industries, Cambridge University Press
  • Shy, O. (2002), “A Quick-And-Easy Method for Estimating Switching Costs,” International Journal of Industrial Organization, 20 (1) 71-87.

DETERMINANTS OF FIRMS’ DEMAND CHARACTERISTICS IN TURKISH MOBILE TELECOMMUNICATION MARKETS

Yıl 2009, Cilt: 24 Sayı: 1 - Cilt: 24 Sayı: 1, 1 - 13, 25.07.2016

Öz

Scale economies on the supply-side and network effects on the demand-side may frustrate formation of perfect competition conditions in telecommunication markets and attainment of optimal welfare level. Findings of our study denote that competition in Turkish mobile telecommunication markets is not at the desired level yet. According to the empirical results we’ve obtained, fares can be somewhat insufficient at explaining competition process. The high alteration costs can be assessed as the main reason of this situation. Moreover according to the empirical results, the importance of network effects also appears distinctly. However these effects are important on the firm basis, as understood from the analysis, the importance level decrease on the

Kaynakça

  • Cabral, L.M.B. (1990), “On the adoption of innovations with ‘network’ externalities”, Mathematical Social Sciences 19, 299-308.
  • Doganoglu, T. ve L. Grzybowskı (2007), “Estimating Network Effects in Mobile Telephony in Germany”, Information Economics and Policy, 19 (1), 65-79.
  • Doganoglu, T. ve J. Wrıght (2006), “Multihoming and Compatibility”, International Journal of Industrial Organization, 24 (1), 45-67
  • Gagnepaın, P. ve P. Pereıra (2005), “Entry, Cost Reduction and Competition in The Portuguese Mobile Telephone Industry”, C.E.P.R. Discussion Papers No. 4993.
  • Grajek, M. (2002), “Identification of Network Externalities in Markets for Non-Durables”, Wissenschaftszentrum Berlin, Discussion Paper FS IV 02-32.
  • Grajek, M. (2003), Estimating Network Effects and Compatibility in Mobile Telecommunications, CIC Working Papers SP II 2003-26, Wissenschaftszentrum Berlin (WZB).
  • Gruber, H. ve F. Verboven (2001), "The diffusion of mobile telecommunications services in the European Union", European Economic Review, 45 (3) 577–588.
  • Koskı, H. ve T. Kretschmer (2004), "Entry, Standards and Competition: Firm Strategies and the Diffusion of Mobile Telephony," Review of Industrial Organization, 26 (1) 89-113.
  • Lee, J., Y. Kim, J. D. Lee ve Y. Park (2006) “Estimating the Extent of Potential Competition in the Korean Mobile Telecommunications Market: Switching Costs and Number Portability”, International Journal of Industrial Organization, 24 (2), 107-124.
  • Mıravete, E. ve J. L. Röller (2004), Competitive Nonlinear Pricing in Duopoly Equilibrium:The Early U.S. Cellular Telephone Industry, Mimeo, University of Pennsylvania and Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung (WZB).
  • Parker P.M. ve L. Röller (1997), “Collusive conduct in duopolies: multimarket contact and cross- ownership in the mobile telephone industry”, RAND Journal of Economics 28(2), 304-322.
  • Shepherd, W..G. (1997), The Economics of Industrial Organization: Analysis, Markets, Policies. 4th ed. Upper Saddle River, N.J.: Prentice-Hall.
  • Shy, O. (2001), The Economics of Network Industries, Cambridge University Press
  • Shy, O. (2002), “A Quick-And-Easy Method for Estimating Switching Costs,” International Journal of Industrial Organization, 20 (1) 71-87.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA38DZ42SM
Bölüm Makaleler
Yazarlar

MEHMET Karaçuka Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 24 Sayı: 1 - Cilt: 24 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karaçuka, M. (2016). TÜRK MOBİL TELEKOMÜNİKASYON PİYASALARINDA FİRMALARIN TALEP ÖZELLİKLERİNİN BELİRLEYİCİLERİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 24(1), 1-13.
AMA Karaçuka M. TÜRK MOBİL TELEKOMÜNİKASYON PİYASALARINDA FİRMALARIN TALEP ÖZELLİKLERİNİN BELİRLEYİCİLERİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Temmuz 2016;24(1):1-13.
Chicago Karaçuka, MEHMET. “TÜRK MOBİL TELEKOMÜNİKASYON PİYASALARINDA FİRMALARIN TALEP ÖZELLİKLERİNİN BELİRLEYİCİLERİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 24, sy. 1 (Temmuz 2016): 1-13.
EndNote Karaçuka M (01 Temmuz 2016) TÜRK MOBİL TELEKOMÜNİKASYON PİYASALARINDA FİRMALARIN TALEP ÖZELLİKLERİNİN BELİRLEYİCİLERİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 24 1 1–13.
IEEE M. Karaçuka, “TÜRK MOBİL TELEKOMÜNİKASYON PİYASALARINDA FİRMALARIN TALEP ÖZELLİKLERİNİN BELİRLEYİCİLERİ”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 1, ss. 1–13, 2016.
ISNAD Karaçuka, MEHMET. “TÜRK MOBİL TELEKOMÜNİKASYON PİYASALARINDA FİRMALARIN TALEP ÖZELLİKLERİNİN BELİRLEYİCİLERİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 24/1 (Temmuz 2016), 1-13.
JAMA Karaçuka M. TÜRK MOBİL TELEKOMÜNİKASYON PİYASALARINDA FİRMALARIN TALEP ÖZELLİKLERİNİN BELİRLEYİCİLERİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;24:1–13.
MLA Karaçuka, MEHMET. “TÜRK MOBİL TELEKOMÜNİKASYON PİYASALARINDA FİRMALARIN TALEP ÖZELLİKLERİNİN BELİRLEYİCİLERİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 1, 2016, ss. 1-13.
Vancouver Karaçuka M. TÜRK MOBİL TELEKOMÜNİKASYON PİYASALARINDA FİRMALARIN TALEP ÖZELLİKLERİNİN BELİRLEYİCİLERİ. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;24(1):1-13.