Geri dönüşüm tesislerinde bulunan makinelerin çalıştığı sahalarda malzeme elleçleme makineleri de sıklıkla kullanılmaktadır. Malzeme elleçleme makinelerinde kapasitenin belirlenmesinde en önemli iki unsur makine bomlarının uzunluğu ve makinenin kaldırabileceği yük kapasitesidir. Bom uzunluğunun artması ve bununla birlikte kaldırma kapasitesinin artması tasarımı zorlaştıran durumdur. Bu çalışmada hurda elleçleme makinesinin bomlarının tam olarak açık durumu olan 14 metrede 3,5 ton kaldırabilecek, 2 serbestlik derecesine sahip bomların tasarlanması hedeflenmektedir. Bu kapsamda, öncelikle malzeme elleçleme makinesinin kinematik analizi yapılıp, kapasite açısından uygun hale getirilmiştir. Kapasite açısından uygun hale gelmiş makinenin bomlarının mukavemet optimizasyonu, oluşturulmuş olan akış diyagramına göre sonlu elemanlar analiz yöntemi olan ANSYS ile gerçekleştirilmiştir.
Yüksek lisans tez çalışmalarımın ilerlemesinde elinden gelen tüm katkıyı sunan AYMAS Makina Genel Müdürü Sayın Aytekin YELEKCİOĞLU’na sonsuz teşekkür ederim.
Material handling machines are also frequently used in the fields where the machines in the recycling facilities work. The two most important factors in determining the capacity in material handling machines are the length of the machine booms and the load capacity the machine can handle. The increase in the length of the boom and with it the increase in the lifting capacity make the design difficult. In this study, it is aimed to design booms with 2 degrees of freedom that can lift 3.5 tons at 14 meters, which is the fully open state of the booms of the scrap handling machine. In this context, first of all, the kinematic analysis of the material handling machine was made and made suitable in terms of capacity. The strength optimization of the booms of the machine, which has been adapted in terms of capacity, was performed by ANSYS, which is a finite element analysis method according to the flow diagram created.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 24, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 23 Issue: 68 |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı Tınaztepe Yerleşkesi, Adatepe Mah. Doğuş Cad. No: 207-I / 35390 Buca-İZMİR.