Teorik ve pratik bilgilerin bir bütün olarak öğretildiği bir eğitim süreci olan muhasebe eğitiminde; tartışma, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme, araştırma ve örnek olay inceleme yolu ile öğretim olmak üzere çeşitli öğretim yöntemleri kullanılmaktadır. Şüphesiz, muhasebe eğitimi sürecinde bu öğretim yöntemleri ayrı ayrı kullanılabileceği gibi, birkaç tanesi birlikte de kullanılabilir.Öğrenme stilleri ise, her bireyde doğuştan var olan ve bireylerin öğrenme süreçlerini etkileyen önemli karakteristik özelliklerdir. Öğrenme stilleri; görsel, işitsel ve dokunsal olmak üzere üç gruba ayrılmıştır. Çevremize baktığımızda da bazı bireylerin görerek, bazılarının da duyarak daha kolay öğrendiklerini görebiliriz. Bazıları ise dokunarak ve deney yaparak daha kalıcı öğrenirler. Bunların hepsi bireylerde hangi öğrenme stilinin daha baskın olarak kullanıldığı ile ilgilidir.
Accounting education is a process which basic knowledge and applications related to accounting are tought. Theory and practice in the accounting education is a whole. Various teaching methods can be used in theaccounting education; such as discussions, oral explanation, questions and answers, cooperative learning research and case studies.Learning styles are important characteristics which exist in every human being since birth and affect learning process of a person. Learning styles can be divided into groups; visual, auditory when someone looks at the environment, he/she can see that some people learn more by seeing. All of these are related to which style is used by the individual in this study, it is tried to reach conclusion by discussing the teaching and learning methods.
Diğer ID | JA38HS42RB |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2016 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 21 Sayı: 1 - Cilt: 21 Sayı: 1 |
Bibtex | @ { deuiibfd242864, journal = {Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi}, issn = {1302-504X}, eissn = {2147-7973}, address = {İstanbul Üniversitesi Merkez Bina Beyazıt İstanbul}, publisher = {Dokuz Eylül Üniversitesi}, year = {2006}, volume = {21}, number = {1}, pages = {147 - 164}, title = {MUHASEBE DERSLERİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ İLE ÖĞRENME STİLLERİNİN İLİŞKİSİNİN ORTAYA KONULMASI VE DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ’NDE BİR UYGULAMA}, key = {cite}, author = {Çukacı, Yusuf Cahit and Elagöz, İsmail} } |
APA | Çukacı, Y. C. & Elagöz, İ. (2006). MUHASEBE DERSLERİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ İLE ÖĞRENME STİLLERİNİN İLİŞKİSİNİN ORTAYA KONULMASI VE DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ’NDE BİR UYGULAMA . Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 21 (1) , 147-164 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/deuiibfd/issue/22751/242864 |
MLA | Çukacı, Y. C. , Elagöz, İ. "MUHASEBE DERSLERİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ İLE ÖĞRENME STİLLERİNİN İLİŞKİSİNİN ORTAYA KONULMASI VE DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ’NDE BİR UYGULAMA" . Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 21 (2006 ): 147-164 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/deuiibfd/issue/22751/242864> |
Chicago | Çukacı, Y. C. , Elagöz, İ. "MUHASEBE DERSLERİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ İLE ÖĞRENME STİLLERİNİN İLİŞKİSİNİN ORTAYA KONULMASI VE DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ’NDE BİR UYGULAMA". Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 21 (2006 ): 147-164 |
RIS | TY - JOUR T1 - MUHASEBE DERSLERİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ İLE ÖĞRENME STİLLERİNİN İLİŞKİSİNİN ORTAYA KONULMASI VE DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ’NDE BİR UYGULAMA AU - Yusuf CahitÇukacı, İsmailElagöz Y1 - 2006 PY - 2006 N1 - DO - T2 - Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 147 EP - 164 VL - 21 IS - 1 SN - 1302-504X-2147-7973 M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi MUHASEBE DERSLERİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ İLE ÖĞRENME STİLLERİNİN İLİŞKİSİNİN ORTAYA KONULMASI VE DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ’NDE BİR UYGULAMA %A Yusuf Cahit Çukacı , İsmail Elagöz %T MUHASEBE DERSLERİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ İLE ÖĞRENME STİLLERİNİN İLİŞKİSİNİN ORTAYA KONULMASI VE DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ’NDE BİR UYGULAMA %D 2006 %J Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi %P 1302-504X-2147-7973 %V 21 %N 1 %R %U |
ISNAD | Çukacı, Yusuf Cahit , Elagöz, İsmail . "MUHASEBE DERSLERİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ İLE ÖĞRENME STİLLERİNİN İLİŞKİSİNİN ORTAYA KONULMASI VE DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ’NDE BİR UYGULAMA". Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 21 / 1 (Temmuz 2016): 147-164 . |
AMA | Çukacı Y. C. , Elagöz İ. MUHASEBE DERSLERİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ İLE ÖĞRENME STİLLERİNİN İLİŞKİSİNİN ORTAYA KONULMASI VE DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ’NDE BİR UYGULAMA. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2006; 21(1): 147-164. |
Vancouver | Çukacı Y. C. , Elagöz İ. MUHASEBE DERSLERİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ İLE ÖĞRENME STİLLERİNİN İLİŞKİSİNİN ORTAYA KONULMASI VE DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ’NDE BİR UYGULAMA. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2006; 21(1): 147-164. |
IEEE | Y. C. Çukacı ve İ. Elagöz , "MUHASEBE DERSLERİNDE KULLANILAN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ İLE ÖĞRENME STİLLERİNİN İLİŞKİSİNİN ORTAYA KONULMASI VE DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ’NDE BİR UYGULAMA", Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 21, sayı. 1, ss. 147-164, Tem. 2016 |