Susan Glaspell’ın “Trifles” adlı
oyunu yazarın zamansız oyunlarından biri olarak kabul edilir. Bu tiyatro oyunu
sadece on dokuzuncu yüzyılda kadınların durumu açısından devrimci değil, aynı
zamanda güncel cinsiyet, feminizm ve alan teorilerinin tekrar gözden geçirilip
yorumlanması açısından da önemlidir. Bu makalenin amacı, domestik alan
bakımından Susan Glaspell’ın “Trifles” adı oyununu konu alarak yeni bir bakış
açısı getirmektir. Bu bakış açısına göre domestik alan “Trifles” adlı oyunda
zaman zaman kadınlar için bir hapsedilmişlik ve ezilme anlamına gelirken bazen ise
kadınların güçlenmesini ve onlara atfedilen domestik yaşam alanına bir baş kaldırı
imkânı olarak görülebildiğini tartışmaktadır. Bu makalenin amacı domestik yaşam
alanında kadının hapsedilmişliği Trifles isimli bu tiyatro oyununda kadın
karakterlerin güç birliği sayesinde üstesinden gelinmiş ve kadınları
güçlendiren bir hal kazanmıştır.
This article
focuses on “Trifles” a timeless play written by Susan Glaspell. This play is
revolutionary for several reasons: it focuses on the living conditions of 19th
century women; it reinterprets the role of domestic space; and it shows how
sisterhood is forged in domestic spheres. Domesticity becomes one of the
determining factors of the play due to the bonds it creates among major women
characters. When Glaspell wrote the play, women were designated to inside the
house and especially the kitchen, women’s domains that do not assign important
responsibilities and empowerment to men. This article argues that the typical
entrapment of women can only be overcome through the sisterhood and empowerment
of women.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2019 |
Submission Date | October 2, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 21 Issue: 2 |