Bu
çalışmada, Mod I çatlak ilerlemesi altında örgülü cam elyaf takviyeli polimer
(GFRP) kompozitlerinin kırılma davranışı deneysel olarak araştırılmış ve tabaka
diziliminin ve numune genişliklerinin delaminasyon direncine olan etkilerini
belirlemek için sayısal olarak modellenmiştir. Açığa çıkan şekil değiştirme
enerjisinin (SERR) hesaplanması için farklı yöntemler kullanılmıştır: deneysel çözüm için, deneysel uyum kalibrasyon yöntemi (CCM), modifiye
edilmiş kiriş teorisi (MBT), modifiye uyum kalibrasyon yöntemi (MCC)
kullanılmıştır ve sayısal çözüm için sanal çatlak kapatma tekniği (VCCT)
kullanılmıştır. DCB test numuneleri, SERR değerlerini elde etmek için kullanılmıştır.
Delaminasyon, çatlak analizi ve Mod I SERR değerilerinin VCCT tarafından
hesaplanması için üç boyutlu sonlu eleman modeli kullanılmıştır. Deneysel ve
sayısal sonuçların birbiriyle uyumlu
olduğu ve böylece bir örgülü cam elyaf takviyeli polimer kompozitlerin SERR
değerini analiz etmek için VCCT metodunun uygun bir yöntem olduğu görülmüştür.
In this paper, fracture
behavior of woven Glass Fiber Reinforced Polymer (GFRP) composites under Mode I
crack growth was experimentally investigated and numerically modelled, to
determine the effects of lay-up sequence and widths on delamination resistance.
Different methods are used for calculation of strain energy release rate
(SERR): for experimental solution, experimental compliance calibration method
(CCM), modified beam theory (MBT), modified compliance calibration (MCC) are
used and virtual crack closure technique (VCCT) are used for numerical solution.
To achieve this aim DCB (double cantilever beam) test specimens are used to
evaluate the SERR values. Three dimensional finite element model is used to
perform the delamination, crack analysis, and Mode I SERR value is calculated
by the VCCT. It is seen that there is an agreement between experimental and
numerical results so that VCCT method is to be an appropriate method for
analyzing a SERR value of woven glass fiber reinforced polimer composites.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 21, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 21 Issue: 62 |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı Tınaztepe Yerleşkesi, Adatepe Mah. Doğuş Cad. No: 207-I / 35390 Buca-İZMİR.