Urban congestion is a growing national problem that affects our mobility. Delay
experienced by travelers in Turkey is due to both recurring congestion caused by high traffic
volume and non-recurring congestion results from incidents such as crashes, vehicle
breakdowns, weather, special events, construction and maintenance activities. In the United
States, approximately one-half of the delay is caused by nonrecurring congestion (Bertini,
2004; Lindley, 1986; Bertini, 2001). Therefore many urban areas are actively pursuing
congestion management strategies, especially those associated with non-recurrent congestion.
Incident detection is a crucial as it determines the reliability and efficiency of the whole
incident management system. This study focuses on available incident detection algorithms
that are designed to improve mobility and enhance safety by rapidly responding to incidents
Kentsel trafik sıkışıklığı, ulaşımı olumsuz etkileyen ve giderek ciddileşen ulusal bir
sorundur. Türkiye’de yolcuların maruz kaldığı gecikme, hem aşırı yoğun trafik gibi
tekrarlayan hem de kaza, hava şartları, özel durumlar, yol yapım ve onarım çalışmaları gibi
tekrarlanmayan olaylardan kaynaklanmaktadır. A.B.D.’de, yolcuların harcadığı toplam
bekleme süresine yaklaşık yarısı tekrarlanmayan sıkışıklıklar neden olmaktadır (Bertini, 2004;
Lindley, 1986; Bertini, 2001). Dolayısıyla, birçok kentsel bölgede sıkışıklık yönetim
stratejileri, özellikle de tekrarlanmayan sıkışıklıklarla alakalı olanlar aktif olarak
kullanılmaktadır. Sıkışıklık yönetimi için en geçerli yöntemlerden biri kaza-olay yönetimidir.
Kaza-olay tespiti, kaza-olay yönetiminin güvenilirliğini ve etkinliğini belirlediği için önemi
büyüktür. Bu çalışma, şehir yollarında güvenliği iyileştirmek ve mobiliteyi arttırmak için
kaza-olaylara hızlı bir şekilde karşılık verilmesini amaçlayan mevcut kaza-olay tespit
algoritmaları hakkında bilgi sağlayacaktır.
Other ID | JA82TS65NE |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 12 Issue: 1 |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı Tınaztepe Yerleşkesi, Adatepe Mah. Doğuş Cad. No: 207-I / 35390 Buca-İZMİR.