BibTex RIS Cite

THE DETERMINATION OF MAXIMUM MOMENTS IN A CONTINUOUS BEAM BY GENETIC ALGORITHMS

Year 2001, Volume: 3 Issue: 3, 1 - 9, 01.09.2001

Abstract

Genetic Algorithm is a form of evolution that takes place in a computer. The selection by
Genetic Algorithm operates on strings of binary digits stored in the computer's memory in
much the same way that natural populations of individuals evolve. The evolution theory
describes the biological systems as the continuous process of the natural selections. Similar
to that, since computations made by hand are time consuming, Genetic Algorithms are
effective for solving engineering problems by forming evaluation in computer. In this study,
the live load arrangements for maximum bending and support moments on a continuous sixspan
beam are obtained automatically by Genetic Algorithms. Computation speed of
presented method is higher as compared to that of conventional methods like influence line
method

References

  • Arslan A., Turgut P., Calayır Y. (1996): “A Genetic Search Based Arrangement of Load Combinations in Structural Frames”, CST 96 The Third International Conference on Computational Structures Technology, Budapest, Hungary, Ed. B.H.V. Topping, CIVIL- COMP Press, Edinburgh, Scotland.
  • Arslan A., Turgut P. (1996): “Yapı Mühendisliğinde Genetik Algoritmalar ve Uygulama Potansiyeli”, İnşaat Mühendisliğinde Bilgisayar Kullanımı V. Sempozyumu, İ.T.Ü. İnşaat Fakültesi, İstanbul.
  • Ersoy U. (1989): “Çok Katlı Yapıların Çözümünde Hareketli Yük Düzenlemesi”, Çok Katlı Yapılar Sempozyumu, T.M.M.O.B. İnşaat Mühendisleri İzmir Şubesi.
  • Furlong R.W. (1981): “Rational Analysis of Multistory Concrete Structures”, Concrete International, American Concrete Inst.,V.3, No.6.
  • Goldberg D.E. (1983): “Computer-Aided Gas Pipeline Operation Using Genetic Algorithms and Rule Learning”, PhD Dissertation University of Michigan, Ann Arbor.
  • Holland J.H. (1975): "Adaptation in Natural and Artificial Systems", University of Michigan Press, Ann Arbor.
  • Jenicins W.M. (1993): “Plane Frame Optimum Design Environment Based on Genetic Algorithms”, Journal of Structures Engineering, V. 118, No. 11, pp:3103-3112.
  • Lieppins G.E., Hilliard M.R. (1989): “Genetic Algorithms Foundation and Applications”, Annals of Operations Research, V.21, pp:31-58.
  • Nilson A.H., Winter G. (1991): "Design of Concrete Structures", McGraw-Hill Publication, Eleventh Edition.
  • Turgut P. (1995): “Yapılarda Hareketli Yük Kombinezonlarının Genetik Algoritmalar ile Belirlenmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ (Tez Danışmanı: Prof. Dr. Abdussamet Arslan).

SÜREKLİ BİR KİRİŞTE MAKSİMUM MOMENTLERİN GENETİK ALGORİTMALAR İLE BELİRLENMESİ

Year 2001, Volume: 3 Issue: 3, 1 - 9, 01.09.2001

Abstract

Genetik Algoritma, bilgisayar üzerinde oluşan bir evrim şeklidir. Genetik Algoritmalar ile
oluşturulan seleksiyon, doğal topluluklara benzer bir şekilde bilgisayar hafızasına depo
edilmiş kromozomlar üzerinde icra edilmektedir. Evrim teorisi, biyolojik sistemleri doğal
seleksiyon işleminin devamlı üretimi olarak tanımlamaktadır. Buna benzer olarak, Genetik
Algoritmalar el ile yapıldığında uzun süren hesaplamalar yerine bilgisayar üzerinde
oluşturulan evrimle mühendislik problemlerinin çözümünde etkili olmaktadır. Bu çalışmada
altı açıklıklı sürekli bir kirişte maksimum açıklık ve mesnet momentlerini veren hareketli yük
kombinezonlarının Genetik Algoritmalarla otomatik bir şekilde düzenlenmesi incelenmiştir.
Sunulan metodun hesaplama hızı tesir çizgileri yöntemi gibi klasik yöntemlerle yapılan
çözüme kıyasla oldukça yüksektir.

