Bu çalışmada Ankara Keçiören Kalaba Anadolu Lisesinde okutulmakta olan “Passwort Deutsch 1” adlı ders kitabı ele alınmıştır. Seçilen bu kitapta “kültürlerarası yaklaşımın” öngördüğü ifadelerin ne derece yer aldığı bilimsel literatürün ışığında irdelenmiştir.Bu bağlamda çalışmanın kuramsal bölümünde kültür ve kültürlerarası yaklaşım kavramlarının tanımlarına yer verilmiş ve yabancı dil eğitiminde kültürel olguların öneminden bahsedilmiştir Ampirik bölümde ise bu kavramların ışığında söz konusu kitabın ünitelerinden örnekler seçilmiş, bu örneklerde kültür olgusuna yeterli derecede ağırlık verilip verilmediği incelenmiştir
Yabancı Dil Eğitimi Almanca Ders Kitabı İncelemesi Kültürlerarası Yaklaşım
This study takes the German coursebook “Passwort Deutsch 1” studied in Ankara Kalaba Anatolian High School in Keçiören in hand. In this selected book is searched how many expressions of ‘Intercultural Approach’ are there. In this sense, the definitions of culture and intercultural approach are provided and the importance of cultural concepts in language teaching is given in the theoretical section. In the empirical part of the study, with the light these concepts shed some samples from the units of the coursebook were chosen and were examined in order to find whether culture is presented adequately in these samples or not
Foreign Language Education Search of German Coursebook Intercultural Approach
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 7 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)