Research Article
BibTex RIS Cite

HZ. PEYGAMBER’İN KİŞİLİĞİNİN TEMEL BİR BİLEŞENİ OLARAK EL-EMÎN SIFATI

Year 2022, Issue: 31, 1 - 13, 26.10.2022

Abstract

Emanet vasfı, ilahi risaleti yüklenen peygamberlerin ortak vasfıdır. Bütüncül bir şahsiyet ve tutarlı bir karakteri ifade eden bu vasıf, peygamberlerin tebliğ ve temsil görevlerinin üzerinde yükseldiği temel niteliktir. Peygamberler, toplumlarını yönlendirmekle görevli doğal liderlerdir. Liderlerin toplumlarıyla ilişkilerindeki ilkelilik ve tutarlılık, onların söz ve eylemlerinin toplum üzerindeki etkisiyle doğru orantılıdır. Mekke toplumunda, küçük yaşlardan itibaren söz-eylem tutarlılığı sebebiyle “el-emîn” sıfatıyla bilinen Hz. Peygamber, yeni bir toplum oluşturmada bu vasfının gerektirdiği ahlakî değerlere dayanmıştır. Bu anlamda emanet vasfı, literal anlamının ötesine geçerek nübüvvetin ontolojik değeriyle yakından irtibatlı bir kavram olarak değer kazanmaktadır. Risaletin üzerinde yükseldiği ahlakî zemin olan bu sıfat, aynı zamanda peygamberlerin dönüştürücü liderlik gücünün de temel dayanaklarından biridir.

References

  • Bass, B. M., Bass, R. (2008). The Bass handbook of leadership. Free Press. İbn Hişam (2000). es-Sîretü’n-nebeviyye. Dâru İhyâi ‘t-Türâsi’l-Arabi Bass, B. M., Riggio, R. E. (2006). Transformational leadership. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
Year 2022, Issue: 31, 1 - 13, 26.10.2022

Abstract

References

  • Bass, B. M., Bass, R. (2008). The Bass handbook of leadership. Free Press. İbn Hişam (2000). es-Sîretü’n-nebeviyye. Dâru İhyâi ‘t-Türâsi’l-Arabi Bass, B. M., Riggio, R. E. (2006). Transformational leadership. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

İsmail Kanbaz 0000-0003-1942-2505

Early Pub Date October 26, 2022
Publication Date October 26, 2022
Submission Date April 21, 2022
Published in Issue Year 2022 Issue: 31

Cite

APA Kanbaz, İ. (2022). HZ. PEYGAMBER’İN KİŞİLİĞİNİN TEMEL BİR BİLEŞENİ OLARAK EL-EMÎN SIFATI. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(31), 1-13.

Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)