Research Article
BibTex RIS Cite

Özel Maksatlı Bir Ağır Hizmet Aracı için Kabin Darbe Test Düzeneğinin Tasarımı ve Uygulanması

Year 2020, , 611 - 618, 15.05.2020
https://doi.org/10.21205/deufmd.2020226526

Abstract

Araç kabin tasarımında güvenlik önlemlerinin
gün geçtikçe daha fazla önem kazanması ile kabin darbe direncinin belirlenmesi ve
çarpışma testi prosedürlerinin yerine getirilmesi, araç üreticileri için maddi
ve teknolojik zorluklar ortaya çıkarmaktadır. Bu sebeple, araç kabini üretiminin
 olası kaza anında kabinin davranışı
öngörülerek yapılması için kabin darbe testlerinin gerçekleştirilmesi
gerekmektedir. Bu çalışmada, özel amaçlı bir ağır hizmet aracı kabininin, ECE-R29/3
standartlarına uygun olarak darbe test platformunun tasarımı ve darbe testi
sonuçlarının değerlendirilmesi konu alınmıştır. Bu kapsamda 4x4, 6x6 ve 8x8
tahrikli ağır taşıtlarda kullanılan kabinin, önden dik  ve yandan açılı olarak çarpma ile üstten
statik olarak yükleme koşulları için darbe testleri gerçekleştirilmiştir.
Yapılan testler ile tasarlanan darbe test düzeneğinin başarısı ortaya konmuş ve
elde edilen kabin deformasyon sonuçlarına göre kabinin darbe dayanımının ağır
taşıt için uygun olduğu belirlenmiştir
 

References

  • Regulation No 29 of the Economic Commission for Europe of the United Nations (UN/ECE) — Uniform provisions concerning the approval of vehicles with regard to the protection of the occupants of the cab of a commercial vehicle,2011.
  • Philip J. Munga S., 2013, Correlation of Test Results for ECE R 29 Load Cases With CAE Simulation. Altair Technology Conference, Indıa.
  • Raich H., 2003, Safety Analysis of the New Actros Megaspace Cabin According to ECE R29/02. 4th Europen LS-DYNA Users Conference, 22-23 Mayıs, Almanya.
  • Mirzaamiri R., Esfahanian M., Ziaei-Rad S. 2012. Crash Test Simulation and Structure Improvement of IKCO 2624 Truck According to ECE-R29 Regulation, International Journal of Automotive Engineering, Cilt 2, numara 3, Ocak.
  • Yaşar F. 2011. N3 sınıfı Ağır Ticari bir aracın ECE R29 Standardına Uygun Önden Çarpma Analizi ve İyileştirme Çalışmaları. İstanbul Teknik Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • NFPA-414, Standard for Aircraft Rescue and Fire-Fighting Vehicles, 2015.
  • Karayollari Trafik Yönetmeliği, 1997.
  • Kussaga N. 2018 Development Of A Composite Crash Cushion Using Computer Simulations. İstanbul Teknik Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Cengiz A. 2007, Kompozit Çubuklarin Enerji Sönümleyici Özelliklerinin İncelenmesi. Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Kocaeli.

Design / Application of a Cab Impact Testing Device for Special Purpose Heavy Duty Vehicle and Investigation of the Suitability of the Cab

Year 2020, , 611 - 618, 15.05.2020
https://doi.org/10.21205/deufmd.2020226526

Abstract

As
safety measures become more and more important in vehicle cabin design, the
determination of cabin impact resistance and the implementation of crash
testing procedures pose financial and technological challenges for vehicle manufacturers.
Therefore, it is necessary to carry out car impact tests in order to execute
the production of the vehicle cabin by anticipating the behavior of the car in
the event of an accident. In this study, the impact test platform design and
evaluation of impact test results for a special purpose heavy duty vehicle cab
in accordance with ECE-R29 / 3 standards are discussed. In this context, impact
tests were carried out for 4x4, 6x6 and 8x8 driven heavy duty  vehicles for the loading conditions of the
cab from the front to the right and from the side at an angle and static
loading from the top. The success of the impact test device designed with the
tests performed was demonstrated and according to the results of the cabin
deformation, the impact resistance of the cabin was found to be suitable for
heavy duty vehicle.

