Küreselleşme ve küreselleşme ile birlikte ortaya çıkan değişim insanların yaşam şekillerinden başlayarak tüketim ihtiyaçlarında da farklılaşma getirmiştir. Müşteri istek ve beklentilerindeki değişim, pazar ve rekabet koşullarındaki farklılaşma küresel anlamda pazarlama ve ticaret işletmeleri yenilikçi olmaya iterken, ülkelerin rekabet ettiği bir ortamı oluşturmuştur. Çünkü dünyada ekonomik ve ticari başarısı olmayan ülkelerin siyasi anlamda söz sahibi olması mümkün değildir artık. Bu durumda da yenilikçi işletmelerin kamu kaynakları ile desteklenmesi, böylelikle de küresel bazda faaliyet gösteren işletmelerin oluşması hedeflenmektedir.
Yenilikçilik ve yaratıcılık esas olarak yönetim felsefesinin bir ürünüdür. Yöneticilerin yenilikçilik konusundaki düşünce ve varsayımları, yenilikçiliğe yönelik uygulama ve tarzlarının temel belirleyicisidir. Bu doğrultuda yenilikçiliğin ve yaratıcılığın teşvik edildiği, bireysel her tür düşüncenin değerli görüldüğü bir yönetim tarzı işletmelerin başarısı açısından kritik önemdedir.
Bu çalışmada ürün ve süreç yeniliğinin işletme performansına etkisi devlet destekli bir AR-GE projesi kapsamında incelenerek, konunun öneminin anlaşılmasına katkı sağlanması hedeflenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Yenilik, Yenilikçilik, Ürün, Süreç, İşletme Performansı.
Globalization and change as a result of globalization has brought differentiation in consumption needs of people starting from modes of living. While the change in desire and expectation of customers, differentation in market and competition conditions, marketing and trade in terms of globalization are pushing businesses to become innovative, an environment where countries compete has been created. Because, it is impossible for the countries without economic and commercial success in the world to have a voice in political speaking. In this case, it is aimed to support innovative businesses with public funding and create businesses that are active globally.
Innovation and creativity are mainly a product of management philosophy. The thoughts and assumptions of managers about innovation are the main determinant of their practices and manners towards innovation. Accordingly, a management style which encourage innovation and creativity, and also think every kind of individual thought is valuable is critical to the success of businesses.
In this study about the effect of product and process innovation on business performance, it is aimed to analyse a state funded R&D project and clarify the importance of subject.
Keywords: Innovation, Modernism, Product, Process, Business Management Performance.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Şubat 2018 |
Gönderilme Tarihi | 30 Eylül 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 2 |