BibTex RIS Cite

MUHASEBE DERSLERİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ İLE ÖĞRENME STİLLERİNİN İLİŞKİSİNİN ORTAYA KONULMASI VE DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ’NDE BİR UYGULAMA

Year 2006, Volume: 21 Issue: 1 - Volume: 21 Issue: 1, 147 - 164, 25.07.2016

Abstract

Teorik ve pratik bilgilerin bir bütün olarak öğretildiği bir eğitim süreci olan muhasebe eğitiminde; tartışma, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme, araştırma ve örnek olay inceleme yolu ile öğretim olmak üzere çeşitli öğretim yöntemleri kullanılmaktadır. Şüphesiz, muhasebe eğitimi sürecinde bu öğretim yöntemleri ayrı ayrı kullanılabileceği gibi, birkaç tanesi birlikte de kullanılabilir.Öğrenme stilleri ise, her bireyde doğuştan var olan ve bireylerin öğrenme süreçlerini etkileyen önemli karakteristik özelliklerdir. Öğrenme stilleri; görsel, işitsel ve dokunsal olmak üzere üç gruba ayrılmıştır. Çevremize baktığımızda da bazı bireylerin görerek, bazılarının da duyarak daha kolay öğrendiklerini görebiliriz. Bazıları ise dokunarak ve deney yaparak daha kalıcı öğrenirler. Bunların hepsi bireylerde hangi öğrenme stilinin daha baskın olarak kullanıldığı ile ilgilidir.

References

  • AYDIN, S. (1993), Eğitime Farklı Bir Bakış, TÖV Yayınları, İzmir.
  • BEDFORD RAPORU (1999), “Geleceğin Muhasebe Eğitimi: Gelişen Meslek İçin Hazırlanmak” Çeviren: İdil KAYA, İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 20, Mart.
  • BİLGİNER, N. (1999), “Lisans Düzeyindeki Muhasebe Eğitiminde Bir Motivasyon Aracı Olarak Sunum Kalitesinin Etkileri”, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 1(3), Eylül.
  • BOYDAK, A. (2001), Öğrenme Stilleri, Beyaz Yayınları, İstanbul.
  • DEMİRKAN, Ş. (2001), “Muhasebe Eğitim Yöntemleri”, XX. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Antalya.
  • ERDOĞAN M., N. TEK, M. ŞAKRAK ve C.Ş. MUĞAN “Teknolojik Gelişmelerin Muhasebe ve Muhasebe Eğitimine Etkileri”, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 2(4), Aralık.
  • ÖNAL S. ve F. APAYDIN (1999), “Yeni Teknolojik Gelişmelerin Muhasebe Öğretimi Üzerine Etkileri”, Türkiye XVIII. Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Muğla.
  • ÖZBİRECİKLİ, M. (2000), “Dinamik Muhasebe Öğretimi Ortamı İçin Yeni Yaklaşımlar”, XIX. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Antalya.
  • ÜN AÇIKGÖZ, K. (1998), Etkili Öğrenme ve Öğretme, 2. Baskı, Kanyılmaz Matbaası, İzmir.

DETERMINATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN TEACHINGMETHODS AND LEARNING STYLES AND AN APPLICATION AT DOKUZ EYLÜL UNIVERSITY FACULTY OF ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES

Year 2006, Volume: 21 Issue: 1 - Volume: 21 Issue: 1, 147 - 164, 25.07.2016

Abstract

Accounting education is a process which basic knowledge and applications related to accounting are tought. Theory and practice in the accounting education is a whole. Various teaching methods can be used in theaccounting education; such as discussions, oral explanation, questions and answers, cooperative learning research and case studies.Learning styles are important characteristics which exist in every human being since birth and affect learning process of a person. Learning styles can be divided into groups; visual, auditory when someone looks at the environment, he/she can see that some people learn more by seeing. All of these are related to which style is used by the individual in this study, it is tried to reach conclusion by discussing the teaching and learning methods.