References

  • Regulation No 29 of the Economic Commission for Europe of the United Nations (UN/ECE) — Uniform provisions concerning the approval of vehicles with regard to the protection of the occupants of the cab of a commercial vehicle,2011.
  • Philip J. Munga S., 2013, Correlation of Test Results for ECE R 29 Load Cases With CAE Simulation. Altair Technology Conference, Indıa.
  • Raich H., 2003, Safety Analysis of the New Actros Megaspace Cabin According to ECE R29/02. 4th Europen LS-DYNA Users Conference, 22-23 Mayıs, Almanya.
  • Mirzaamiri R., Esfahanian M., Ziaei-Rad S. 2012. Crash Test Simulation and Structure Improvement of IKCO 2624 Truck According to ECE-R29 Regulation, International Journal of Automotive Engineering, Cilt 2, numara 3, Ocak.
  • Yaşar F. 2011. N3 sınıfı Ağır Ticari bir aracın ECE R29 Standardına Uygun Önden Çarpma Analizi ve İyileştirme Çalışmaları. İstanbul Teknik Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • NFPA-414, Standard for Aircraft Rescue and Fire-Fighting Vehicles, 2015.
  • Karayollari Trafik Yönetmeliği, 1997.
  • Kussaga N. 2018 Development Of A Composite Crash Cushion Using Computer Simulations. İstanbul Teknik Üniversitesi. Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Cengiz A. 2007, Kompozit Çubuklarin Enerji Sönümleyici Özelliklerinin İncelenmesi. Kocaeli Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Kocaeli.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Research Article
Authors

Gökçem Çapar This is me 0000-0003-3901-1367

Nusret Sefa Kuralay 0000-0002-9609-8289

Mustafa Umut Karaoğlan 0000-0002-3780-3451

Publication Date May 15, 2020
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Çapar, G., Kuralay, N. S., & Karaoğlan, M. U. (2020). Özel Maksatlı Bir Ağır Hizmet Aracı için Kabin Darbe Test Düzeneğinin Tasarımı ve Uygulanması. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen Ve Mühendislik Dergisi, 22(65), 611-618. https://doi.org/10.21205/deufmd.2020226526
AMA Çapar G, Kuralay NS, Karaoğlan MU. Özel Maksatlı Bir Ağır Hizmet Aracı için Kabin Darbe Test Düzeneğinin Tasarımı ve Uygulanması. DEUFMD. May 2020;22(65):611-618. doi:10.21205/deufmd.2020226526
Chicago Çapar, Gökçem, Nusret Sefa Kuralay, and Mustafa Umut Karaoğlan. “Özel Maksatlı Bir Ağır Hizmet Aracı için Kabin Darbe Test Düzeneğinin Tasarımı Ve Uygulanması”. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen Ve Mühendislik Dergisi 22, no. 65 (May 2020): 611-18. https://doi.org/10.21205/deufmd.2020226526.
EndNote Çapar G, Kuralay NS, Karaoğlan MU (May 1, 2020) Özel Maksatlı Bir Ağır Hizmet Aracı için Kabin Darbe Test Düzeneğinin Tasarımı ve Uygulanması. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen ve Mühendislik Dergisi 22 65 611–618.
IEEE G. Çapar, N. S. Kuralay, and M. U. Karaoğlan, “Özel Maksatlı Bir Ağır Hizmet Aracı için Kabin Darbe Test Düzeneğinin Tasarımı ve Uygulanması”, DEUFMD, vol. 22, no. 65, pp. 611–618, 2020, doi: 10.21205/deufmd.2020226526.
ISNAD Çapar, Gökçem et al. “Özel Maksatlı Bir Ağır Hizmet Aracı için Kabin Darbe Test Düzeneğinin Tasarımı Ve Uygulanması”. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen ve Mühendislik Dergisi 22/65 (May 2020), 611-618. https://doi.org/10.21205/deufmd.2020226526.
JAMA Çapar G, Kuralay NS, Karaoğlan MU. Özel Maksatlı Bir Ağır Hizmet Aracı için Kabin Darbe Test Düzeneğinin Tasarımı ve Uygulanması. DEUFMD. 2020;22:611–618.
MLA Çapar, Gökçem et al. “Özel Maksatlı Bir Ağır Hizmet Aracı için Kabin Darbe Test Düzeneğinin Tasarımı Ve Uygulanması”. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen Ve Mühendislik Dergisi, vol. 22, no. 65, 2020, pp. 611-8, doi:10.21205/deufmd.2020226526.
Vancouver Çapar G, Kuralay NS, Karaoğlan MU. Özel Maksatlı Bir Ağır Hizmet Aracı için Kabin Darbe Test Düzeneğinin Tasarımı ve Uygulanması. DEUFMD. 2020;22(65):611-8.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı Tınaztepe Yerleşkesi, Adatepe Mah. Doğuş Cad. No: 207-I / 35390 Buca-İZMİR.