Elektrik enerjisinin olmadığı veya kesintiye uğradığı durumlarda kullanılan dizel jeneratörler, çalışma esnasında, çevreye beyan güçleri ve dizel motorların teknik özelliklerine bağlı olarak yüksek miktarda gürültü yaymaktadır. Dizel jeneratörlerin oluşturdukları bu gürültü, çevreye ve canlılara fiziksel ve psikolojik olarak zarar vermektedir. Bundan dolayı, bu gürültü düzeyi çevre yönetmelikleri ve standartlar tarafından sınırlandırılmıştır. Jeneratör imalatçıları bu yasal limitlere uyabilmek için dizel jeneratör setinin çevresine ses izolasyon kabinleri tasarlamaktadırlar. Bu izolasyon kabinlerinin gürültü düzeyini ne kadar düşüreceğini hesaplayabilmek için farklı yöntemler kullanılmaktadır. Ses izolasyon kabinlerinin gürültü düşüm değerlerinin sonlu elemanlar metotlarında tespit edebilmek ve optimize edebilmek için gürültü kaynağının yüzey hızlarının bilinmesi gerekmektedir. Bu çalışmada, kabinli dizel jeneratör setinin sonlu elemanlar metodu ile gürültü düşüm değerleri hesaplanmış, testleri gerçekleştirilerek analiz çıktıları ile test sonuçları karşılaştırılmıştır.
TEKSAN JENERATÖR
Diesel generator used in where there is no electricity or when the generator is interrupted emit a high amount of noise to the environment during operation, depending on their rated power and the technical characteristics of diesel engines. This noise created by diesel generators harms the environment and living things physically and psychologically. Therefore, this noise level is limited by environmental regulations and standards. Generator manufacturers design sound insulation cabinets around the diesel generator set in order to comply with these legal limits. Different methods are used to calculate how much these isolation cabinets will reduce the noise level. It is necessary to know the surface velocities of the noise source to determine the noise reduction values of the sound insulation cabinets in finite elements method and to perform their optimization. In this study, the noise reduction values of the diesel generator set with cabin were calculated using finite elements method. Analysis and test results are compared by carrying out tests.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 16, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı Tınaztepe Yerleşkesi, Adatepe Mah. Doğuş Cad. No: 207-I / 35390 Buca-İZMİR.