Bu araştırmanın amacı okul öncesi eğitimi lisans programıve çocuk gelişimi ön
lisans programına devam eden öğrencilerin çocuk katılım hakkı farkındalık
düzeylerinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda tarama modelinde bir
araştırma tasarlanmış ve bir devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan 264
öğrenci araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırma verileri Çocuk Katılım Hakkı
Farkındalık Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin çocuk
katılım hakkı farkındalıklarının beklenen düzeyden düşük olduğu bulunmuştur.
Ayrıca okul öncesi öğretmen adaylarının çocuk gelişimi ön lisans
öğrencilerinden daha yüksek düzeyde farkındalıkları olduğu ortaya çıkmıştır.
Dördüncü sınıf öğrencilerin diğer sınıf düzeyindeki öğrencilere göre çocuk
katılım hakkı farkındalıkları çok daha yüksek düzeyde olup katılımda ölçeğin
dekorasyon alt boyutunda okul öncesi öğretmen adaylarının lehine anlamlı
farklılıklar belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 1 |