Yabancı dil öğrencileri dijital gelişimden sıklıkla yararlanan gruplardan biridir. Bu yüzden yeni medyalardaki ilerleme onlar açısından büyük öneme sahiptir. Çalışmanın temel amacı, dijital / dijitalleştirilmiş edebi metinlerin yabancı dil eğitimindeki kullanım imkânlarının çalışmada verilen örnekler ışığında nasıl daha somut bir şekilde açıklanabileceğini ve ele alınabileceğini göstermektir. Konu hakkında yapılan araştırmalara dayanarak, bu çalışmanın bir diğer amacı ise yabancı dil öğreniminde yeni medya ortamlarında bulunan edebi metinlerin kullanımının, öğrencilerin genel dil becerilerine nasıl katkıda bulunabileceği konusunda fikir üretmektir. Bu bağlamda yabancı dil öğrenim ve öğretim süreçlerinde kullanılabilecek sayısız edebi eserin bulunduğu web sitelerinden altısı örnek alınarak betimleyici inceleme metodu ışığında ele alınıp tanıtılmıştır. Bu sınırlandırılmış alan çalışması sonucunda, yabancı dil öğretiminde dijital metinlerin kullanımında göz ardı edilmemesi gereken 5 kategori tespit edilmiştir. Tanımlanan kategoriler şunlardır: çeşitli metin türleri aracılığıyla okuma alışkanlığının teşvik edilmesi, metinlerdeki resimlerle metni okuma ve anlama motivasyonunun arttırılması, çeşitli oyunlar aracılığıyla genel dil gelişimine katkı sağlama, okunan içeriğin test edilebilirliği, web sitelerinin çoklu medya özellikleri sayesinde zamandan ve mekândan bağımsız olarak kullanılabilmesi.
Yok
Yok
Studierende von Fremdsprachen gehören zu einer Gruppe, die von digitalen Entwicklungen häufig profitiert. Das Hauptziel dieser Studie ist zu zeigen, wie man die Einsatzmöglichkeiten der digitalen/digitalisierten literarischen Texte in der Fremdsprachendidaktik mithilfe der in dieser Studie angeführten Beispiele konkreter erklären und behandeln kann. Ausgehend von den Forschungen zu diesem Thema ist ein weiteres Ziel dieser Studie festzustellen, welchen Beitrag literarische Texte, die in den neuen Medienkanälen zu finden sind, den Studierenden beim Erlenen von Fremdsprachen leisten könnten. Um dies zu veranschaulichen, wurden sechs Websites nach der deskriptiven Methode untersucht und analysiert. Die behandelten Websites enthalten eine Mehrzahl von literarischen Texten, die im Prozess des Unterrichtens und Lernens von Sprachen eingesetzt werden können. Als Ergebnis dieses abgegrenzten Untersuchungsgebietes wurden fünf Hauptkategorien ermittelt, die in der Fremdsprachendidaktik nicht vernachlässigt werden sollten. Die festgestellten Kategorien sind: Förderung der Lesegewohnheit durch vielfältige Textsorten, Motivationssteigerung zum Lesen und zum Textverständnis durch Abbildungen in Texten, Beitrag zur allgemeinen Sprachentwicklung durch unterschiedliche Spiele, Überprüfbarkeit der Inhalte der gelesenen Texte, Unabhängigkeit von Zeit und Raum durch multimediale Eigenschaften der Webseiten.
Yok
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | ARTİCLES |
Authors | |
Project Number | Yok |
Publication Date | March 20, 2021 |
Acceptance Date | March 9, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 23 |
Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayrıTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.