As a soft power, digital diplomacy is an important tool for states to integrate traditional diplomatic methods into digital tools in order to understand and convey cultural dynamics, attitudes and behaviours, to influence opinions, to strengthen their presence in online environments and to interact with target audiences. This article analyses China's radio and digital broadcasting policies in Turkey through CGTN Türk. The aim of the research is to reveal how China constructs its cultural and political narratives and how it develops a soft power strategy in Turkey. In this framework, various programmes produced by CGTN Türk (Dünyanın Yönü, Aslı Atasoy ile Ejderhanın Peşinde, Panorama, Hasan Hoca'ya Soruyorum) and the audiovisual contents of these programmes are evaluated in the context of digital diplomacy using thematic analysis technique with qualitative research method. The research revealed that CGTN Turk shapes its digital diplomacy strategies around political, cultural, economic, educational and language themes. China aims to steer Turkey towards the ‘rising East’ by claiming that it is marginalised by the West; it portrays the US as the source of chaos and calls for cooperation with BRICS and Belt and Road projects. In addition, Chinese language and culture are introduced to increase the interest of the viewers and long-term ties are aimed to be established through education.
Dijital diplomasi, devletlerin kültürel dinamiklerini, düşünce biçimlerini ve politikalarını çevrimiçi mecralarda tanıtarak uluslararası kamuoyunu etkileme amacına yönelik bir yumuşak güç aracıdır. Bu bağlamda Çin Halk Cumhuriyeti, kamu diplomasisi faaliyetlerini pek çok ülkede olduğu gibi Türkiye’de de medya temelli bir stratejiyle sürdürmektedir. Bu araştırma, Çin’in Türkiye’deki medya organı olan CGTN Türk üzerinden yürüttüğü dijital diplomasi faaliyetlerini incelemektedir. Araştırmanın temel amacı, Çin’in CGTN Türk aracılığıyla nasıl bir politik ve kültürel anlatı inşa ettiğini ve bu anlatılar üzerinden Türkiye kamuoyunu nasıl etkilemeye çalıştığını ortaya koymaktır. Nitel araştırma yöntemi tematik analiz tekniğiyle yürütülen çalışmada, CGTN Türk’te yer alan "Dünyanın Yönü", "Ejderhanın Peşinde", "Panorama" ve "Hasan Hoca’ya Soruyorum" programları dijital diplomasi ekseninde incelenmiştir. Araştırma sonucunda, CGTN Türk’ün dijital diplomasi stratejilerini politik, kültürel, ekonomik, eğitim ve dil temaları etrafında şekillendirdiği ortaya çıkmıştır. Çin, söz konusu medya faaliyetleri aracılığıyla Türkiye’nin Batı tarafından dışlandığını ve Çin’in öncülüğünde “yükselen” Doğu bloğuna entegre olması gerektiğini savunmaktadır. Ayrıca, yayınlarda “ABD’nin terörizmin ve küresel kaosun kaynağı olduğu” Türkiye’nin, Çin’in toprak bütünlüğünü desteklemesi gerektiği, BRICS ve Kuşak-Yol projeleri üzerinden yeni iş birlikleri kurarak yatırım fırsatları yaratması gerektiği telkininde bulunulmuştur. Kültürel, eğitim ve dil diplomasisi kapsamında, Çin dili ve kültürü tanıtılarak izleyicilerin Çin’e ilgisi artırılmak ve eğitim yoluyla daha güçlü bir bağ kurulması hedeflenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2025 |
Submission Date | February 14, 2025 |
Acceptance Date | May 13, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 27 Issue: 3 |