Prefabricated concrete cable ducts embody the transmission lines for the signaling and communication infrastructure of the high-speed railways. Reinforced concrete is widely used to fabricate cable ducts. A research conducted within a limited budget for the Ankara-Konya High Speed Railway project in Turkey showed that glass fiber reinforced mortar could reduce the weight of an ordinary reinforced concrete cable duct by more than 80%. This paper presents the experimental and the analytical work for the design, testing and fabrication of full-scale glass fiber reinforced cable duct samples and the experimental study to evaluate the possible effects of time related chemical corrosion on their mechanical performances
Önüretimli beton kablo kanalları yüksek hızlı tren hatlarının sinyalizasyon ve iletişim altyapısını içerirler. Bu kanallar sıklıkla betonarme olarak üretilirler. Ankara-Konya Yüksek Hızlı Tren projesi kapsamında çok sınırlı bir bütçe içerisinde yapılan bir çalışmada, cam lifi takviyeli harcın sıradan betonarme bir kanalın ağırlığını %80 oranında azaltabileceği tespit edilmiştir. Bu çalışma içerisinde tasarımın deneysel ve analitik kısmı, tam ölçekli bir kablo kanalının üretimi ve yükler altında tetkik edilmesi ile zamana bağlı çevresel aşınma etkilerinin araştırılmasına yönelik deneysel çalışma sunulacaktır
Other ID | JA32DS49RK |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 18 Issue: 54 |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı Tınaztepe Yerleşkesi, Adatepe Mah. Doğuş Cad. No: 207-I / 35390 Buca-İZMİR.