This paper is a small meta-analysis of four articles published in China, Israel, Turkey and the United Arab Emirates in 2003 on the role of the new medium used in education namely the internet. Four totally different studies conducted in four different contexts on the same topic reveal different results which institutions should consider before they use this new medium in their teaching. The common point of the articles was that once the students and teachers believe in the effectiveness of the new way of teaching and learning they try to get as much as they can from it. However, it is also common that institutions should consider some points before they establish an online course. The level of computer literacy of both students and teachers, the institution’s technical support and students’s readiness to the new medium must be taken into consideration
Technology the Internet Learners’ Perceptions Teachers’ Perceptions.
Bu çalışma, Çin, İsrail, Türkiye ve Birleşik Arap Emirlikleri’nde 2003 tarihinde eğitimde kullanılan yeni bir araç olarak internet hakkında yayınlamış dört makalenin küçük bir analizidir. Bu birbirinden tamamen farklı dört çalışma, farklı ortamlarda aynı konu üzerine yapılmış ve kurumların bu yeni eğitim aracını kullanmadan önce göz önünde bulundurmaları gerekenler hakkında farklı sonuçlar vermiştir. Makalelerin ortak yanı ise, öğretmen ve öğrencilerin bu yeni aracın etkisi hakkında tatmin olmaları durumunda, onu en etkili biçimde kullandıklarını göstermektedir. Ancak, kurumların bilgisayar destekli bir ders vermeden önce göz önünde bulundurmaları gereken bazı noktalar olduğu da ortaya çıkmıştır. Hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin bilgisayar okur-yazarlığı, kurumun tecknik desteği ve öğrencilerin bu yeni eğitim aracına hazırlık seviyeleri dikkate alınmalıdır
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Sayı: 1 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)