References

  • AYDIN, S. (1993), Eğitime Farklı Bir Bakış, TÖV Yayınları, İzmir.
  • BEDFORD RAPORU (1999), “Geleceğin Muhasebe Eğitimi: Gelişen Meslek İçin Hazırlanmak” Çeviren: İdil KAYA, İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 20, Mart.
  • BİLGİNER, N. (1999), “Lisans Düzeyindeki Muhasebe Eğitiminde Bir Motivasyon Aracı Olarak Sunum Kalitesinin Etkileri”, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 1(3), Eylül.
  • BOYDAK, A. (2001), Öğrenme Stilleri, Beyaz Yayınları, İstanbul.
  • DEMİRKAN, Ş. (2001), “Muhasebe Eğitim Yöntemleri”, XX. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Antalya.
  • ERDOĞAN M., N. TEK, M. ŞAKRAK ve C.Ş. MUĞAN “Teknolojik Gelişmelerin Muhasebe ve Muhasebe Eğitimine Etkileri”, Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 2(4), Aralık.
  • ÖNAL S. ve F. APAYDIN (1999), “Yeni Teknolojik Gelişmelerin Muhasebe Öğretimi Üzerine Etkileri”, Türkiye XVIII. Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Muğla.
  • ÖZBİRECİKLİ, M. (2000), “Dinamik Muhasebe Öğretimi Ortamı İçin Yeni Yaklaşımlar”, XIX. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, Antalya.
  • ÜN AÇIKGÖZ, K. (1998), Etkili Öğrenme ve Öğretme, 2. Baskı, Kanyılmaz Matbaası, İzmir.
There are 9 citations in total.

Details

Other ID JA38HS42RB
Journal Section Articles
Authors

Yusuf Cahit Çukacı This is me

İsmail Elagöz This is me

Publication Date July 25, 2016
Published in Issue Year 2006 Volume: 21 Issue: 1 - Volume: 21 Issue: 1

Cite

APA Çukacı, Y. C., & Elagöz, İ. (2016). MUHASEBE DERSLERİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ İLE ÖĞRENME STİLLERİNİN İLİŞKİSİNİN ORTAYA KONULMASI VE DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ’NDE BİR UYGULAMA. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21(1), 147-164.
AMA Çukacı YC, Elagöz İ. MUHASEBE DERSLERİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ İLE ÖĞRENME STİLLERİNİN İLİŞKİSİNİN ORTAYA KONULMASI VE DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ’NDE BİR UYGULAMA. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. July 2016;21(1):147-164.
Chicago Çukacı, Yusuf Cahit, and İsmail Elagöz. “MUHASEBE DERSLERİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ İLE ÖĞRENME STİLLERİNİN İLİŞKİSİNİN ORTAYA KONULMASI VE DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ’NDE BİR UYGULAMA”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 21, no. 1 (July 2016): 147-64.
EndNote Çukacı YC, Elagöz İ (July 1, 2016) MUHASEBE DERSLERİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ İLE ÖĞRENME STİLLERİNİN İLİŞKİSİNİN ORTAYA KONULMASI VE DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ’NDE BİR UYGULAMA. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 21 1 147–164.
IEEE Y. C. Çukacı and İ. Elagöz, “MUHASEBE DERSLERİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ İLE ÖĞRENME STİLLERİNİN İLİŞKİSİNİN ORTAYA KONULMASI VE DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ’NDE BİR UYGULAMA”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 21, no. 1, pp. 147–164, 2016.
ISNAD Çukacı, Yusuf Cahit - Elagöz, İsmail. “MUHASEBE DERSLERİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ İLE ÖĞRENME STİLLERİNİN İLİŞKİSİNİN ORTAYA KONULMASI VE DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ’NDE BİR UYGULAMA”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 21/1 (July 2016), 147-164.
JAMA Çukacı YC, Elagöz İ. MUHASEBE DERSLERİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ İLE ÖĞRENME STİLLERİNİN İLİŞKİSİNİN ORTAYA KONULMASI VE DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ’NDE BİR UYGULAMA. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;21:147–164.
MLA Çukacı, Yusuf Cahit and İsmail Elagöz. “MUHASEBE DERSLERİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ İLE ÖĞRENME STİLLERİNİN İLİŞKİSİNİN ORTAYA KONULMASI VE DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ’NDE BİR UYGULAMA”. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 21, no. 1, 2016, pp. 147-64.
Vancouver Çukacı YC, Elagöz İ. MUHASEBE DERSLERİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ İLE ÖĞRENME STİLLERİNİN İLİŞKİSİNİN ORTAYA KONULMASI VE DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ’NDE BİR UYGULAMA. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2016;21(1):147-64.