References

  • Arslan A., Turgut P., Calayır Y. (1996): “A Genetic Search Based Arrangement of Load Combinations in Structural Frames”, CST 96 The Third International Conference on Computational Structures Technology, Budapest, Hungary, Ed. B.H.V. Topping, CIVIL- COMP Press, Edinburgh, Scotland.
  • Arslan A., Turgut P. (1996): “Yapı Mühendisliğinde Genetik Algoritmalar ve Uygulama Potansiyeli”, İnşaat Mühendisliğinde Bilgisayar Kullanımı V. Sempozyumu, İ.T.Ü. İnşaat Fakültesi, İstanbul.
  • Ersoy U. (1989): “Çok Katlı Yapıların Çözümünde Hareketli Yük Düzenlemesi”, Çok Katlı Yapılar Sempozyumu, T.M.M.O.B. İnşaat Mühendisleri İzmir Şubesi.
  • Furlong R.W. (1981): “Rational Analysis of Multistory Concrete Structures”, Concrete International, American Concrete Inst.,V.3, No.6.
  • Goldberg D.E. (1983): “Computer-Aided Gas Pipeline Operation Using Genetic Algorithms and Rule Learning”, PhD Dissertation University of Michigan, Ann Arbor.
  • Holland J.H. (1975): "Adaptation in Natural and Artificial Systems", University of Michigan Press, Ann Arbor.
  • Jenicins W.M. (1993): “Plane Frame Optimum Design Environment Based on Genetic Algorithms”, Journal of Structures Engineering, V. 118, No. 11, pp:3103-3112.
  • Lieppins G.E., Hilliard M.R. (1989): “Genetic Algorithms Foundation and Applications”, Annals of Operations Research, V.21, pp:31-58.
  • Nilson A.H., Winter G. (1991): "Design of Concrete Structures", McGraw-Hill Publication, Eleventh Edition.
  • Turgut P. (1995): “Yapılarda Hareketli Yük Kombinezonlarının Genetik Algoritmalar ile Belirlenmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ (Tez Danışmanı: Prof. Dr. Abdussamet Arslan).
There are 10 citations in total.

Details

Other ID JA69FE58GJ
Journal Section Research Article
Authors

Paki Turğut This is me

Abdussamet Arslan This is me

Publication Date September 1, 2001
Published in Issue Year 2001 Volume: 3 Issue: 3

Cite

APA Turğut, P., & Arslan, A. (2001). SÜREKLİ BİR KİRİŞTE MAKSİMUM MOMENTLERİN GENETİK ALGORİTMALAR İLE BELİRLENMESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen Ve Mühendislik Dergisi, 3(3), 1-9.
AMA Turğut P, Arslan A. SÜREKLİ BİR KİRİŞTE MAKSİMUM MOMENTLERİN GENETİK ALGORİTMALAR İLE BELİRLENMESİ. DEUFMD. September 2001;3(3):1-9.
Chicago Turğut, Paki, and Abdussamet Arslan. “SÜREKLİ BİR KİRİŞTE MAKSİMUM MOMENTLERİN GENETİK ALGORİTMALAR İLE BELİRLENMESİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen Ve Mühendislik Dergisi 3, no. 3 (September 2001): 1-9.
EndNote Turğut P, Arslan A (September 1, 2001) SÜREKLİ BİR KİRİŞTE MAKSİMUM MOMENTLERİN GENETİK ALGORİTMALAR İLE BELİRLENMESİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen ve Mühendislik Dergisi 3 3 1–9.
IEEE P. Turğut and A. Arslan, “SÜREKLİ BİR KİRİŞTE MAKSİMUM MOMENTLERİN GENETİK ALGORİTMALAR İLE BELİRLENMESİ”, DEUFMD, vol. 3, no. 3, pp. 1–9, 2001.
ISNAD Turğut, Paki - Arslan, Abdussamet. “SÜREKLİ BİR KİRİŞTE MAKSİMUM MOMENTLERİN GENETİK ALGORİTMALAR İLE BELİRLENMESİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen ve Mühendislik Dergisi 3/3 (September 2001), 1-9.
JAMA Turğut P, Arslan A. SÜREKLİ BİR KİRİŞTE MAKSİMUM MOMENTLERİN GENETİK ALGORİTMALAR İLE BELİRLENMESİ. DEUFMD. 2001;3:1–9.
MLA Turğut, Paki and Abdussamet Arslan. “SÜREKLİ BİR KİRİŞTE MAKSİMUM MOMENTLERİN GENETİK ALGORİTMALAR İLE BELİRLENMESİ”. Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Fen Ve Mühendislik Dergisi, vol. 3, no. 3, 2001, pp. 1-9.
Vancouver Turğut P, Arslan A. SÜREKLİ BİR KİRİŞTE MAKSİMUM MOMENTLERİN GENETİK ALGORİTMALAR İLE BELİRLENMESİ. DEUFMD. 2001;3(3):1-9.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı Tınaztepe Yerleşkesi, Adatepe Mah. Doğuş Cad. No: 207-I / 35390 Buca-İZMİR.