Research Article
BibTex RIS Cite

HİZMET KALİTESİNİN MARKA SADAKATİ ÜZERİNE ETKİSİNDE MARKA DENEYİMİNİN ARACILIK ROLÜ

Year 2022, Issue: 30, 139 - 154, 30.06.2022

Abstract

Marka deneyimi müşterilerin ilgi çekici, keyifli duygularla marka ile etkileşim içinde olmasını ifade eden bir kavramdır. Pazar ortamlarında rekabetçi bir strateji geliştirmek isleyen işletmeler açısından marka deneyiminin önemli bir farklılaşma aracı olduğu söylenebilir. Bu çalışmada hizmet kalitesi algılamalarının marka sadakati üzerine etkisinde marka deneyiminin aracılık rolü analiz edilmektedir. Araştırma amacı doğrultusunda anket yöntemi kullanılarak Van ilinde yaşayan 417 banka müşterisine ulaşılmıştır. Yapılan analizler sonucunda marka deneyiminin hizmet kalitesinin marka sadakati üzerinde etkisinde kısmi aracılık etkisi olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca hizmet kalitesinin marka deneyimi ve marka sadakati üzerinde etkisi bulunurken marka deneyiminin de marka sadakati üzerinde etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Alhkami, A. A., & Alarussi, A. S. (2016). Service quality dimensions and customer satisfaction in telecommunication companies. Asian Journal of Business and Management, 4(3).
  • Aspizain, C. (2016). The effects of service quality and corporate rebranding on brand image, customer satisfaction, brand equity and customer loyalty: Study in advertising company at tvOne. Russian Journal of Agricultural and Socio-Economic Sciences, 60(12). Zeithaml, V. A., Parasuraman, A. and Berry, L.L. (1985). Problems and strategies in service marketing. Journal of Marketing, 49 (2):33-46.
  • Zeithaml, V.A., L.L. Berry, and A. Parasuraman (1996). The behavioural consequences of service quality. Journal of Marketing 60 (2): 31–46.
  • Zenetti, G., & Klapper, D. (2016). Advertising effects under consumer heterogeneity–the moderating role of brand experience, advertising recall and attitude. Journal of Retailing, 92(3), 352-372.
Year 2022, Issue: 30, 139 - 154, 30.06.2022

Abstract

References

  • Alhkami, A. A., & Alarussi, A. S. (2016). Service quality dimensions and customer satisfaction in telecommunication companies. Asian Journal of Business and Management, 4(3).
  • Aspizain, C. (2016). The effects of service quality and corporate rebranding on brand image, customer satisfaction, brand equity and customer loyalty: Study in advertising company at tvOne. Russian Journal of Agricultural and Socio-Economic Sciences, 60(12). Zeithaml, V. A., Parasuraman, A. and Berry, L.L. (1985). Problems and strategies in service marketing. Journal of Marketing, 49 (2):33-46.
  • Zeithaml, V.A., L.L. Berry, and A. Parasuraman (1996). The behavioural consequences of service quality. Journal of Marketing 60 (2): 31–46.
  • Zenetti, G., & Klapper, D. (2016). Advertising effects under consumer heterogeneity–the moderating role of brand experience, advertising recall and attitude. Journal of Retailing, 92(3), 352-372.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Bulut Dülek 0000-0002-3474-7220

Early Pub Date June 30, 2022
Publication Date June 30, 2022
Submission Date November 30, 2021
Published in Issue Year 2022 Issue: 30

Cite

APA Dülek, B. (2022). HİZMET KALİTESİNİN MARKA SADAKATİ ÜZERİNE ETKİSİNDE MARKA DENEYİMİNİN ARACILIK ROLÜ. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(30), 139-154.

Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)