Bu çalışmanın amacı, Diyarbakır ilindeki öğretmenlerin çokkültürlü eğitim alanındaki görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma betimsel tarama modeline göre yapılmış ve araştırmanın verileri çokkültürlü eğitim görüş ölçeği ile toplanmıştır. Bu amaçla geliştirilen ölçek, Diyarbakır ilinde öğretmenlik yapan 426 sınıf, sosyal bilgiler ve türkçe öğretmenine uygulanmıştır. Ölçeğe, Cronbach Alpha güvenirlik analizi yapılmış ve ölçeğin güvenirlik katsayısı.79 olarak bulunmuştur. Yapılan faktör analizi sonucunda, ölçekteki maddelerin dört faktör altında toplandığı tespit edilmiştir. Verilerin analizi ortalamalara bakılarak yorumlanmış, ayrıca dört alt boyutun demografik değişkenlerle olan ilişkileri Mann Whitney U ve Kruskal Wallis Testleri yapılarak incelenmiştir. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin çokkültürlü eğitim konusunda yüksek düzeyde olumlu görüş bildirdiklerini göstermektedir. Ayrıca dört alt boyut ile bazı değişkenler arasında da güçlü ilişkiler olduğu tespit edilmiştir
The purpuse of this study is to examine the percepcions of teachers about multicutural education in Diyarbakır. A descriptive survey model was used to collect the data by developing a multucultural education perception scale. The study was conducted by surveying 426 elementary school, social science studies and Turkish language teachers in the province of Diyarbakır. Cronbach Alpha was used to measure the reliability of the instrument. The reliability coefficient of the instrument was 79. After Factor Analysis, four main factors were determined. For the analysis, means were interpreted and the relationship between these factors and demographic variables was tested by using Mann Whitney U and Kruskal Wallis tests. The results of the study show that teachers have quite positive views about multiculturalism, multicultural education, and bilingual education. Also, there are strong relationships between some demographic variables and four main factors
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 11 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)