Lozan Antlaşması kapsamında yürürlüğe giren ve ulusal bir statüye sahip olan Boğazlar, 1939 Montrö Boğazlar Sözleşmesi ile birlikte özel bir statüye kavuşmuştur. Ancak günümüzde gerek coğrafi şartlar gerekse çevresel koşullar nedeniyle Boğazların gemi geçiş trafiği yoğunluğunu azaltmak, bölgeyi daha güvenli bir hale getirmek, ekonomik ve siyasi açıdan da daha büyük faydalar sağlamak adına 2011 yılında Kanal İstanbul Projesi adı altında Boğazlara alternatif bir suyolu oluşturulmak istenmiştir. Ancak bu projenin Montrö Boğazlar Sözleşmesi’ne nasıl bir etki edeceği konusu günümüzde halen tartışma konusudur. Bu bağlamda Kanal İstanbul Projesi Montrö Boğazlar Sözleşmesi kapsamında olası riskleri ve fırsatları incelenecektir.
Gemi Geçiş Şartları Montrö Boğazlar Sözleşmesi Lozan Barış Antlaşması
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bölgesel Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 7 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 34 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)