When designing a berthing structure generally an approach is used in which it is assumed the
energy to be absorbed by fenders should be equal the kinetic energy of the ship. By definition,
fenders makes ships berth safely, protect piers from shock, allow ships more safely after berthing.
In this study, berthing problem which consists berthing, collison and leaving has been
investigated and solved the time domain. For the mathematical model to simulate the external
loads and the behaviour of a ship berthing to an open structure, Cummins equation solved in the
time domain has been used. To add fender forces to other external loads of right hand side of
Cummins equation, a program has been developed by Neşer. As a case study, a ship which is
operating in marine transportation in Izmir Bay has been chosen.
Yanaşma yapılarının tasarımı, genellikle yanaşan gemilerin sahip olduğu kinetik enerjinin
usturmaça sistemi tarafından tamamıyla sönümlendiği yaklaşımını içerir. Tanım olarak
usturmaçalar; gemilerin yanaşma yapılarına güvenlikle yanaşmasını sağlayan, yanaşma yapısını
çarpmanın olumsuz etkilerinden koruyan ve gemilerin bağlıyken de güven içinde kalmalarına
yardımcı olan donanımlardır. Bu çalışmada yanaşma yapılarının tasarımına yeni bir bakış açısı
getirmek amacıyla, bir geminin yanaşma-çarpma-ayrılma aşamalarından oluşan yanaşması
zamanın bağlısı olarak irdelenmiştir. Yanaşma, temel ögeleri gemi, usturmaça sistemi ve yanaşma
yapısı olan ve bu ögeler arasındaki etkileşimin yanaşma koşulları ve çevresel koşullarca
sağlandığı bir sistem olarak algılanmıştır. Bir gemiye etkiyen, doğrusal olmayan etmenleri
içerebilecek bir modelleme yapabilmek için geminin hareket denklemlerinin zamanın bağlısı
olarak formüle edilmesi gerekir. Buna olanak tanıyan, yani dış yükler etkisiyle oluşmuş
hidromekanik tepkime kuvvetlerinin ve momentlerinin elde edilmelerini sağlayan Cummins’in
klasik formülasyonu ve bu formülasyona ilişkin Ogilvie’nin geliştirmeleri bu çalışmanın temelini
oluşturur. Anılan denklemelerin sağ tarafını oluşturan dış yüklere, usturmaça yüklerinin
eklenmesi Neşer tarafından gerçekleştirilmiştir. Ortaya çıkan matematiksel model, İzmir
Körfezi’nde çalışan bir yolcu gemisine uygulanmıştır.
Other ID | JA34VF35DT |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 8 Issue: 1 |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı Tınaztepe Yerleşkesi, Adatepe Mah. Doğuş Cad. No: 207-I / 35390 Buca-İZMİR.